Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Delftenaar »

Vergeet het klokgelui niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

We lazen dat de oudste predikant van ons kerkverband ernstig ziek is ten gevolge van een maagtumor. We hopen dat hij de kracht en de hulp van de Heere mag krijgen in de laatste avondstond bij de afnemende krachten van het lichaam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Nadat excuses zijn aangeboden leek het me correct om het gewraakte bericht plus de reacties te verwijderen.
Dat heb ik dus maar gedaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Ik denk dat ik iets gemist heb... Mogelijk maar goed ook.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Zie bijgaand bericht over de gezondheid van Ds. P. Blok.
https://www.gergeminfo.nl/nieuws/gezondheid-ds-p-blok
Gezondheid ds. P. Blok
De gezondheidstoestand van ds. P. Blok gaat verder achteruit.

Aanvankelijk werd aangenomen dat bij de emerituspredikant alleen bloedarmoede de oorzaak was van de intense vermoeidheid. Enkele weken geleden is echter een tumor in de maag geconstateerd. Op dit moment is nog niet bekend of er enige vorm van behandeling mogelijk is. Hoewel onze oude broeder soms wat betere dagen heeft, kampt hij nog steeds met grote vermoeidheid en lichamelijke zwakte. Het betoonde medeleven is erg gewaardeerd. Bezoek vergt veel krachten en is onaangekondigd niet meer mogelijk. De Heere zij onze broeder goed en nabij in de Zaligmaker van zondaren Die hij bijna zestig jaar heeft mogen aanwijzen en aanprijzen.
Gisteren bad Ds. A. Verschuure uitvoerig voor deze oude broeder (ook oud-predikant van onze gemeente). Hij schijnt erg uit te zien naar het leven na dit leven. Dat is toch wel een prachtig getuigenis.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Mistig schreef:Zie bijgaand bericht over de gezondheid van Ds. P. Blok.
https://www.gergeminfo.nl/nieuws/gezondheid-ds-p-blok
Gezondheid ds. P. Blok
De gezondheidstoestand van ds. P. Blok gaat verder achteruit.

Aanvankelijk werd aangenomen dat bij de emerituspredikant alleen bloedarmoede de oorzaak was van de intense vermoeidheid. Enkele weken geleden is echter een tumor in de maag geconstateerd. Op dit moment is nog niet bekend of er enige vorm van behandeling mogelijk is. Hoewel onze oude broeder soms wat betere dagen heeft, kampt hij nog steeds met grote vermoeidheid en lichamelijke zwakte. Het betoonde medeleven is erg gewaardeerd. Bezoek vergt veel krachten en is onaangekondigd niet meer mogelijk. De Heere zij onze broeder goed en nabij in de Zaligmaker van zondaren Die hij bijna zestig jaar heeft mogen aanwijzen en aanprijzen.
Gisteren bad Ds. A. Verschuure uitvoerig voor deze oude broeder (ook oud-predikant van onze gemeente). Hij schijnt erg uit te zien naar het leven na dit leven. Dat is toch wel een prachtig getuigenis.
Dit doet me iets... Nee veel...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

Ik heb ds. Blok nooit horen preken, maar het is wel een voorrecht dat een predikant zo lang, zelfs op hoge leeftijd, namens Zijn Zender kon en mocht spreken. En toch hebben ook dominees gelukkig niet het eeuwige leven hier op aarde.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

Mooi om te lezen dat een onkerkelijke terecht komt in de kerk én daar een warm welkom voelt. Alleen komt het voor Gods rechterstoel er niet op aan of onze zonde zonde is geworden, maar of Christus mijn Borg en Middelaar is.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:
Mooi om te lezen dat een onkerkelijke terecht komt in de kerk én daar een warm welkom voelt. Alleen komt het voor Gods rechterstoel er niet op aan of onze zonde zonde is geworden, maar of Christus mijn Borg en Middelaar is.
Dat dacht ik ook bij lezing. En in dat opzicht vond ik het interview wel wat mager.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
JCRyle schreef:Mooi om te lezen dat een onkerkelijke terecht komt in de kerk én daar een warm welkom voelt. Alleen komt het voor Gods rechterstoel er niet op aan of onze zonde zonde is geworden, maar of Christus mijn Borg en Middelaar is.
Dat dacht ik ook bij lezing. En in dat opzicht vond ik het interview wel wat mager.
Zo zou je het inderdaad kunnen noemen. Alleen als je dit plaatst in een bepaald theologisch kader, dan is het magere opeens rijkdom. En ik vermoed dat dit bepaalde kader wel op de achtergrond meespreekt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Kun je dat nader uitleggen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Laag »

Luther schreef:
JCRyle schreef:
Mooi om te lezen dat een onkerkelijke terecht komt in de kerk én daar een warm welkom voelt. Alleen komt het voor Gods rechterstoel er niet op aan of onze zonde zonde is geworden, maar of Christus mijn Borg en Middelaar is.
Dat dacht ik ook bij lezing. En in dat opzicht vond ik het interview wel wat mager.
Dat is ook zijn uitzien, om Christus te mogen leren kennen.
Ik vind het een rijk interview..... hoeveel mensen van de reformatorische klasse zien zonden als zonde, en zien uit naar Christus, om Hem te leren kennen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Laag schreef:
Luther schreef:
JCRyle schreef:
Mooi om te lezen dat een onkerkelijke terecht komt in de kerk én daar een warm welkom voelt. Alleen komt het voor Gods rechterstoel er niet op aan of onze zonde zonde is geworden, maar of Christus mijn Borg en Middelaar is.
Dat dacht ik ook bij lezing. En in dat opzicht vond ik het interview wel wat mager.
Dat is ook zijn uitzien, om Christus te mogen leren kennen.
Ik vind het een rijk interview..... hoeveel mensen van de reformatorische klasse zien zonden als zonde, en zien uit naar Christus, om Hem te leren kennen?
Allemaal.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:Kun je dat nader uitleggen?
Het theologische kader waarover ik spreek plaatst het ontdekkende werk van Gods Geest binnen de wedergeboorte. De wedergeboorte ziet men dan wel als het moment dat een zondaar van dood levend wordt. Men wordt Christus ingelijfd door het geloof. Men is dus ook gerechtvaardigd, omdat de Christus' gerechtigheid in de wedergeboorte de zondaar wordt toegerekend. Alleen de 'verloste' zondaar gaat dan eerst leren dat hij een verloren zondaar is. De droefheid naar God wordt dan geboren, het Godsgemis wordt ingeleefd. Men is in Christus, alleen men kent Christus nog niet. Voor hun eigen waarneming is men dan arm, dus het 'magere', maar men is Gods volk, dus rijk.

Je vraag in een ander topic gaat ook over deze materie. Dit is wat ds. Moerkerken o.a. zegt in zijn verhandeling van de HC Zondag 7 en 23.
Er is dus sprake van geestelijk leven in Christus, alleen in de oefeningen van het geloof zal een zondaar daar meer en meer kennis van krijgen. Het citaat over Zondag 7 van RW laat dit ook zien. Dit citaat staat overigens niet in zijn HC-verklaring.
Plaats reactie