Presidentsverkiezingen USA 2016

Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mannetje »

gallio schreef:
Mannetje schreef:Kim is ook talentvol....
Hij is goed in het manipuleren van zijn tegenstanders, maar wat voor talenten heeft hij verder nog ?

Of heb je het over de personen die zijn kleding en kapsel verzorgen :-)
Het is een hele prestatie om zo'n land op deze manier in stand te houden. Een verschrikkelijke prestatie, dat wel. Maar wie dom is, redt dat niet.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
gallio schreef:
Wim Anker schreef:
p.s Hier nog een linkje https://executivefinance.nl/2018/03/in- ... 1528807115
Dat linkje begint met: Uit onderzoek van de researchafdeling van kredietverzekeraar Euler Hermes blijkt dat Duitsland wereldwijd op de 4e plaats staat op de lijst van landen die de meeste protectionistische maatregelen hanteren. 4e na de VS, India en Rusland. De VS staat dus op nummer 1.
Als land ja. Maar de EU bestaat uit een hele boel landen die elk hun eigen maatregelen nemen. Dus nr 4 Duitsland + nummer ? Frankrijk + Nummer ? Nederland maakt Europa nr ? enz. enz.. Ik maak me sterk dat Europa dan boven de nr 1 VS uitkomt...…….
Waarom zou je handelsmaatregelen van verschillende landen bij elkaar optellen? Specifiek Duitse beperkingen gelden niet in Frankrijk en vice versa. Optellen is net zo absurd als alleen kijken naar tarieven die voor de gehele Europese unie gelden en de nationale regels buiten beschouwing laten.

Het is trouwens niet alleen de EU die het slechte ideeën vindt. Ook Amerikaanse economen staan trump niet aan twee moedigen voor zijn tarieven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Wat een tenenkrommend mediaspektakel.
Als Trump zo christelijk is als hij zich af en toe voordoet, zou hij Kim naar de positie van de christenen hebben gevraagd in zijn land?
Er werden nl. geen notulen gemaakt, dus is er alleen gesproken over schitterende stranden?
Er is niet zoveel veranderd sinds de 16e eeuw. Shakespeare schreef er al stukken over.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ZWP
Berichten: 1668
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ZWP »

Mara schreef:Wat een tenenkrommend mediaspektakel.
Als Trump zo christelijk is als hij zich af en toe voordoet, zou hij Kim naar de positie van de christenen hebben gevraagd in zijn land?
Er werden nl. geen notulen gemaakt, dus is er alleen gesproken over schitterende stranden?
Er is niet zoveel veranderd sinds de 16e eeuw. Shakespeare schreef er al stukken over.
Trump heeft Kim op een voetstuk gezet, midden in de internationale media-aandacht, hij hoort bij de groten en is ook nog eens "een fantastische leider".
Precies waar Kim op hoopte en heeft bereikt met zijn nucleaire speeltjes... :nonnon
ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Wat een tenenkrommend mediaspektakel.
Als Trump zo christelijk is als hij zich af en toe voordoet, zou hij Kim naar de positie van de christenen hebben gevraagd in zijn land?
Er werden nl. geen notulen gemaakt, dus is er alleen gesproken over schitterende stranden?
Er is niet zoveel veranderd sinds de 16e eeuw. Shakespeare schreef er al stukken over.
Het doel is om in gesprek te raken. In één meeting kan niet alles gezegd worden, dat zal direct uit elkaar drijven en is een gesprek wellicht nooit meer mogelijk.
Dit is een eerste meeting. Ik hoop dat er nog velen mogen volgen, waar wel zaken als mensenrechten besproken kunnen worden.
Met stroop vang je nu eenmaal meer. Voorzichtig beginnen met als doel meer bereiken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

ejvl schreef:Het doel is om in gesprek te raken. In één meeting kan niet alles gezegd worden, dat zal direct uit elkaar drijven en is een gesprek wellicht nooit meer mogelijk.
Dit is een eerste meeting. Ik hoop dat er nog velen mogen volgen, waar wel zaken als mensenrechten besproken kunnen worden.
Met stroop vang je nu eenmaal meer. Voorzichtig beginnen met als doel meer bereiken.
Natuurlijk, dat is waar. Maar als we weten dat Noord-Korea op plaats nummer 1 staat van de ranglijst van christenvervolging (en er is meer te zeggen) dan zit er toch aan deze op zichzelf positieve ontwikkeling wel een heel donkere rand.
Daarom heb ik nog een vraag aan @Wim Anker: je neemt het woord 'hypocriet' vrij makkelijk in de mond hier. Is Trump hier dan wel vrij van in dit geval, als hij deze dictator een 'talentvolle man' noemt die 'erg van zijn land houdt'?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

