Gereformeerde Gemeenten

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bartieeee schreef:De uitbreiding van de Boazkerk (GG Sliedrecht) is uitgesteld met een maand (zie kerktijden.nl) de reden is bij mij niet bekend. Wel zijn er bij mij weten bezwaren ingediend tegen de uitbreiding.
Dat laatste lijkt me stug. In het RD heeft onlangs gestaan dat er juist toestemming was voor uitbreiding. Waarom is er dan nu een bezwaar?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bartieeee »

Vanuit de buurtbewoners, bang voor parkeeroverlast.
Helaas parkeren sommige mensen hun auto nog in wijken achter de kerk, dit geeft soms overlast aan de buurtbewoners.
Ook rijden sommige leden na de dienst hard door de wijken heen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bartieeee schreef:Vanuit de buurtbewoners, bang voor parkeeroverlast.
Helaas parkeren sommige mensen hun auto nog in wijken achter de kerk, dit geeft soms overlast aan de buurtbewoners.
Ook rijden sommige leden na de dienst hard door de wijken heen.
Wat is de bron dat er bezwaren zijn? Ze hadden al een vergunning gegeven, zo doet het RD het althans voorkomen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bartieeee »

Om het letterlijk te citeren:
Tot onze vreugde delen wij u mee dat de omgevingsvergunning voor het verbouwen en het uitbreiden van onze Boazkerk is afgegeven op 29 juni 2018.
Wel geldt er een termijn van zes weken na de dag van bekendmaking dat er bezwaren kunnen worden ingediend.
Het spreekt voor zich dat eventuele bezwaren het tijdstip van uitvoering wel in de weg kunnen staan.
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bartieeee »

Jantje schreef:
Bartieeee schreef:Vanaf Zondag 12 Augustus 2018 gaat de GG Sliedrecht kerken in de CGK Sliedrecht (Bethelkerk) dit i.v.m. de verbouwing en uitbreiding van het Kerkgebouw.
De diensten zijn om 11:30 en 18:30.
De verbouwing gaat zo 5 maanden duren.
Ik zag dat de bijbellezingen deze periode in de Gereformeerde Gemeente van Hardinxveld-Giessendam worden gehouden.
Dat klopt.
De GG Hardinxveld Giessendam houd aankomend seizoen geen bijbellezingen.
Nu is er onderling tussen beide kerkenraden geregeld, dat de bijbellezingen in de GG Hardinxveld Giessendam (vanwege verbouwing GG Sliedrecht) plaats vinden waarin Ds. Huijser voor gaat, deze diensten zijn zowel voor Hardinxveld Giessendam en Sliedrecht online te beluisteren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Dat is dan ook wat rustiger voor ds. Karels, in gedachten houdende dat hij ook veel zorgen heeft omtrent zijn vrouw. Mooi dat dit zo geregeld kan worden!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Roeline »

Jantje schreef:Dat is dan ook wat rustiger voor ds. Karels, in gedachten houdende dat hij ook veel zorgen heeft omtrent zijn vrouw. Mooi dat dit zo geregeld kan worden!
Ds. Karels is definitief met de Bijbellezingen gestopt.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door liz boer »

Bartieeee schreef:De uitbreiding van de Boazkerk (GG Sliedrecht) is uitgesteld met een maand (zie kerktijden.nl) de reden is bij mij niet bekend. Wel zijn er bij mij weten bezwaren ingediend tegen de uitbreiding.
Is dat die mooie nieuwbouwkerk?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bartieeee »

Klopt, die aan de A15 staat
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door liz boer »

Bartieeee schreef:Klopt, die aan de A15 staat
Zouden de klachten dan terecht zijn? de kerk staat toch tamelijk vrij.

Misschien een stuk ergenis omdat er zondagochtend veel auto's door de wijk rijden?
De kerkenraad zou het kunnen onderzoeken of het echt zo is, jonge gasten die een poos stil gezeten hebben kunnen best herrie maken of met de auto een sprintje trekken...

In onze wijk gebeurde het dat een deuk in de auto op naam van de kerkgangers geschreven werd, er is toen een brief gestuurd met de nodige: Dat had ik niet van jullie verwacht ed, terwijl achteraf een buurtbewoner de deuk veroorzaakt had...
Dus waarheidsvinding is geboden.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door olfie »

De kerk staat sinds enige tijd in elk geval achter een geluidswal om de automobilisten op de A-15 te beschermen tegen geluidsoverlast van samenzang met geopende deuren :D

Maar even serieus genomen ken ik wel meer voorbeelden van (zeer) kritische wijkbewoners rondom kerken. Helaas vaak voor een deel nog terecht ook omdat met zich onbewust maar niet zelden ook bewust, niet houd aan gemaakte afspraken of aanwijzingen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bartieeee »

liz boer schreef:
Bartieeee schreef:Klopt, die aan de A15 staat
Zouden de klachten dan terecht zijn? de kerk staat toch tamelijk vrij.

Misschien een stuk ergenis omdat er zondagochtend veel auto's door de wijk rijden?
De kerkenraad zou het kunnen onderzoeken of het echt zo is, jonge gasten die een poos stil gezeten hebben kunnen best herrie maken of met de auto een sprintje trekken...

In onze wijk gebeurde het dat een deuk in de auto op naam van de kerkgangers geschreven werd, er is toen een brief gestuurd met de nodige: Dat had ik niet van jullie verwacht ed, terwijl achteraf een buurtbewoner de deuk veroorzaakt had...
Dus waarheidsvinding is geboden.
De klachten zijn terecht.
Om toch snel de kerk uit te zijn parkeren ze het maar in de wijk.
Na de dienst rijdt men met hoge snelheden door de wijken.
De Kerkenraad heeft meerdere malen gevraagd aan de leden tijdens ledenvergaderingen en in het Kerkblad hier rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door liz boer »

Bartieeee schreef:
liz boer schreef:
Bartieeee schreef:Klopt, die aan de A15 staat
Zouden de klachten dan terecht zijn? de kerk staat toch tamelijk vrij.

Misschien een stuk ergenis omdat er zondagochtend veel auto's door de wijk rijden?
De kerkenraad zou het kunnen onderzoeken of het echt zo is, jonge gasten die een poos stil gezeten hebben kunnen best herrie maken of met de auto een sprintje trekken...

In onze wijk gebeurde het dat een deuk in de auto op naam van de kerkgangers geschreven werd, er is toen een brief gestuurd met de nodige: Dat had ik niet van jullie verwacht ed, terwijl achteraf een buurtbewoner de deuk veroorzaakt had...
Dus waarheidsvinding is geboden.
De klachten zijn terecht.
Om toch snel de kerk uit te zijn parkeren ze het maar in de wijk.
Na de dienst rijdt men met hoge snelheden door de wijken.
De Kerkenraad heeft meerdere malen gevraagd aan de leden tijdens ledenvergaderingen en in het Kerkblad hier rekening mee te houden.
Ja dat is jammer
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door liz boer »

olfie schreef:De kerk staat sinds enige tijd in elk geval achter een geluidswal om de automobilisten op de A-15 te beschermen tegen geluidsoverlast van samenzang met geopende deuren :D

Maar even serieus genomen ken ik wel meer voorbeelden van (zeer) kritische wijkbewoners rondom kerken. Helaas vaak voor een deel nog terecht ook omdat met zich onbewust maar niet zelden ook bewust, niet houd aan gemaakte afspraken of aanwijzingen.
Klopt
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Parkeeroverlast is vaak het enige wat een buurt van ons ervaart.
Plaats reactie