Kanselruil over kerkmuren heen

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Mara »

merel schreef: Alsof dat wekelijks in CadIJ gebeurt. Welgeteld bij 2 diensten per jaar ( oud- en nieuwjaar) en dat wordt mogelijk uitgebreid naar de bid- en dankdagen.
Ik zei toch niet dat het wekelijks gebeurde? Maar ds vdRh. sprak hier zelf heel positief over en hoopte volgens mij dat dat in de toekomst kon uitbreiden.
merel schreef:Het is natuurlijk ook wel van de zotte dat je anders staat de dringen en de mensen voor je de kerk uit zit te kijken, om zelf aan de beurt te zijn.
Wat je met deze zin bedoelt te zeggen, ontgaat me.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door merel »

Klopt, de ds hoopt rondom de feestdagen en de bid- en dankdagen vaker een gezamenlijke dienst te hebben. En jij zei inderdaad niet dat het vaker gebeurde, maar de toonzetting van het bericht was alsof met een gezameijke dienst met een hervormde kerk de duivel zelf in de kerk gehaald werd.

Ik bedoelde met die zin dat op oudjaarsavond de hervormden om 18.00 uur dienst hebben en de cgk om 19.30 uur. Soms is de dienst van de hervormden nog niet eens afgelopen en de mensen van de cgk staan al binnen in de kerk te wachten voor hun dienst. Dan is het dringen geblazen. Volgens mij kan je dan veel beter een gezamenlijke dienst hebben voor iedereen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Mara »

merel schreef:Klopt, de ds hoopt rondom de feestdagen en de bid- en dankdagen vaker een gezamenlijke dienst te hebben. En jij zei inderdaad niet dat het vaker gebeurde, maar de toonzetting van het bericht was alsof met een gezameijke dienst met een hervormde kerk de duivel zelf in de kerk gehaald werd.
:bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Tiberius schreef: Ds. A.A. Egas (CGK) gaat binnenkort voor in de GG te Bodegraven, bij leven een welzijn.
Voor de GBS of op zondag?
Geen van beide. Een gewone weekdienst onder verantwoordelijkheid van de GG kerkenraad.
Kleine correctie: het is wel een weekdienst, maar niet een gewone. Het gaat om een Israëldienst.
-
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ds. J.M.J. Kieviet die in Hervormd Valburg voorgaat is dat vaker voorgekomen?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Bert Mulder »

Wij zijn lid van de Edmonton Bible Presbyterian Church. Onze eigen dominee was gisteren weg. Heeft in de morgen Mr. Derek Baars van de Reformed Presbyterian Church bij ons gepreekt, en voor de avonddienst heeft Rev. Hank van der Woerd van de United Reformed Church gepreekt.

Prachtig, en uitstekende preken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door JCRyle »

Zondag 27 mei 2018 hoopt Kand. R.J. Jansen om 10.00 uur in de Chr. Geref. Pniëlkerk te Urk,
en om 17.00 uur in de Chr. Geref. Eben-Haëzerkerk te Urk voor te gaan.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door heusden-op »

Vreemde move.
dam-leer
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door JCRyle »

heusden-op schreef:Vreemde move.
Nee totaal niet. Kan gewoon volgens de regels.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Augustienus »

De Cgk heeft een kanselruil met de Pkn (gereformeerde bond).
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Ambtenaar »

JCRyle schreef:Zondag 27 mei 2018 hoopt Kand. R.J. Jansen om 10.00 uur in de Chr. Geref. Pniëlkerk te Urk,
en om 17.00 uur in de Chr. Geref. Eben-Haëzerkerk te Urk voor te gaan.
Nu ken ik de situatie op Urk niet, maar wat is er vreem aan het feit dat deze man twee keer op een zondag in een Christelijke Gereformeerde Kerk voorgaat?
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door heusden-op »

Kand. Jansen zit heel nadrukkelijk op de lijn van ds. Kort.
dam-leer
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door JCRyle »

heusden-op schreef:Kand. Jansen zit heel nadrukkelijk op de lijn van ds. Kort.
Ja, mooi hé! En dat past nou prima op Urk met Ds. Van Heteren en Ds. Uitslag.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Herman »

Dat past prima in de CGK.
Plaats reactie