ejvl schreef:
Mara schreef:Wat een tenenkrommend mediaspektakel.
Als Trump zo christelijk is als hij zich af en toe voordoet, zou hij Kim naar de positie van de christenen hebben gevraagd in zijn land?
Er werden nl. geen notulen gemaakt, dus is er alleen gesproken over schitterende stranden?
Er is niet zoveel veranderd sinds de 16e eeuw. Shakespeare schreef er al stukken over.
Het doel is om in gesprek te raken. In één meeting kan niet alles gezegd worden, dat zal direct uit elkaar drijven en is een gesprek wellicht nooit meer mogelijk.
Dit is een eerste meeting. Ik hoop dat er nog velen mogen volgen, waar wel zaken als mensenrechten besproken kunnen worden.
Met stroop vang je nu eenmaal meer. Voorzichtig beginnen met als doel meer bereiken.
Kritiek niet uiten en beleefd zijn is nog wat anders dan complimenten geven. Het is wat vreemd dat Trump Kim beschrijft als iemand die van zijn volk houdt. Obama was bijvoorbeeld minder complimenteus in de onderhandelingen met Iran en daar kwam ook een akkoord uit de onderhandelingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

ejvl schreef:
Mara schreef:Wat een tenenkrommend mediaspektakel.
Als Trump zo christelijk is als hij zich af en toe voordoet, zou hij Kim naar de positie van de christenen hebben gevraagd in zijn land?
Er werden nl. geen notulen gemaakt, dus is er alleen gesproken over schitterende stranden?
Er is niet zoveel veranderd sinds de 16e eeuw. Shakespeare schreef er al stukken over.
Het doel is om in gesprek te raken. In één meeting kan niet alles gezegd worden, dat zal direct uit elkaar drijven en is een gesprek wellicht nooit meer mogelijk.
Dit is een eerste meeting. Ik hoop dat er nog velen mogen volgen, waar wel zaken als mensenrechten besproken kunnen worden.
Met stroop vang je nu eenmaal meer. Voorzichtig beginnen met als doel meer bereiken.
Het is wel wat ingewikkelder dan dat. De VS wil dat Kim afstand doet van zijn nucleare arsenaal en de doorgaande dreiging naar Zuid Korea, Guam, enz. Kim wil erkenning als belangrijk staatsman. Kim was al bezig zijn nucleare installaties te ontmantelen, dus hij belooft nu eigenlijk niets extra waar hij voorheen al niet toe bereid was. Hij verbindt er ook geen tijdlimiet aan. Trump geeft hem gelijk al de erkenning die hij wilde, plus hij belooft geen militaire oefeningen met ZK meer te houden. In feite geeft Trump in ene keer bijna alles weg wat hij te geven had, en hij krijgt daar alleen een vage belofte van goed gedrag voor terug.
ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ejvl »

parsifal schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef:Wat een tenenkrommend mediaspektakel.
Als Trump zo christelijk is als hij zich af en toe voordoet, zou hij Kim naar de positie van de christenen hebben gevraagd in zijn land?
Er werden nl. geen notulen gemaakt, dus is er alleen gesproken over schitterende stranden?
Er is niet zoveel veranderd sinds de 16e eeuw. Shakespeare schreef er al stukken over.
Het doel is om in gesprek te raken. In één meeting kan niet alles gezegd worden, dat zal direct uit elkaar drijven en is een gesprek wellicht nooit meer mogelijk.
Dit is een eerste meeting. Ik hoop dat er nog velen mogen volgen, waar wel zaken als mensenrechten besproken kunnen worden.
Met stroop vang je nu eenmaal meer. Voorzichtig beginnen met als doel meer bereiken.
Kritiek niet uiten en beleefd zijn is nog wat anders dan complimenten geven. Het is wat vreemd dat Trump Kim beschrijft als iemand die van zijn volk houdt. Obama was bijvoorbeeld minder complimenteus in de onderhandelingen met Iran en daar kwam ook een akkoord uit de onderhandelingen.
Zeker, maar ik denk dat er maar 3 mogelijkheden zijn.
1. Niets doen, er veranderd niets.
2. Escaleren, met grote kans op oorlog.
3. Stroop smeren en hopen op een redelijke verstandhouding en verbeteringen.

Ik kies voor het laatste.

Overigens denk ik wel dat Kim van zijn volk houdt. Alleen op een totaal andere manier dan wij zullen begrijpen. En ik denk ook dat hij dat volledig fout doet.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: RE: Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

ejvl schreef:]Zeker, maar ik denk dat er maar 3 mogelijkheden zijn.
1. Niets doen, er veranderd niets.
2. Escaleren, met grote kans op oorlog.
3. Stroop smeren en hopen op een redelijke verstandhouding en verbeteringen.

Ik kies voor het laatste.

Overigens denk ik wel dat Kim van zijn volk houdt. Alleen op een totaal andere manier dan wij zullen begrijpen. En ik denk ook dat hij dat volledig fout doet.
Mogelijkheid 4. De druk door sancties verder opvoeren, vooral als China nu een beetje mee wil werken om de dreiging te verminderen.
Laten we ons geen illusies maken, zonder druk van China was Kim nu niet in Singapore.

Vergeet ook niet dat Kim kwetsbaar is omdat de steun van zijn leger en zijn bevolking afhangt van de economische situatie.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

Ze hadden ipv Trump beter iemand van refoforum kunnen sturen. Of van het RD, daar heeft ook zo'n wijsneus commentaar. Een paar maanden geleden vlogen er raketten over Japan en nu hebben we dit. Wat hebben we liever?
En of Kim nu wel of niet van zijn volk houdt? Geen idee, maar het is nu genoemd, hij heeft het niet weersproken, dus dat is genotuleerd. O nee, er waren geen notulen. :livre
ZWP
Berichten: 1668
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ZWP »

refo schreef:Ze hadden ipv Trump beter iemand van refoforum kunnen sturen. Of van het RD, daar heeft ook zo'n wijsneus commentaar. Een paar maanden geleden vlogen er raketten over Japan en nu hebben we dit. Wat hebben we liever?
Refo, ik ken je als een kritische forummer. Jammer dat je die kritische blik hier kwijt lijkt te zijn.

Wat is nu de uitkomst van de top:
1. China kan de handel met NK weer hervatten. Winst voor China en NK.
2. Geen militaire oefeningen meer en een terugtrekking van troepen van de VS. Winst voor NK, verlies voor Zuid-Korea.
3. Zuid Korea voelt zich in de steek gelaten door de VS, China vult dat gat wel. Winst voor China en NK.

Kortom, Trump heeft de machtspositie van landen als Noord-Korea, China en Rusland versterkt en zijn belangrijkste bondgenoten in de regio, Zuid-Korea en Japan, verzwakt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

ZWP schreef:Kortom, Trump heeft de machtspositie van landen als Noord-Korea, China en Rusland versterkt en zijn belangrijkste bondgenoten in de regio, Zuid-Korea en Japan, verzwakt.
Kortom. NK en China zijn nog steeds onberekenbare boeven. Een bom is beter dan een uitgestoken hand. Volgens mij gaat deze analyse voorbij aan de intentie om tot verzoening en vrede te komen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Herman schreef:Een bom is beter dan een uitgestoken hand. Volgens mij gaat deze analyse voorbij aan de intentie om tot verzoening en vrede te komen.
Zoek eens een filmpje (er zijn er meerdere) waarbij Trump iemand de hand schudt. Hij trekt mensen altijd naar zich toe.
Op deze foto zie je dat ook
Afbeelding

De wijze waarop iemand een hand geeft, zegt heel veel over de persoonlijkheid.

Denise Dechamps van de Body Language Academy traint ambtenaren van lokale overheden maar ook de werknemers van bedrijven als Colgate, Volvo en het VUmc. Ten eerste zegt ze: "Zo'n handdruk zegt alles. Het reflecteert iemands persoonlijkheid, maar geeft ook aan wie de leiding zal hebben in het gesprek dat volgt."

De dominante manier van een hand geven, vertelt ze, is met de handpalm naar beneden. "Sommige mensen plaatsen daarbij de wijsvinger op de pols van een ander. De pols is een kwetsbaar gebied, daar loopt een slagader doorheen. Heel intiem."

Iemand naar je toetrekken, zoals Trump doet, is volgens haar dé manier om te zeggen: ik bepaal. "Je trekt iemand letterlijk je territorium binnen en zegt daarbij ook, non-verbaal: ik bepaal waar jij heen gaat."

Overigens valt een goede handdruk geven te leren, zegt Dechamps. Daarbij is de rest van je lichaamstaal ook belangrijk. "Trump geeft steeds vaker zijn hand op de onderdanige manier, met de palm omhoog. Maar dat past totaal niet bij hem. Je ziet de rest van zijn lichaam ook zeggen: geef mij je hand, nu!"
bron: RTL Z
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Uit de Noord Koreaanse krant:"De hele toon van de berichtgeving is: kijk wat onze grote leider voor elkaar heeft gekregen in zijn contact met Amerika", zegt Van Pinxteren. "Er zat in de berichten al langer iets dat Amerika niet meer de grote vijand is, maar door het verstandige optreden van de grote leider Kim is dat land nu een partner geworden waarmee valt te dealen."

Waarschijnlijk stond een jaar terug op de uitspraak 'Amerika is een partner geworden waarmee valt te dealen' de kogel. Dat is mijn gedachte bij een totalitair regime. Nu staat het in de krant.
Plaats reactie