Welke muziek beluister je nu?

Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Roos2017 »

Ma´alot (Psalm 120 - 134) gezongen door Moshe Shalom:
https://www.youtube.com/watch?v=EUoVTUL ... e=youtu.be
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Desiree »

Remco Hakkert. Ik moet altijd glimlachen bij zijn muziek. Wel relaxt. Er zitten goede nummers bij moet ik zeggen.

Ik zal 1008 eens opzetten, zijn met top zoveel bezig. Wel leuk, liederen Keith Green enz komen voorbij.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Zita »

150 Psalms in Classical Music. Het is een Spotify-playlist, die als volgt omschreven wordt: The entire Book of Psalms set to music by more than 140 classical composers. From thousand-year old Gregorian Chant, to fascinating contemporary choral settings by Arvo Part, Steve Reich and many more.
bijna 14 uur, dus ik kan nog even vooruit.
Calvin
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 feb 2018, 16:06

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Calvin »

'Glory/Bridgeless' van Umphreys McGee. Wat een fantastische band. Alleen opzoeken op YouTube als je geen enkel probleem hebt popmuziek.

Stukje tekst van Bridgeless, Glory is instrumenteel.

Dialing in my prescription
Relying on old definition
When all preconceptions are lifted
Growing is more for the gifted
It's never a word 'till it's spoken here
Many interpret; it's still unclear
This can't be hard as choosing it
We’re all better off than accusing
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Mara »

Vandaag, Kinga Bán. Prachtig! :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door -DIA- »

Zijn er überhaupt nog mensen die geen muziek luisteren? Of posten die nooit iets, als stilte, vogelgezang, het ruisen van de bomen, het langsrijden van een auto...?
Raken we de stilte ontwent? Als ik zo eens wat artikeltjes in de media lees lijkt het wel alsof de moderne mens uit de werkelijkheid wil vluchten met muziek.

Voor de duidelijkheid: Ik hou wel van muziek op zijn tijd. Maar om nu hele dagen muziek aan mijn hoofd te moeten hebben zou ik erg vinden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Herman »

Het valt me juist al twee dagen op dat het heel stil is als ik 's ochtends naar mijn werk vertrek. De wind stond anders en dat scheelt veel A15 geruis.
Heerlijk.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Zijn er überhaupt nog mensen die geen muziek luisteren? Of posten die nooit iets, als stilte, vogelgezang, het ruisen van de bomen, het langsrijden van een auto...?
Raken we de stilte ontwent? Als ik zo eens wat artikeltjes in de media lees lijkt het wel alsof de moderne mens uit de werkelijkheid wil vluchten met muziek.

Voor de duidelijkheid: Ik hou wel van muziek op zijn tijd. Maar om nu hele dagen muziek aan mijn hoofd te moeten hebben zou ik erg vinden.
Dat klopt wel, denk ik. Ik zie het ook om me heen, mensen zitten hier te werken met een flinke hoofdtelefoon op...
Ik vind het ook wel fijn om muziek te luisteren, maar ik kan er ook erg van genieten om in alle stilte, als iedereen bij ons naar bed is, een boek te lezen.

Buiten (op de fiets of aan het wandelen) luister ik geen muziek. Dan is de stilte bij ons heerlijk. Geen geruis van een snelweg of iets dergelijks.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Mara »

:offtopic
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... te#p156876

Stilte, van Kithara, is ook zo mooi. Was ooit een luistertip van Helma. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
AnneRinke
Inactief
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2017, 21:13

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door AnneRinke »

-DIA- schreef:Zijn er überhaupt nog mensen die geen muziek luisteren? Of posten die nooit iets, als stilte, vogelgezang, het ruisen van de bomen, het langsrijden van een auto...?
Raken we de stilte ontwent? Als ik zo eens wat artikeltjes in de media lees lijkt het wel alsof de moderne mens uit de werkelijkheid wil vluchten met muziek.

Voor de duidelijkheid: Ik hou wel van muziek op zijn tijd. Maar om nu hele dagen muziek aan mijn hoofd te moeten hebben zou ik erg vinden.
Die zijn er hoor! Ik luister zeer weinig muziek, stilte in de auto bijv. vind ik heerlijk!
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Roos2017 »

-DIA- schreef: Voor de duidelijkheid: Ik hou wel van muziek op zijn tijd. Maar om nu hele dagen muziek aan mijn hoofd te moeten hebben zou ik erg vinden.
Erg vinden? Ik zou er gek van worden.
Geef mij maar de stilte, het fluiten van een vogeltje, het koeren van de duif, het krekelkoor, de roep van het vee.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door -DIA- »

Roos2017 schreef:
-DIA- schreef: Voor de duidelijkheid: Ik hou wel van muziek op zijn tijd. Maar om nu hele dagen muziek aan mijn hoofd te moeten hebben zou ik erg vinden.
Erg vinden? Ik zou er gek van worden.
Geef mij maar de stilte, het fluiten van een vogeltje, het koeren van de duif, het krekelkoor, de roep van het vee.
Dat is de natuur, om van te genieten. Maar het kan ook anders. Ik hoorde eens van een kind van God dat zo graag Gods stem in het onweer hoorde. Alles beefde door de zware donderslagen, en de bliksemschichten waren niet van de lucht. Een kind des Heeren was daarin verblijd: O, Grote aanbiddelijke Majesteit! riep hij maar uit! Neen hij was niet bang zoals de mensen om hem heen. Hij kende de stem van Zijn God. Hij hoorde daar de stem van de majesteit van zijn Vader in. Terwijl het schepsel beeft, de en de mens van nature schrikt van de majesteit Gods. (Als er nog besef is tenminste).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Roos2017 »

-DIA- schreef: Dat is de natuur, om van te genieten. Maar het kan ook anders. Ik hoorde eens van een kind van God dat zo graag Gods stem in het onweer hoorde. Alles beefde door de zware donderslagen, en de bliksemschichten waren niet van de lucht. Een kind des Heeren was daarin verblijd: O, Grote aanbiddelijke Majesteit! riep hij maar uit! Neen hij was niet bang zoals de mensen om hem heen. Hij kende de stem van Zijn God. Hij hoorde daar de stem van de majesteit van zijn Vader in. Terwijl het schepsel beeft, de en de mens van nature schrikt van de majesteit Gods. (Als er nog besef is tenminste).
Wat mooi!
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door JCRyle »

Eindeloos lief
had God de wereld.
Hij liet zijn Zoon
naar ons toegaan.
Die stierf aan ’t kruis
Die stierf aan het kruis
om ons te redden…
Maar 't open graf getuigt
dat Hij is opgestaan.

Omdat Hij leeft
omdat hij leeft
kijk ik uit naar morgen.
Wat komen gaat
ik durf het aan.
Want in zijn hand
ligt heel mijn toekomst zeker.
Daarom heb ik het leven lief,
omdat Hij leeft.

Eindeloos groot
is zijn genade.
Hij geeft mij moed
om door te gaan.
Hij weet de weg
Hij weet de weg
en wat mij toekomt.
Ik heb het leven lief,
want Hij is opgestaan.

Omdat Hij leeft
kijk ik uit naar morgen.
Wat komen gaat
ik durf het aan.
Want in zijn hand
ligt heel mijn toekomst zeker.
Daarom heb ik het leven lief,
omdat Hij leeft


Prachtig gezongen.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Welke muziek beluister je nu? [8]

Bericht door Roos2017 »

Plaats reactie