Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mistig »

Misschien een beetje vreemd om hier te delen, maar dit houdt me erg bezig.

Gisterenavond is er een man uit onze gemeente plotseling overleden van ongeveer 55 jaar. Zijn vrouw is een jaar geleden na een ernstig ziekbed. 4 dochters laten ze achter, ook nog thuiswonend. 4 maanden geleden heeft de moeder van deze man haar eigen man moeten afstaan aan de dood. En 3 jaar geleden haar schoonzoon, ook rond die leeftijd.

Dan gaat er wel eens door je heen: "Heere, waarom toch?"
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Triest en droevig verhaal @Mistig!
Wij weten en begrijpen Gods wegen meestal niet, Hij is wijs en voor ons nietige mensen ondoorgrondelijk!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Wet en Evangelie »

Ik dacht zojuist: Wat moet het zijn voor Ds. en Mevrouw van Voorden als zij vandaag en morgen afscheid nemen van de gemeente Opheusden. Wat hebben ze in al die achterliggende jaren met de leden en doopleden niet een leed en ook blijdschap gedeeld. En nu te moeten vertrekken naar een onbekende toekomst. Moge de Heere met hen gaan naar Leerdam.
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Mistig schreef:Misschien een beetje vreemd om hier te delen, maar dit houdt me erg bezig.

Gisterenavond is er een man uit onze gemeente plotseling overleden van ongeveer 55 jaar. Zijn vrouw is een jaar geleden na een ernstig ziekbed. 4 dochters laten ze achter, ook nog thuiswonend. 4 maanden geleden heeft de moeder van deze man haar eigen man moeten afstaan aan de dood. En 3 jaar geleden haar schoonzoon, ook rond die leeftijd.

Dan gaat er wel eens door je heen: "Heere, waarom toch?"
Wat moeilijk en heftig voor die familie! begrijpelijk dat dit in je gedachten rond blijft gaan. We zullen voor die familie bidden.
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Wet en Evangelie schreef:Ik dacht zojuist: Wat moet het zijn voor Ds. en Mevrouw van Voorden als zij vandaag en morgen afscheid nemen van de gemeente Opheusden. Wat hebben ze in al die achterliggende jaren met de leden en doopleden niet een leed en ook blijdschap gedeeld. En nu te moeten vertrekken naar een onbekende toekomst. Moge de Heere met hen gaan naar Leerdam.
nou idd, er zullen vast dubbele gevoelens zijn. heftige periode achterlatend...Wat de toekomst brenge moge, mij geleidt des Heeren hand.....In dat vertrouwen zullen ze vast hun weg verder gaan, dan zal het ook gaan!Hij leidt!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Lilian1975 »

Aan die jongens die in een grot zitten in Thailand. En daar misschien wel vier maanden moeten blijven omdat het te gevaarlijk is om ze er nu uit te halen.
Jongens die niet kunnen zwemmen en in het donker duiklessen moeten krijgen. :oO
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door aggieoudje »

Aan een jonge vrouw van 46 jaar uit onze kerkelijke gemeente, moeder van 2 kinderen die afgelopen zaterdag uit het leven is gestapt(gesprongen).
Ze is van 12 hoog van een flat gesprongen. Ze zouden op vakantie gaan, alles stond ingepakt. Ze zei tegen haar man ik ga nog even een boodschap doen, maar ze ging een einde aan haar leven maken en kwam nooit meer thuis, vreselijk!
Ik kende haar goed omdat ze vroeger mijn achterbuurmeisje was. Ze wandelde met mij en pastte op me toen ik klein was. Haar moeder woont nog steeds in het blokje achter mijn ouders.
In gedachten en gebed bij haar man en kinderen en verdere familie zijn.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door liz boer »

aggieoudje schreef:Aan een jonge vrouw van 46 jaar uit onze kerkelijke gemeente, moeder van 2 kinderen die afgelopen zaterdag uit het leven is gestapt(gesprongen).
Ze is van 12 hoog van een flat gesprongen. Ze zouden op vakantie gaan, alles stond ingepakt. Ze zei tegen haar man ik ga nog even een boodschap doen, maar ze ging een einde aan haar leven maken en kwam nooit meer thuis, vreselijk!
Ik kende haar goed omdat ze vroeger mijn achterbuurmeisje was. Ze wandelde met mij en pastte op me toen ik klein was. Haar moeder woont nog steeds in het blokje achter mijn ouders.
In gedachten en gebed bij haar man en kinderen en verdere familie zijn.
Oh wat verschrikkelijk!!!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

