Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

Vandaag is uitspraak geweest over de pasfoto op een identiteitskaart van een lid van de kerk van het Vliegend Spaghettimonster. De rechter heeft gezegd dat je niet met een vergiet op een identiteitskaart mag. Terecht lijkt me. Andere zijde ook een zorg voor kerkelijk Nederland. Worden straks ook bepaalde christelijke zaken verboden?
vriend-en-metgezel
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door vriend-en-metgezel »

Goede zaak. Het gaat hier om ridiculisering van het (christelijk) geloof. De spaghettifanaten geloven niet daadwerkelijk wat zij beweren en dat heeft de rechter -uiteraard- doorzien. Heeft dus geen gevolgen voor ons.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef:Vandaag is uitspraak geweest over de pasfoto op een identiteitskaart van een lid van de kerk van het Vliegend Spaghettimonster. De rechter heeft gezegd dat je niet met een vergiet op een identiteitskaart mag. Terecht lijkt me. Andere zijde ook een zorg voor kerkelijk Nederland. Worden straks ook bepaalde christelijke zaken verboden?
Dat je niet met een vergiet op een pasfoto mag is zeer terecht omdat er wettelijke regels voor een pasfoto zijn. Hiervoor een link leggen naar een zorg hebben voor kerkelijk Nederland lijkt me erg voorbarig.
Verder is het beter om geen problemen te maken die er niet zijn.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Delftenaar »

De uitspraak is in letterlijke zin een opluchting voor ons als christenen: het belachelijk maken van het geloof is hiermee verboden. Ten diepste was dat het enige doel van die liefhebbers van spaghetti (en nee: het is niet verkeerd als iemand toevallig dat Italiaanse gerecht lekker vind) en dus positief als de rechter dat verbiedt.

Tegelijk deel ik de zorg van Piet Puk. In de praktijk zien we dit nu vooral bij moslims, met bijvoorbeeld een verbod op het dragen van een boerka.
Maar de stap vandaar naar het verbieden van christelijke symbolen in het openbaar is klein. Lees de krant en je ziet legio voorbeelden van plaatsen die zeg een dag rijden van hier zijn.

En op slechts 100 kilometer van de grens in Zuid-Limburg ligt een land waar godsdienstonderwijs op scholen verboden is. Bovendien hebben ze in dat land geen Bijbel in hun eigen taal. En de regeringsleider is praktiserend homoseksueel. Toch vinden we dit een christelijk land.

Om collega-forumlid Dia te citeren: merken we het nog op?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door gallio »

Delftenaar schreef:De uitspraak is in letterlijke zin een opluchting voor ons als christenen: het belachelijk maken van het geloof is hiermee verboden. Ten diepste was dat het enige doel van die liefhebbers van spaghetti (en nee: het is niet verkeerd als iemand toevallig dat Italiaanse gerecht lekker vind) en dus positief als de rechter dat verbiedt.

Tegelijk deel ik de zorg van Piet Puk. In de praktijk zien we dit nu vooral bij moslims, met bijvoorbeeld een verbod op het dragen van een boerka.
Maar de stap vandaar naar het verbieden van christelijke symbolen in het openbaar is klein. Lees de krant en je ziet legio voorbeelden van plaatsen die zeg een dag rijden van hier zijn.

En op slechts 100 kilometer van de grens in Zuid-Limburg ligt een land waar godsdienstonderwijs op scholen verboden is. Bovendien hebben ze in dat land geen Bijbel in hun eigen taal. En de regeringsleider is praktiserend homoseksueel. Toch vinden we dit een christelijk land.

Om collega-forumlid Dia te citeren: merken we het nog op?
Welk land is dat dan ? Heel Europa heeft toch bijbels in hun eigen talen ?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Delftenaar schreef:In de praktijk zien we dit nu vooral bij moslims, met bijvoorbeeld een verbod op het dragen van een boerka.
Hoe zou dat nou komen, denk je?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

Overigens die 'kerk' vind ik een aanfluiting. Jullie kennen me inmiddels wel. Ik zat vanavond te denken dat iemand straks de 'kerk van het gesmolten boter' begint. En straks dus boter op het hoofd heeft.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Delftenaar »

Dat land heet Luxemburg.

En of je het gelooft of niet: in de Luxemburgse taal (een dicht bij het Duits staande taal met Franse en Nederlandse invloeden dat erkend is als eigen taal en ook in regio's buiten het landje, rond Aarlen, St. Vith, Bitburg en Diedenhofen gesproken werd of wordt) is geen Bijbelvertaling beschikbaar. Uiteraard wel in Frans of Duits.

