Ik zoek een boek. Wie helpt?

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Herman »

Posthoorn schreef:
refo schreef:Ik had er vandaag twee te koop. Eén in twee delen en één in één deel.
Ja, en die ene is verkocht aan een jongeman, die de preken eerder als leespreken had gehoord bij zijn meisje in de kerk en die daarom dat boek wilde kopen (!).
Kreeg tie korting :-)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Posthoorn »

Herman schreef:
Posthoorn schreef:
refo schreef:Ik had er vandaag twee te koop. Eén in twee delen en één in één deel.
Ja, en die ene is verkocht aan een jongeman, die de preken eerder als leespreken had gehoord bij zijn meisje in de kerk en die daarom dat boek wilde kopen (!).
Kreeg tie korting :-)
Vast wel: z'n vader stond bij de stand. ;)
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door wfloor »

Voor mijn studie ben ik op zoek naar de dogmatiek van H. Berkhof. Genaamd: "Christelijk geloof. Een inleiding in de geloofsleer."
Welke druk het is maakt niet uit. Aangezien ik dit boek maar voor één studieblok nodig heb vind ik het te kostbaar om aan te schaffen. Weet iemand of dit boek ergens is te downloaden, of .......is er iemand die het in bezit heeft en er vanaf wil? Ik ben wel bereid de verzendkosten voor mijn rekening te nemen. In dat geval graag even een pb.

Alvast hartelijk dank.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door refo »

wfloor schreef:Voor mijn studie ben ik op zoek naar de dogmatiek van H. Berkhof. Genaamd: "Christelijk geloof. Een inleiding in de geloofsleer."
Welke druk het is maakt niet uit. Aangezien ik dit boek maar voor één studieblok nodig heb vind ik het te kostbaar om aan te schaffen. Weet iemand of dit boek ergens is te downloaden, of .......is er iemand die het in bezit heeft en er vanaf wil? Ik ben wel bereid de verzendkosten voor mijn rekening te nemen. In dat geval graag even een pb.

Alvast hartelijk dank.
Kostbaar? Tweedehands zijn er daar wel een miljoen van. Alleen op boekwinkeltjes al elf, vanaf € 4.
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door wfloor »

Ik weet niet of dit de juiste topic is om deze oproep in te plaatsen, maar ik probeer het gewoon. Weet iemand of er een audio preek beschikbaar is van ds. I. Kievit? Er zijn preken van voorgangers die in dezelfde tijd hebben geleefd als hij, maar van hem kan ik nergens iets vinden. Zat prekenboeken van hem, maar ik kan nergens een audio preek vinden. Is die er? en zo ja, waar kan ik die vinden?
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door GJdeBruijn »

wfloor schreef:Ik weet niet of dit de juiste topic is om deze oproep in te plaatsen, maar ik probeer het gewoon. Weet iemand of er een audio preek beschikbaar is van ds. I. Kievit? Er zijn preken van voorgangers die in dezelfde tijd hebben geleefd als hij, maar van hem kan ik nergens iets vinden. Zat prekenboeken van hem, maar ik kan nergens een audio preek vinden. Is die er? en zo ja, waar kan ik die vinden?
Ik denk dat de technische destijds nog niet zover was om preken eenvoudig op te kunnen nemen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Mara »

wfloor schreef:Ik weet niet of dit de juiste topic is om deze oproep in te plaatsen, maar ik probeer het gewoon. Weet iemand of er een audio preek beschikbaar is van ds. I. Kievit? Er zijn preken van voorgangers die in dezelfde tijd hebben geleefd als hij, maar van hem kan ik nergens iets vinden. Zat prekenboeken van hem, maar ik kan nergens een audio preek vinden. Is die er? en zo ja, waar kan ik die vinden?
Ik heb eventueel een paar meditaties. Stuur maar een pb als je ze wilt hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
diaboogvr
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2017, 08:13

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door diaboogvr »

Ik ben op zoek naar het boek van Lambertus Myseras met als titel Der vromen ondervinding. Het boek is al een lange tijd in herdruk maar wordt nog niet gedrukt. Heeft iemand het boek wat ik kan kopen? Ik hoor heel graag van u!
Gebruikersavatar
StAndrews
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 jun 2011, 14:30
Locatie: Mesech

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door StAndrews »

Wie helpt mij aan ‘Wat betekent de Bijbel?’, de vertaling van het Augustinus-instituut van de doctrina christiana va Augustinus?
Ze hebben hem in pdf op hun site, maar ik heb liever het boek in gedrukte vorm.
https://augustinus.nl/C23-U54-Wat-betek ... ijbel.html
diaboogvr
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2017, 08:13

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door diaboogvr »

diaboogvr schreef:Ik ben op zoek naar het boek van Lambertus Myseras met als titel Der vromen ondervinding. Het boek is al een lange tijd in herdruk maar wordt nog niet gedrukt. Heeft iemand het boek wat ik kan kopen? Ik hoor heel graag van u!
Wie kan mij hieraan helpen?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door CvdW »

Ik ben op zoek naar preken uit de serie 'Overjarig koren'.
Wie kan/wil mij helpen?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door Hendrikus »

CvdW schreef:Ik ben op zoek naar preken uit de serie 'Overjarig koren'.
Wie kan/wil mij helpen?
https://www.boekwinkeltjes.nl/su/qs=&qt ... &prijstot=
Laatst gewijzigd door Hendrikus op 09 jul 2018, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
~~Soli Deo Gloria~~
bergh
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 jul 2007, 11:55

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door bergh »

diaboogvr schreef:
diaboogvr schreef:Ik ben op zoek naar het boek van Lambertus Myseras met als titel Der vromen ondervinding. Het boek is al een lange tijd in herdruk maar wordt nog niet gedrukt. Heeft iemand het boek wat ik kan kopen? Ik hoor heel graag van u!
Wie kan mij hieraan helpen?
Welke uitgave zoek je? Ik heb deze namelijk dubbel.
diaboogvr
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2017, 08:13

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door diaboogvr »

bergh schreef:
diaboogvr schreef:
diaboogvr schreef:Ik ben op zoek naar het boek van Lambertus Myseras met als titel Der vromen ondervinding. Het boek is al een lange tijd in herdruk maar wordt nog niet gedrukt. Heeft iemand het boek wat ik kan kopen? Ik hoor heel graag van u!
Wie kan mij hieraan helpen?
Welke uitgave zoek je? Ik heb deze namelijk dubbel.
De uitgave van 2009, maar welke uitgave heeft u?
bergh
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 jul 2007, 11:55

Re: Ik zoek een boek. Wie helpt?

Bericht door bergh »

diaboogvr schreef:De uitgave van 2009, maar welke uitgave heeft u?
Zit op dit moment in het buitenland, aan het eind van de week hoop ik er op terug te komen.
Plaats reactie