aggieoudje schreef:Aan een jonge vrouw van 46 jaar uit onze kerkelijke gemeente, moeder van 2 kinderen die afgelopen zaterdag uit het leven is gestapt(gesprongen).
Ze is van 12 hoog van een flat gesprongen. Ze zouden op vakantie gaan, alles stond ingepakt. Ze zei tegen haar man ik ga nog even een boodschap doen, maar ze ging een einde aan haar leven maken en kwam nooit meer thuis, vreselijk!
Ik kende haar goed omdat ze vroeger mijn achterbuurmeisje was. Ze wandelde met mij en pastte op me toen ik klein was. Haar moeder woont nog steeds in het blokje achter mijn ouders.
In gedachten en gebed bij haar man en kinderen en verdere familie zijn.
Wat een groot verdriet, verbijsterend! Voor twee weken terug een jongen van 14 jaar, ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar al ken ik ze niet, ik ben dan helemaal van slag. En het komt zo veel voor......
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Ik heb het ook vandaag gehoord, ben er ook helemaal van ontdaan.
Ken de familie ook van vroeger, we woonden ook in hun buurt en haar zusjes zaten bij mijn broertjes in de klas.
Zag haar later weer op de school van mijn kinderen die tegelijkertijd met haar kinderen op de basisschool zaten.
Zo verdrietig en onvoorstelbaar


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Desiree »

Tjoh.. had nog niets van vernomen. Denk niet dat ik haar ken.. verschrikkeljk.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door liz boer »

Aan de ouders van koen van keulen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door aggieoudje »

Orchidee schreef:Ik heb het ook vandaag gehoord, ben er ook helemaal van ontdaan.
Ken de familie ook van vroeger, we woonden ook in hun buurt en haar zusjes zaten bij mijn broertjes in de klas.
Zag haar later weer op de school van mijn kinderen die tegelijkertijd met haar kinderen op de basisschool zaten.
Zo verdrietig en onvoorstelbaar Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dan zijn we denk ik in dezelfde buurt opgegroeid Orchidee. Zaten jullie ook op de Jakobus Koelmanschool?
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

Terri schreef:
aggieoudje schreef:Aan een jonge vrouw van 46 jaar uit onze kerkelijke gemeente, moeder van 2 kinderen die afgelopen zaterdag uit het leven is gestapt(gesprongen).
Ze is van 12 hoog van een flat gesprongen. Ze zouden op vakantie gaan, alles stond ingepakt. Ze zei tegen haar man ik ga nog even een boodschap doen, maar ze ging een einde aan haar leven maken en kwam nooit meer thuis, vreselijk!
Ik kende haar goed omdat ze vroeger mijn achterbuurmeisje was. Ze wandelde met mij en pastte op me toen ik klein was. Haar moeder woont nog steeds in het blokje achter mijn ouders.
In gedachten en gebed bij haar man en kinderen en verdere familie zijn.
Wat een groot verdriet, verbijsterend! Voor twee weken terug een jongen van 14 jaar, ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar al ken ik ze niet, ik ben dan helemaal van slag. En het komt zo veel voor......
Inderdaad, het is nooit te bevatten. Er zijn geen woorden voor (Psalm 39 vers 9, onberijmd). Laten we de beide (grote) families maar veel kracht en sterkte toewensen als men zo onverwachts en zo ongedacht een vrouw, moeder, (klein)zoon, broer, zwager, enz. op zo'n verschrikkelijke manier moet verliezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

aggieoudje schreef:
Orchidee schreef:Ik heb het ook vandaag gehoord, ben er ook helemaal van ontdaan.
Ken de familie ook van vroeger, we woonden ook in hun buurt en haar zusjes zaten bij mijn broertjes in de klas.
Zag haar later weer op de school van mijn kinderen die tegelijkertijd met haar kinderen op de basisschool zaten.
Zo verdrietig en onvoorstelbaar Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dan zijn we denk ik in dezelfde buurt opgegroeid Orchidee. Zaten jullie ook op de Jakobus Koelmanschool?
Ja hoor Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie