Gereformeerde Gemeenten

Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Delftenaar schreef:
Mistig schreef:
DDD schreef:
Maar waar blijft nu de gemeente van Centrum dan?
Dat was ook mijn enige vraag nog. Misschien dat die in West kerken. Is in het verleden ook gebeurd.
West bestaat niet meer toch?
Excuses, ik bedoelde Capelle-West.
Het ligt hier allemaal zo dicht bij elkaar.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Begrijp ik nou goed dat de de gemeente van Rotterdam-Centrum vanaf juli uit haar kerk moet omdat deze dan al wordt afgebroken? Zijn de kerken in Capelle aan den IJssel-West en -Middelwatering zo groot dat respectievelijk Rotterdam-Centrum en Alexanderpolder daar (in de middagdienst) gecombineerd kunnen kerken?
En loopt de verbouwing van de gemeente Alexanderpolder uit? Ik meende dat men in juni al klaar zou zijn?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Begrijp ik nou goed dat de de gemeente van Rotterdam-Centrum vanaf juli uit haar kerk moet omdat deze dan al wordt afgebroken? Zijn de kerken in Capelle aan den IJssel-West en -Middelwatering zo groot dat respectievelijk Rotterdam-Centrum en Alexanderpolder daar (in de middagdienst) gecombineerd kunnen kerken?
En loopt de verbouwing van de gemeente Alexanderpolder uit? Ik meende dat men in juni al klaar zou zijn?
Alexanderpolder heeft inderdaad enkele zondag meer nodig dan dat men in R'dam Centrum kon kerken.

En ja, in beide kerken van Capelle is voldoende plaats. Zo groot is de gemeente van R'dam Centrum ook niet.
(~)
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:Begrijp ik nou goed dat de de gemeente van Rotterdam-Centrum vanaf juli uit haar kerk moet omdat deze dan al wordt afgebroken? Zijn de kerken in Capelle aan den IJssel-West en -Middelwatering zo groot dat respectievelijk Rotterdam-Centrum en Alexanderpolder daar (in de middagdienst) gecombineerd kunnen kerken?
En loopt de verbouwing van de gemeente Alexanderpolder uit? Ik meende dat men in juni al klaar zou zijn?
In de ochtenddienst gaat het zeker niet lukken. Die zit vaak vol.
Daarom ook alleen gecombineerde middagdiensten. Aangezien deze in beide gemeenten minder goed bezocht zijn.

De verbouwing in Alexanderpolder heeft inderdaad vertraging opgelopen. Vandaar deze tijdelijke maatregel.
Laatst gewijzigd door Mistig op 14 jun 2018, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Moderamen »

Centrum blijft toch kerken in een zaal die blijft staan?
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Moderamen schreef:Centrum blijft toch kerken in een zaal die blijft staan?
Inderdaad ja, dat was ik even kwijt, maar dat is inderdaad wat ik eerder ook gelezen heb.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik ben er jaren naar de kerk gegaan, maar toen was de middagdienst echt niet veel minder druk. Ik vind het wel spijtig om te zien dat de middagdiensten kennelijk dan veel minder druk zijn geworden. Hoewel dat natuurlijk aan twee gemeenten kan liggen.

Ik heb zelf ook wel eens halverwege de morgendienst gedacht dat ik kennelijk twee preken voor de prijs van een kreeg, maar het blijft spijtig.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Ik zag op Kerktijden.nl dat de gemeente van Alexanderpolder maar één zondag in Middelwatering kerkt en dat dan 's avonds om 19.00 uur ds. Driessen voorgaat. Hij is om 16.30 uur dan in Middelwatering. Dus klopt het dan nog wel dat ds. Verschuuure de morgendienst verzorgt?
Laatst gewijzigd door Jantje op 22 jun 2018, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Jawel. Dat stond in de kerkbode. En ze bekijken het per week denk ik.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:Ik zag op Kerktijden.nl dat de gemeente van Alexanderpolder maar één zondag in Middelwatering kerkt en dat dan 's avonds om 19.00 uur ds. Driessen voorgaat. Hij is om 16.30 uur dan in Middelwatering. Dus klopt het dan nog wel dat ds. Verschuuure de morgendienst verzorgt?
Zoals het aan ons als leden is duidelijk gemaakt:
- Vanaf zondag 08 juli kerkt de gemeente van Alexanderpolder voor minimaal drie weken in onze kerk.
- De laatste zondag 29 juli is besproken, maar dat is afhankelijk van of de werkzaamheden in de Sionkerk zijn afgerond.
- De ochtenddiensten zijn apart, dus om 09:00 uur voor Middelwatering en om 11:00 voor Alexanderpolder. De middagdienst is gezamenlijk om 16:30 uur.
- Ds. Verschuure gaat in de eigen diensten voor, tenzij er lees-zondag is, dan gaan de predikanten voor die door Alexanderpolder al zijn geregeld. Dat gaat dus waarschijnlijk alleen om zondag 08 juli.

Het verbaast mij dan ook dat bij Alexanderpolder nu staat dat ze om 19:00 uur dienst hebben met Ds. J. Driessen. Dit zou een gezamenlijke dienst om 16:30 uur moeten zijn, zoals deze bij Middelwatering staat aangegeven.
Ds. Verschuure verzorgd dus niet de morgendienst op zondag 08 juli, aangezien hij elders is.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Mistig schreef:
Jantje schreef:Ik zag op Kerktijden.nl dat de gemeente van Alexanderpolder maar één zondag in Middelwatering kerkt en dat dan 's avonds om 19.00 uur ds. Driessen voorgaat. Hij is om 16.30 uur dan in Middelwatering. Dus klopt het dan nog wel dat ds. Verschuuure de morgendienst verzorgt?
Zoals het aan ons als leden is duidelijk gemaakt:
- Vanaf zondag 08 juli kerkt de gemeente van Alexanderpolder voor minimaal drie weken in onze kerk.
- De laatste zondag 29 juli is besproken, maar dat is afhankelijk van of de werkzaamheden in de Sionkerk zijn afgerond.
- De ochtenddiensten zijn apart, dus om 09:00 uur voor Middelwatering en om 11:00 voor Alexanderpolder. De middagdienst is gezamenlijk om 16:30 uur.
- Ds. Verschuure gaat in de eigen diensten voor, tenzij er lees-zondag is, dan gaan de predikanten voor die door Alexanderpolder al zijn geregeld. Dat gaat dus waarschijnlijk alleen om zondag 08 juli.

Het verbaast mij dan ook dat bij Alexanderpolder nu staat dat ze om 19:00 uur dienst hebben met Ds. J. Driessen. Dit zou een gezamenlijke dienst om 16:30 uur moeten zijn, zoals deze bij Middelwatering staat aangegeven.
Ds. Verschuure verzorgd dus niet de morgendienst op zondag 08 juli, aangezien hij elders is.
Als aanvulling: als je kijkt bij Kerkdienstgemist (https://kerkdienstgemist.nl/streams/983677) staan de volgende diensten gepland:
Zondag 08 juli 16:30 uur Ds. J. Driessen

Zondag 15 juli 09:00 uur Ds. W.J. Karels (MW)
Zondag 15 juli 11:00 uur Ds. W. Silfhout (A)
Zondag 15 juli 16:30 uur Ds. A. Verschuure (MW+A)

Donderdag 18 juli 19:45 uur Ds. P. Mulder (A)

Zondag 22 juli 09:00 uur Ds. A. Verschuure (MW)
Zondag 22 juli 11:00 uur Ds. B. van der Heiden (A)
Zondag 22 juli 16:30 uur Ds. A. Verschuure (MW+A)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Delftenaar »

Die dienst van 19 uur zal wel door Alexanderpolder ingeroosterd zijn op een moment dat ze dachten weer in hun eigen gebouw terecht te kunnen.
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bartieeee »

Vanaf Zondag 12 Augustus 2018 gaat de GG Sliedrecht kerken in de CGK Sliedrecht (Bethelkerk) dit i.v.m. de verbouwing en uitbreiding van het Kerkgebouw.
De diensten zijn om 11:30 en 18:30.
De verbouwing gaat zo 5 maanden duren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bartieeee schreef:Vanaf Zondag 12 Augustus 2018 gaat de GG Sliedrecht kerken in de CGK Sliedrecht (Bethelkerk) dit i.v.m. de verbouwing en uitbreiding van het Kerkgebouw.
De diensten zijn om 11:30 en 18:30.
De verbouwing gaat zo 5 maanden duren.
O, dus er gaat toch verbouwd worden? Ik meende dat men plannen had voor een afdeling in Papendrecht, omdat men ook een zitplaatsentekort heeft in de gemeenten van Dordrecht en Hardinxveld-Giessendam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door dré »

Mistig schreef:
Moderamen schreef:Centrum blijft toch kerken in een zaal die blijft staan?
Inderdaad ja, dat was ik even kwijt, maar dat is inderdaad wat ik eerder ook gelezen heb.
Zondag 1-7 worden de laatste diensten gehouden in de oude Boezemsingelkerk.
Daarna wordt er in de zaal gekerkt.
dré
--------

Credo in unum Deo
Plaats reactie