GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Wandelende schreef:(...) dus een aantal van 87 leden en 92 doopleden, opgeteld zorgt dat voor 179 mensen.

Bron: alle aantallen zijn te verifiëren via kerkomroep.nl > VGG Kruiningen.
Zondag 7 januari zijn er 11 leden en 11 doopleden genoemd bij de afkondiging.
Zondag 14 januari zijn er 6 leden en 3 doopleden genoemd.

Inclusief voorgaande berichten zijn dat dus 104 leden en 106 doopleden, totaal: 210 leden/doopleden.

Aanvulling 1: Bovengenoemde zijn verifieerbare feiten, zonder waardeoordeel.
Aanvulling 2: Het betreft de afkondigingen binnen de VGG Kruiningen van de zondagen 17/12 tot en met 14/1.
(~)
CvdW
Berichten: 2942
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door CvdW »

210 leden/doopleden is al een aardige gemeente. Zelfs met een eigen predikant.
Binnen de GG zijn meerdere gemeenten die van dezelfde grootte zijn, maar nimmer (of zeer verre verleden) een predikant hebben gehad.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

mirjam schreef:Wat een flamboyante man is die Bredeweg! Een hip strikje, jas nonchalant over zijn arm. Mooie foto op pzc! Wel jammer natuurlijk, dat er weer een kerk bij komt.
En zijn vrouw staat achter de heg mee te kijken......
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Ga iets zinnigs doen met je leven. Wat een roddelforum dit zeg. Geef die man om te beginnen geen aandacht.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Vorst schreef:Ga iets zinnigs doen met je leven. Wat een roddelforum dit zeg. Geef die man om te beginnen geen aandacht.
Ja het begint een btje story=achtig te worden en wat er ook gebeurd is of er van te zeggen is dit kan niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Vorst schreef:Ga iets zinnigs doen met je leven. Wat een roddelforum dit zeg. Geef die man om te beginnen geen aandacht.
Volgens mij zijn feiten zonder waardeoordeel geen roddels.
(~)
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jeschurun »

Hopelijk wordt dit na Ridderkerk en Kruiningen niet de volgende ...
https://cip.nl/66293-vertrouwensbreuk-p ... elijk-niet
mark1985
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door mark1985 »

Dit nieuws wisten we dus al van ds. van Voorden.
Wat er dus gebeurd is is onbekend, ook mensen uit de eigen gemeente weten niet waar het nu om gaat.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Auto »

mark1985 schreef:Dit nieuws wisten we dus al van ds. van Voorden.
Wat er dus gebeurd is is onbekend, ook mensen uit de eigen gemeente weten niet waar het nu om gaat.
Er is onder de gemeenteleden wel meer bekend, maar dit heeft niets met Kruiningen te maken.
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Pianoman »

Vandaag meldt "De Wachter Sions" hier ook over.
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door keesjanm »

Jeschurun schreef:Hopelijk wordt dit na Ridderkerk en Kruiningen niet de volgende ...
https://cip.nl/66293-vertrouwensbreuk-p ... elijk-niet
Het is toch ongelofelijk in hoeveel gemeenten het momenteel onrustig is. Wat is er toch aan de hand in kerkelijk Nederland.. ?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door JCRyle »

keesjanm schreef:
Jeschurun schreef:Hopelijk wordt dit na Ridderkerk en Kruiningen niet de volgende ...
https://cip.nl/66293-vertrouwensbreuk-p ... elijk-niet
Het is toch ongelofelijk in hoeveel gemeenten het momenteel onrustig is. Wat is er toch aan de hand in kerkelijk Nederland.. ?
Er heeft inderdaad veel plaatsgevonden in kerkelijk Nederland de afgelopen tijd. Het gaat geen kerkverband voorbij. Hopelijk mag hier het vertrouwen weer hersteld worden. Je vraag kan ik overigens overnemen. Er is veel onrust in de kerken, veel geloop naar andere kerken. Wat de reden daarvan is? Hoe het te plaatsen is? Veel (openbare) problemen en diverse predikanten weggenomen in hun bediening. Wat heeft dat ons te zeggen?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Wandelende schreef:
Vorst schreef:Ga iets zinnigs doen met je leven. Wat een roddelforum dit zeg. Geef die man om te beginnen geen aandacht.
Volgens mij zijn feiten zonder waardeoordeel geen roddels.
mirjam schreef:
Wat een flamboyante man is die Bredeweg! Een hip strikje, jas nonchalant over zijn arm. Mooie foto op pzc! Wel jammer natuurlijk, dat er weer een kerk bij komt.


En zijn vrouw staat achter de heg mee te kijken......
Volgens mij valt dit wel onder waardeoordeel, ik vind het strikje bijvoorbeeld helemaal niet hip. Ik vind dit echt een btje story achtig.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door mirjam »

Ik zie het probleem niet zo. Wel vaker staat er in een topic over een dominee: een aimabele man. Dat betekent: een man om van te houden. Nu, ik vind ds. Bredeweg een flamboyante verschijning met zijn hippe strikje en zijn jas nonchalant over de arm. Dat mag ik toch wel zeggen. Bij alles wat er al in dit topic is geneuzeld.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door mirjam »

JC Ryle schreef:Er heeft inderdaad veel plaatsgevonden in kerkelijk Nederland de afgelopen tijd. Het gaat geen kerkverband voorbij. Hopelijk mag hier het vertrouwen weer hersteld worden. Je vraag kan ik overigens overnemen. Er is veel onrust in de kerken, veel geloop naar andere kerken. Wat de reden daarvan is? Hoe het te plaatsen is? Veel (openbare) problemen en diverse predikanten weggenomen in hun bediening. Wat heeft dat ons te zeggen?
Het zit natuurlijk best wel in de lucht. We kiezen toch allemaal een kerk waar we het een beetje kunnen vinden. Waar we ons thuis voelen of waar we het een beetje eens zijn met wat geleerd wordt. Er is veel keus. We hebben allemaal een auto. Het zou zo niet moeten zijn, zeggen mensen soms. Ik weet het niet: mensen kunnen ook eindeloos blijven etteren in een kerk zonder weg te gaan. Schiet ook niet op. Ik heb mijn biezen gepakt.
Plaats reactie