En toch is het bemoedigend dat er daar niet alleen in de stad, maar ook in een andere plaats nog een protestantse gemeente aanwezig blijkt te zijn.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door gallio »

Delftenaar schreef:Dat land heet Luxemburg.

En of je het gelooft of niet: in de Luxemburgse taal (een dicht bij het Duits staande taal met Franse en Nederlandse invloeden dat erkend is als eigen taal en ook in regio's buiten het landje, rond Aarlen, St. Vith, Bitburg en Diedenhofen gesproken werd of wordt) is geen Bijbelvertaling beschikbaar. Uiteraard wel in Frans of Duits.

En toch is het bemoedigend dat er daar niet alleen in de stad, maar ook in een andere plaats nog een protestantse gemeente aanwezig blijkt te zijn.
Ik dacht dat het gewoon een Duits dialect is wat ze daar spreken. Ze kunnen iig een Duitse Bijbel kopen.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Wat ik meer zorgelijk vind is dat er op dit forum grotelijks aandacht is voor problemen die er niet zijn.
Waar is het opmerken en in de praktijk brengen van de woorden die Paulus schreef in Filippenzen 4:6 :
Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;

De Heere Jezus leert Petrus een goede les, laten we dat ook maar opmerken en navolgen:

Matth. 14:
28 En Petrus antwoordde Hem, en zeide: Heere! indien Gij het zijt, zo gebied mij tot U te komen op het water.
29 En Hij zeide: Kom. En Petrus klom neder van het schip, en wandelde op het water, om tot Jezus te komen.
30 Maar ziende den sterken wind, werd hij bevreesd, en als hij begon neder te zinken, riep hij, zeggende: Heere, behoud mij!
31 En Jezus, terstond de hand uitstekende, greep hem aan, en zeide tot hem: Gij kleingelovige! waarom hebt gij gewankeld?

Laat men een voorbeeld nemen aan de vervolgde kerk in deze wereld. Laat hen dit topic lezen en zij zullen je met ongeloof aankijken.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Delftenaar »

gallio schreef:Ilk dacht dat het gewoon een Duits dialect is wat ze daar spreken. Ze kunnen iig een Duitse Bijbel kopen.
Dat denken Duitsers van onze Nederlandse taal ook....

Ga er eens naar toe, loop er rond (dus niet alleen stoppen bij een tankstation op doorreis van België naar Frankrijk), verblijf er en vorm dan een mening.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef:Overigens die 'kerk' vind ik een aanfluiting. Jullie kennen me inmiddels wel. Ik zat vanavond te denken dat iemand straks de 'kerk van het gesmolten boter' begint. En straks dus boter op het hoofd heeft.
Je geeft jezelf wel erg veel ruimte om jezelf tot een aandoenlijk karikatuur te maken.
Sorry voor de harde woorden, maar het moest me toch even van het hart.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:Overigens die 'kerk' vind ik een aanfluiting. Jullie kennen me inmiddels wel. Ik zat vanavond te denken dat iemand straks de 'kerk van het gesmolten boter' begint. En straks dus boter op het hoofd heeft.
Je geeft jezelf wel erg veel ruimte om jezelf tot een aandoenlijk karikatuur te maken.
Sorry voor de harde woorden, maar het moest me toch even van het hart.
Heb je medelijden?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef: Heb je medelijden?
Zeker! Maar niet alleen dat, ook teleurstelling dat een christen, waarvan je beter mag verwachten, dit soort onnozele uitspraken doet.
Dus eigenlijk, meer dan medelijden.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:Wat ik meer zorgelijk vind is dat er op dit forum grotelijks aandacht is voor problemen die er niet zijn.
Waar is het opmerken en in de praktijk brengen van de woorden die Paulus schreef in Filippenzen 4:6 :
Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;

De Heere Jezus leert Petrus een goede les, laten we dat ook maar opmerken en navolgen:

Matth. 14:
28 En Petrus antwoordde Hem, en zeide: Heere! indien Gij het zijt, zo gebied mij tot U te komen op het water.
29 En Hij zeide: Kom. En Petrus klom neder van het schip, en wandelde op het water, om tot Jezus te komen.
30 Maar ziende den sterken wind, werd hij bevreesd, en als hij begon neder te zinken, riep hij, zeggende: Heere, behoud mij!
31 En Jezus, terstond de hand uitstekende, greep hem aan, en zeide tot hem: Gij kleingelovige! waarom hebt gij gewankeld?

Laat men een voorbeeld nemen aan de vervolgde kerk in deze wereld. Laat hen dit topic lezen en zij zullen je met ongeloof aankijken.
Overigens deel ik geen probleem, maar zorgen
Plaats reactie