Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Vagari »

-DIA- schreef:Ik heb wel het gevoel soms dat onze predikant wel eens wat meeleest op dit forum. Hij blijkt in ieder geval geen vreemdeling van de discussies die hier plaatsvinden. Dan merk je wel dat hij toch niet wereldvreemd is. Hij blijkt vaak dat hij heel goed wat er speelt in en buiten 'ons kerkverband'.

:) Misschien preekt hij zondag nog een keer over Jozef? Laat je het ons dan weten DIA?
Met heldenmoed; de bloedtheologie en niet anders. Psalmen 92:14 ‭. In den grijzen‭¹⁹‭ ouderdom zullen zij nog vruchten dragen; zij zullen vet en groen zijn,‭ 15. Om te verkondigen, dat de HEERE recht is; Hij is mijn Rotssteen, en in Hem is geen onrecht.‭
Laatst gewijzigd door Vagari op 31 mei 2018, 00:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

Jongere schreef:
Jantje schreef:Waarom zouden die 'bovengemiddelde kritischen' (Versta je mij daar ook onder?) hun 'heil hier eigenlijk zoeken'?
Geen idee, misschien juist om wat ik schrijf: dat zij een minderheid vormen in de eigen kerk. Overigens had ik niemand persoonlijk op het oog (dat zou wel erg "zurig" zijn en daar houd ik niet van), maar meer de algehele teneur van discussies. Mijn punt is vooral dat je hier geen representatieve afspiegeling vindt van de gezindte.
In meerdere verbanden van onze gezindte en de GG ontbreekt representatieve afspiegeling, dus in dat opzicht is RF geen vreemde eend ;)
(~)
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Vagari schreef:
-DIA- schreef:Ik heb wel het gevoel soms dat onze predikant wel eens wat meeleest op dit forum. Hij blijkt in ieder geval geen vreemdeling van de discussies die hier plaatsvinden. Dan merk je wel dat hij toch niet wereldvreemd is. Hij blijkt vaak dat hij heel goed wat er speelt in en buiten 'ons kerkverband'.

:) Misschien preekt hij zondag nog een keer over Jozef? Laat het ons dan weten DIA?
Dat zou ik echt niet kunnen zeggen... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Roos2017 »

Marion schreef: DIA begrijpt me wel... ;) Weltrusten...
Je suggereert hiermee dat alleen Dia zoiets moet begrijpen.
Wees gewoon eerlijk en transparant.
Dergelijke opmerkingen bevordert alleen maar hokjesdenkerij, dat is toch de kerk niet waardig.
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Er leest een schare aan predikanten/studenten en kerkenraadsleden mee. Wat mij betreft is dat prima. Ik wens hen veel leesplezier :livre
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Marion schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Hendrikus, je weet dat hij heel druk is en de ouderdom hem parten speelt, ik heb hem (toen hij voor het laatst hier was, in de tijd dat ik verschillende ziekenhuisonderzoeken moest ondergaan) hier wel iets over gezegd. Ik weet dus wel een beetje hoe hij hierover denkt.
Hij fietst er anders nog heel wat af, full speed. Heel verstandig, een dagelijkse portie lichaamsbeweging is alleen maar goed. En hij zwaait altijd heel vriendelijk ;)
DIA, het is een dijk van een dominee! Wees er maar blij mee zolang je hem nog hebt.
En zo zie ik het ook. Jaren geleden was ik met een groot aantal familieleden bij hem in de kerk. Het gros van mijn familie was en is geheel niet reformatorisch te noemen. Tot mijn verbazing was in de nabespreking van de dienst vooral lof te horen voor de wijze waarop deze Ds ( volgens mij hebben we het over Ds van Dieren) het Woord uitlegde en de woorden van Hem aan het hart legde. Heeft in mijn optiek niks met roomse trekjes te maken maar gewoon met waardering voor de persoon.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Roos2017 schreef:
Marion schreef: DIA begrijpt me wel... ;) Weltrusten...
Je suggereert hiermee dat alleen Dia zoiets moet begrijpen.
Wees gewoon eerlijk en transparant.
Dergelijke opmerkingen bevordert alleen maar hokjesdenkerij, dat is toch de kerk niet waardig.
Waarschijnlijk was Marion moe, zelfs dat snap ik!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Moderamen »

Is ds. Moerkerken geheel gestopt met preken?
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

Moderamen schreef:Is ds. Moerkerken geheel gestopt met preken?
In augustus weer. Gelukkig heeft hij vele boeken geschreven.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Vanaf 1 juli kerkt de gemeente van Alexanderpolder niet meer in Rotterdam-Centrum vanwege de sloop aldaar. Ze zullen in de maand juli de diensten in Middelwatering houden. Ze hebben een eigen ochtenddienst om 11 uur; de gemeente van Middelwatering kerkt dan om 9 uur. De middagdiensten zijn dan gecombineerd. In alle diensten zal ds. A. Verschuure voorgaan, tenzij we in de gemeente van Middelwatering leesdienst hebben. Dan zal de eventuele gastpredikant die in Alexanderpolder gepland stond voorgaan.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Mistig schreef:Vanaf 1 juli kerkt de gemeente van Alexanderpolder niet meer in Rotterdam-Centrum vanwege de sloop aldaar. Ze zullen in de maand juli de diensten in Middelwatering houden. Ze hebben een eigen ochtenddienst om 11 uur; de gemeente van Middelwatering kerkt dan om 9 uur. De middagdiensten zijn dan gecombineerd. In alle diensten zal ds. A. Verschuure voorgaan, tenzij we in de gemeente van Middelwatering leesdienst hebben. Dan zal de eventuele gastpredikant die in Alexanderpolder gepland stond voorgaan.

Mooi dat het zo kan!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Wat vreemd dat die sloop en verbouwing allemaal zo abrupt lijken plaats te vinden. Dat is toch best bijzonder. Negen uur is trouwens wel vroeg. Gelukkig is er vast nog ruimte over in de 11 uurs-diensten.

Maar waar blijft nu de gemeente van Centrum dan?
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

DDD schreef:
Maar waar blijft nu de gemeente van Centrum dan?
Dat was ook mijn enige vraag nog. Misschien dat die in West kerken. Is in het verleden ook gebeurd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Het is in ieder geval erg aardig van de dominee dat hij de ochtenddiensten dubbel wil doen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Delftenaar »

Mistig schreef:
DDD schreef:
Maar waar blijft nu de gemeente van Centrum dan?
Dat was ook mijn enige vraag nog. Misschien dat die in West kerken. Is in het verleden ook gebeurd.
West bestaat niet meer toch?
Plaats reactie