Pinksterbeweging groeit explosief

Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door joy »

Van Ewijk schreef:
joy schreef:Maar laten we als oude fossielen strijdbaar zijn, want wij staan in de Waarheid.
Laten we onszelf daar nu ook niet te veel op beroemen, niets zo gevaarlijk dan diegene die denkt de ultieme waarheid in pacht te hebben.
Ook bij ''ons'' , en dan bedoel ik de traditionele kerken, is er veel mis in de vorm van verstening en starheid.
Het niet verder kijken dan de eigen kerkmuren en het naar de kerk gaan uit gewoonte en voor de omgeving en familie, zonder verdere verdieping in het evangelie en het uitdragen er van, dat zijn de houtwormen die aan onze stoelpoten knagen.
Nogmaals, ik heb in mijn eerste post ook niet voor niets een nuance geplaatst.
Daar heb je zeker gelijk in maar dat is een heel ander onderwerp, alle denominaties hebben wel iets wat tot verbetering
zal moeten leiden, maar toch ben ik er van overtuigt dat er trouw wordt omgegaan met het Woord van God hoe gebrekkig dat soms ook is.

Wat mij zo pijn doet dat er in Jezus naam dingen worden verkondigt die totaal tegen het Woord ingaan en zeker een andere geest waait die mensen verleidt, daar hebben wij het over. En de Bijbel zegt dat er tijden zullen komen dat mensen niet meer zullen luisteren naar de gezonde leer.
Jij zal zelf wel weten waar dat staat.
Ik ben er ook van overtuigt dat gelovigen, op dit forum wordt het Gods volk genoemd, steeds dichter er trouwer zal blijven staan in Gods Woord en het houden van zijn geboden.

In het Johannes evangelie staat "het Woord was bij God en het Woord was God.
En wat verder in vers 14 Het Woord is vlees geworden.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door refo »

JCRyle schreef:
helma schreef:
joy schreef:
JCRyle schreef: [6] Tongentaal. Vreemd. Ik kreeg niet de indruk dat het erg geestelijk was, maar blijkbaar was dat het juist wel. En ik vraag mij of we het spreken van Gods Geest moeten losmaken van Zijn Woord, dat zeg ik als gereformeerde broeder.
De vraag is uit welke geest deze uitingen komen ook die van de z.g. genezingen.
Veel genezingen zijn maar van korte duur, volgens dokter Brad Burke, en worden veroorzaakt door een psychologisch effect. Hij heeft als arts een onderzoek gedaan naar wondergenezingen.
Dat vermoeden had ik al; de psyche van een mens is een wonderlijk ding en heeft op veel invloed wat betreft het lichamelijke. Wel goed dat daar onderzoek naar gedaan wordt.
Het zet dan wel vraagtekens bij de bijbelse wonderen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door samanthi »

Jeremiah schreef:
Mannetje schreef:
Jeremiah schreef:
JCRyle schreef: Daarom zitten "onze" jongeren nu daar.
Geloof ik niet.
Want?
Natuurlijk gaan er wel eens jongeren richting Pinksterbeweging, maar dat onze jongeren daar nu massaal zitten zoals in de post gesuggereerd wordt lijkt me ietwat overdreven.
Het is wel iets anders dan de pinksterbeweging, maar ik ken mensen die het moeilijker vinden als hun kinderen naar jijdaar gaan dan naar de kroeg of een poolcenter. Daar kan ik met mijn hoofddoekje niet bij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door kasparov »

samanthi schreef:Het is wel iets anders dan de pinksterbeweging, maar ik ken mensen die het moeilijker vinden als hun kinderen naar jijdaar gaan dan naar de kroeg of een poolcenter. Daar kan ik met mijn hoofddoekje niet bij.
Een hoofddoekje met sluier?
Beide kanten hebben gevaren in zich. Afglijden naar onkerkelijkheid of afglijden naar iets grijpen dat je niet kreeg. Ik denk dat je eigen historie bepaalt welke gevaar je het meest gevaarlijk vindt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door samanthi »

kasparov schreef:
samanthi schreef:Het is wel iets anders dan de pinksterbeweging, maar ik ken mensen die het moeilijker vinden als hun kinderen naar jijdaar gaan dan naar de kroeg of een poolcenter. Daar kan ik met mijn hoofddoekje niet bij.
Een hoofddoekje met sluier?
Beide kanten hebben gevaren in zich. Afglijden naar onkerkelijkheid of afglijden naar iets grijpen dat je niet kreeg. Ik denk dat je eigen historie bepaalt welke gevaar je het meest gevaarlijk vindt.
Das misschien waar maar het een oogluikend toestaan en het ander radikaal afkeuren kan ik niet bij. In gesprek gaan is iets anders.
Laatst gewijzigd door samanthi op 16 dec 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door refo »

De redenering is als volgt: wie de wereld ingaat, kan nog bekeerd worden, maar wie naar een andere kerk gaat niet. Vandaar dat sommigen hun kinderen liever onkerkelijk zien worden dan Gergem-synodaal, PKN of evangelisch.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door Orchidee »

Dat is zéker waar! Helaas!
Verbieden om naar een jijdaar avond te gaan en liever weten dat ze in een pokercafe de avond doorbrengen :-(

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door joy »

refo schreef:De redenering is als volgt: wie de wereld ingaat, kan nog bekeerd worden, maar wie naar een andere kerk gaat niet. Vandaar dat sommigen hun kinderen liever onkerkelijk zien worden dan Gergem-synodaal, PKN of evangelisch.
Oei dat doet zeer voor mij als evangelische kerkganger.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door samanthi »

kasparov schreef:
samanthi schreef:Het is wel iets anders dan de pinksterbeweging, maar ik ken mensen die het moeilijker vinden als hun kinderen naar jijdaar gaan dan naar de kroeg of een poolcenter. Daar kan ik met mijn hoofddoekje niet bij.
Een hoofddoekje met sluier?
Beide kanten hebben gevaren in zich. Afglijden naar onkerkelijkheid of afglijden naar iets grijpen dat je niet kreeg. Ik denk dat je eigen historie bepaalt welke gevaar je het meest gevaarlijk vindt.
Nog even, wie zegt dat dit zo bij jijdaar gaat? Ik zie daar predikanten van allerlei nominaties voorgaan, van Ger Gem tot Henk Binnendijk, ik heb er niet een horen zeggen het komt allemaal goed met jullie, ogen dicht voor de zonden en oversteken, maar wel de rijke genade in Christus, de gewilligheid van God om zondaren zalig te maken, ik heb twee kinderen die niet meer naar de kerk gaan en zou de Heere danken als zij naar een jijdaar avond zouden gaan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door kasparov »

samanthi schreef:
kasparov schreef: Beide kanten hebben gevaren in zich. Afglijden naar onkerkelijkheid of afglijden naar iets grijpen dat je niet kreeg. Ik denk dat je eigen historie bepaalt welke gevaar je het meest gevaarlijk vindt.
Nog even, wie zegt dat dit zo bij jijdaar gaat? Ik zie daar predikanten van allerlei nominaties voorgaan, van Ger Gem tot Henk Binnendijk, ik heb er niet een horen zeggen het komt allemaal goed met jullie, ogen dicht voor de zonden en oversteken, maar wel de rijke genade in Christus, de gewilligheid van God om zondaren zalig te maken, ik heb twee kinderen die niet meer naar de kerk gaan en zou de Heere danken als zij naar een jijdaar avond zouden gaan.
Ik wil geen oordeel geven over sprekers. Het ging om gevaren en dat het ene gevaar veel meer angst inboezemt dan het andere gevaar. Ik vind beide gevaren relevant en aanwezig.
Ik ben het niet eens met de stelling dat GG-synodaal en PKN vertellen dat je iets kan grijpen dat je niet krijgt. De reformatorische kerken hebben het duidelijk over de doodstaat van de mens, in meer of mindere mate, maar dat is zeker aanwezig.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door samanthi »

kasparov schreef:
samanthi schreef:
kasparov schreef: Beide kanten hebben gevaren in zich. Afglijden naar onkerkelijkheid of afglijden naar iets grijpen dat je niet kreeg. Ik denk dat je eigen historie bepaalt welke gevaar je het meest gevaarlijk vindt.
Nog even, wie zegt dat dit zo bij jijdaar gaat? Ik zie daar predikanten van allerlei nominaties voorgaan, van Ger Gem tot Henk Binnendijk, ik heb er niet een horen zeggen het komt allemaal goed met jullie, ogen dicht voor de zonden en oversteken, maar wel de rijke genade in Christus, de gewilligheid van God om zondaren zalig te maken, ik heb twee kinderen die niet meer naar de kerk gaan en zou de Heere danken als zij naar een jijdaar avond zouden gaan.
Ik wil geen oordeel geven over sprekers. Het ging om gevaren en dat het ene gevaar veel meer angst inboezemt dan het andere gevaar. Ik vind beide gevaren relevant en aanwezig.
Ik ben het niet eens met de stelling dat GG-synodaal en PKN vertellen dat je iets kan grijpen dat je niet krijgt. De reformatorische kerken hebben het duidelijk over de doodstaat van de mens, in meer of mindere mate, maar dat is zeker aanwezig.
Dan zijn we het eens. Het klopt idd liever goddeloos leven dan je iets in handen laten stoppen, maar dat dit met een toeleidende weg preek ook gedaan wordt vergeten we vaak.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jan Vogel
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 mei 2013, 12:57

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door Jan Vogel »

Helder bijbels onderbouwd antwoord inzake tongentaal (gevonden op Refoweb): http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/1166/tongentaal/
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door joy »

Jan Vogel schreef:Helder bijbels onderbouwd antwoord inzake tongentaal (gevonden op Refoweb): http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/1166/tongentaal/
Dat is heel helder en duidelijk uitgelegd.
Onbegrijpelijk dat er in sommige van die pinsterbewegingen er gewoon dwars door het Woord wordt in gegaan, terwijl de Bijbel er zo duidelijk over is.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Pinksterbeweging groeit explosief

Bericht door samanthi »

Jan Vogel schreef:Helder bijbels onderbouwd antwoord inzake tongentaal (gevonden op Refoweb): http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/1166/tongentaal/
Een helder positief antwoord.
In deze tijd worden nog steeds bijzondere gave van de Geest gezien, maar altijd in een situatie waar het past, in Noord Korea bijvoorbeeld of in gesloten Moslimlanden of zendingssituaties, het zijn geen googeltrukjes, maar het brengt mensen naar de Heere en Zijn Woord.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie