Examens

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Examens

Bericht door Jantje »

Laten we ook hen die gezakt zijn en/of een herexamen moeten, niet vergeten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Examens

Bericht door Desiree »

:)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Examens

Bericht door CvdW »

Jantje schreef:Laten we ook hen die gezakt zijn en/of een herexamen moeten, niet vergeten.
Zeker degene die goed hun best hebben gedaan en niet gehaald hebben. Ik hoop dat ze met een herkansing er wel doorkomen.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Examens

Bericht door Mannetje »

-
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Examens

Bericht door liz boer »

Dat is idd echt heel erg
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Examens

Bericht door Zita »

Als ik zie hoe zorgvuldig de procedure van de SE-cijfers bij mij op school verloopt, durf ik niet te bedenken wat voor afgrijselijke chaos het in Maastricht moet zijn geweest.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Examens

Bericht door Ambtenaar »

Absoluut, en de verantwoordelijken voor de chaos komen er waarschijnlijk gewoon mee weg.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Examens

Bericht door Wandelende »

Zita schreef:
Als ik zie hoe zorgvuldig de procedure van de SE-cijfers bij mij op school verloopt, durf ik niet te bedenken wat voor afgrijselijke chaos het in Maastricht moet zijn geweest.
Ik begrijp het ook niet. Blijkbaar zit er geen controlemechanisme van "16 ogen" achter. De laatste weken van het schooljaar werd ik continu bestookt met mailtjes over controle SE. Voor mij is het dus moeilijk voor te stellen dat er geen sprake is van opzet òf wanbeleid als het bij alle 354 leerlingen misgaat.
(~)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Examens

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
Absoluut, en de verantwoordelijken voor de chaos komen er waarschijnlijk gewoon mee weg.
Nou, grote kans dat de leerlingen of ouders de school wel aansprakelijk gaan stellen voor gemiste vakanties etc. Dus ik betwijfel of iedereen hier zomaar mee weg komt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Examens

Bericht door refo »

Wandelende schreef:
Zita schreef:
Als ik zie hoe zorgvuldig de procedure van de SE-cijfers bij mij op school verloopt, durf ik niet te bedenken wat voor afgrijselijke chaos het in Maastricht moet zijn geweest.
Ik begrijp het ook niet. Blijkbaar zit er geen controlemechanisme van "16 ogen" achter. De laatste weken van het schooljaar werd ik continu bestookt met mailtjes over controle SE. Voor mij is het dus moeilijk voor te stellen dat er geen sprake is van opzet òf wanbeleid als het bij alle 354 leerlingen misgaat.
354 is wel veel, maar het gaat ook 'onder ons' wel mis. Zoals een vmboleerling die er in zijn examendossier van de derde klas zodanig slecht voorstaat, dat hij nooit kan slagen. De school heeft niets ondernomen op het gebied van herkansingen. 'Gelukkig' was het totaalbeeld van de rest ook slecht, dus viel het niet op. Komend schooljaar zal er wel wat gedaan moeten worden aan het cijfer uit de derde.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Examens

Bericht door Mara »

Het is een heel raar verhaal. Leerlingen blijken een half jaar of langer helemaal geen Engels of Nederlands gehad te hebben. Dan trek je als ouders toch aan de bel? Het is nu makkelijk om een advocaat in te huren als je dit kunt betalen, maar je hebt als ouders ook je verantwoordelijkheid voor je kind. Het zijn pubers tenslotte. Dan vind je het misschien wel lekker als een lesuur vervalt.
Dit zijn de verplichte vakken notabene!
Deze kinderen hadden helemaal geen examen mogen maken. Het is zo sneu dat ze hun best hebben gedaan, goede cijfers behaald en geslaagd en het is ongeldig verklaard.
Een meisje had een operatie verzet om examen te kunnen doen. Wat een teleurstelling.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Examens

Bericht door Mister »

De leerlingen zijn de dupe van het gevoerde (of juist niet gevoerde) beleid. Dat maakt het extra zuur. Uiteraard slaat het wel terug op de school en zullen er procedures komen, teruglopende leerlingenpopulatie (minder geld) etc. Voor nu zijn de pubers de dupe. Erg sneu.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Examens

Bericht door Wandelende »

Mister schreef:
De leerlingen zijn de dupe van het gevoerde (of juist niet gevoerde) beleid. Dat maakt het extra zuur. Uiteraard slaat het wel terug op de school en zullen er procedures komen, teruglopende leerlingenpopulatie (minder geld) etc. Voor nu zijn de pubers de dupe. Erg sneu.
Ik vraag mij sterk af of een school dit financieel kan overleven.
(~)
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Examens

Bericht door Hendrien »

Mara schreef:Het is een heel raar verhaal. Leerlingen blijken een half jaar of langer helemaal geen Engels of Nederlands gehad te hebben. Dan trek je als ouders toch aan de bel? Het is nu makkelijk om een advocaat in te huren als je dit kunt betalen, maar je hebt als ouders ook je verantwoordelijkheid voor je kind. Het zijn pubers tenslotte. Dan vind je het misschien wel lekker als een lesuur vervalt.
Dit zijn de verplichte vakken notabene!
Deze kinderen hadden helemaal geen examen mogen maken. Het is zo sneu dat ze hun best hebben gedaan, goede cijfers behaald en geslaagd en het is ongeldig verklaard.
Een meisje had een operatie verzet om examen te kunnen doen. Wat een teleurstelling.
Inderdaad, ik ga echt bellen bij teveel lesuitval. Gelukkig worden we op de school van onze kinderen goed geinformeerd.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Examens

Bericht door Mannetje »

Hoewel ik niet begrijp dat ouders niet eerder aan de bel hebben getrokken, vind ik toch niet dat zij schuld hebben in deze zaak. Je zou er op moeten kunnen vertrouwen dat een school zijn zaken geregeld heeft.

@Refo: hoe is dat ooit mogelijk, dat je in klas 3 al weet dat je in klas 4 niet meer kunt slagen? Zijn er vakken die in klas 3 worden afgerond en in klas 4 niet meer voorkomen?
-
Plaats reactie