Huisdieren

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Wim Anker schreef: Inderdaad. In het hondenbezit ziet men daarom ook meer dierenmisbruik en egoïsme dan in de intensieve veehouderij.
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Mara schreef:
Wim Anker schreef: Inderdaad. In het hondenbezit ziet men daarom ook meer dierenmisbruik en egoïsme dan in de intensieve veehouderij.
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.
Ik ken wel mensen die werkelijk begaan zijn met lijden van beesten. De rechtvaardige heeft gevoel van het lijden dat de 'beesten' om onze zonden ten deel valt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
Mara schreef:[quote="Wim Anke
Inderdaad. In het hondenbezit ziet men daarom ook meer dierenmisbruik en egoïsme dan in de intensieve veehouderij.
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.[/quote]

In de Bijbel srpeekt men ook al over een hond in huis, ook over het houden van pauwen en apen, ik denk dat er gewoon bedoeld wordt wat er staat.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
Mara schreef:
Wim Anker schreef: Inderdaad. In het hondenbezit ziet men daarom ook meer dierenmisbruik en egoïsme dan in de intensieve veehouderij.
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.
In de Bijbel srpeekt men ook al over een hond in huis, ook over het houden van pauwen en apen, ik denk dat er gewoon bedoeld wordt wat er staat.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
Wim Anker schreef: Inderdaad. In het hondenbezit ziet men daarom ook meer dierenmisbruik en egoïsme dan in de intensieve veehouderij.
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.
-DIA- schreef:Ik ken wel mensen die werkelijk begaan zijn met lijden van beesten. De rechtvaardige heeft gevoel van het lijden dat de 'beesten' om onze zonden ten deel valt.
Dat bedoelde ik DIA.
Waren er geen zonden, dan waren er geen wonden. Ook niet bij de dieren!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Isala »

Laatst las ik 2 Samuel 12, waar de profeet Nathan bij David komt, omdat hij in zonde leefde met Bathseba.
Nathan geeft daar een voorbeeld over een rijke en arme man. De arme man had maar één klein lam, maar lees eens hoe hij daarmee omgaat:

1 En de HEERE zond Nathan naar David. Toen die bij hem kwam, zei hij tegen hem: Er waren twee mannen in een stad, de één rijk en de ander arm.
2 De rijke had heel veel schapen en runderen.
3 Maar de arme had helemaal niets dan alleen één enkel klein ooilam, dat hij gekocht had. Hij hield het in leven en het werd groot, samen met hem en met zijn kinderen. Het at mee van zijn stuk brood, dronk uit zijn beker en sliep in zijn schoot. Het was als een dochter voor hem.

Dat trof mij. Zoveel kan een beest dus betekenen voor iemand. Ik lees dit niet als een verhaal of een gelijkenis. Maar als iets wat een realistisch voorbeeld is.
-DIA- schreef:De rechtvaardige heeft gevoel van het lijden dat de 'beesten' om onze zonden ten deel valt.
Zo is het. Ook veel beesten krijgen kanker of andere ziektes en afwijkingen. Of gaan dood tijdens de bevalling of een hartstilstand. Ik ben er nog nooit zo bovenop gedrukt als sinds ik hier op de boerderij woon. Wij hebben de schepping meegesleurd in onze val.
Hora est!
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Isala »

sorry, dubbel geplaatst.
Hora est!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:
Wim Anker schreef: Inderdaad. In het hondenbezit ziet men daarom ook meer dierenmisbruik en egoïsme dan in de intensieve veehouderij.
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.
In de Bijbel srpeekt men ook al over een hond in huis, ook over het houden van pauwen en apen, ik denk dat er gewoon bedoeld wordt wat er staat.
Daar heb je wel gelijk in, daar had ik niet goed over nagedacht. Nu kan ik ook heel slecht tegen dierenleed, dus ik bedoel zeker niet dat je dieren als beesten moet behandelen :)
Ik las ergens een spreuk, van Loesje misschien: sommige honden zouden geen mensen moeten nemen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

@eilander Daar heb je wel gelijk in, daar had ik niet goed over nagedacht. Nu kan ik ook heel slecht tegen dierenleed, dus ik bedoel zeker niet dat je dieren als beesten moet behandelen :)
Ik las ergens een spreuk, van Loesje misschien: sommige honden zouden geen mensen moeten nemen.
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Vanmorgen met 1 van mijn katjes bij een homeopaat geweest.
Aangezien dieren niet beinvloed kunnen worden door placebo's, werkt het of werkt het niet.
En prijs viel me reuze mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door parsifal »

Ondertussen zijn we naar een grote honden-informatiebeurs geweest.
Het was erg leerzaam en ook ideeen opgedaan.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van het karakter van de Engelse Bulldog. In Zweden (en ik meen ook in Nederland) zijn ze al jaren bezig om het ras weer gezonder te fokken en de levensverwachting van bij erkende fokkers gefokte bulldogs is nu niet lager meer dan die van andere honden van hetzelfde gewicht. Ook een ideale hond voor een apartement. Echter in het verleden is deze hond wel heel onnatuurlijk gefokt, waardoor de grote gezondheidsproblemen ontstonden en is het de vraag of het goed is dat dit ras er is. Dus toch nog twijfels bij deze hond.

Een andere hond die ons aanstond is de Boston Terrier: klein, relatief gezond, goed in apartement en vriendelijk.

Heeft iemand ervaring met keeshonden in flats trouwens? En hoe zijn keeshonden met andere honden?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

eilander schreef:
Mara schreef: De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
Spreuken 12
Ik vraag me wel sterk af of dit over huisdieren ging. Maar ik moet toegeven dat ik niets heb met honden etc.
Letterlijk staat in de grondtaal `de rechtvaardige kent de ziel van zijn vee`.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

De SGP in Kapelle wil een losloopverbod voor katten, schrijft het AD. Het wordt wel vaker geprobeerd, maar het komt nooit van de grond.
Deze lijsttrekker denkt dat we op den duur katten kunnen uitlaten, net als honden. Ik zou zeggen: probeer het eens, een kat aan een tuigje :D

Ik begrijp het probleem trouwens ook niet zo goed. Er zijn veel katten in deze buurt, maar ik zie zelden kattenpoep. Misschien is het hier niet zo netjes en geordend dat ik een kattenhoopje zou opmerken...

Mijn grootste ergernis voor wat betreft buiten is op stip het zwerfvuil. Dat is echt enorm, en als het niet fysiek opgepakt en weggedaan wordt, ligt het er over tien jaar nog. Dat kun je van dierenpoep niet zeggen.
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door ejvl »

Dodo schreef:De SGP in Kapelle wil een losloopverbod voor katten, schrijft het AD. Het wordt wel vaker geprobeerd, maar het komt nooit van de grond.
Deze lijsttrekker denkt dat we op den duur katten kunnen uitlaten, net als honden. Ik zou zeggen: probeer het eens, een kat aan een tuigje :D

Ik begrijp het probleem trouwens ook niet zo goed. Er zijn veel katten in deze buurt, maar ik zie zelden kattenpoep. Misschien is het hier niet zo netjes en geordend dat ik een kattenhoopje zou opmerken...

Mijn grootste ergernis voor wat betreft buiten is op stip het zwerfvuil. Dat is echt enorm, en als het niet fysiek opgepakt en weggedaan wordt, ligt het er over tien jaar nog. Dat kun je van dierenpoep niet zeggen.
Ik begrijp het wel, helaas....
Net als hondenpoep wat niet wordt opgeruimd, zijn loslopende katten en kattenpoep een bron van ergernis, althans voor mij.
Ook mensen die zeggen dat hun kat het alleen thuis op de kattenbak doet, hou de katten binnen, of richt je tuin zo in dat ze niet weg kunnen met bijvoorbeeld een net, of schrikdraad, speciaal voor katten. Kan dat allemaal niet, neem dan geen kat.
Ze veroorzaken een hoop overlast. En de mate van overlast wordt bepaald door degene die er last van heeft, niet door de katteneigenaar zelf.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Dodo schreef:De SGP in Kapelle wil een losloopverbod voor katten, schrijft het AD. Het wordt wel vaker geprobeerd, maar het komt nooit van de grond.
Deze lijsttrekker denkt dat we op den duur katten kunnen uitlaten, net als honden. Ik zou zeggen: probeer het eens, een kat aan een tuigje :D

Ik begrijp het probleem trouwens ook niet zo goed. Er zijn veel katten in deze buurt, maar ik zie zelden kattenpoep. Misschien is het hier niet zo netjes en geordend dat ik een kattenhoopje zou opmerken...

Mijn grootste ergernis voor wat betreft buiten is op stip het zwerfvuil. Dat is echt enorm, en als het niet fysiek opgepakt en weggedaan wordt, ligt het er over tien jaar nog. Dat kun je van dierenpoep niet zeggen.
Ik begrijp het wel, helaas....
Net als hondenpoep wat niet wordt opgeruimd, zijn loslopende katten en kattenpoep een bron van ergernis, althans voor mij.
Ook mensen die zeggen dat hun kat het alleen thuis op de kattenbak doet, hou de katten binnen, of richt je tuin zo in dat ze niet weg kunnen met bijvoorbeeld een net, of schrikdraad, speciaal voor katten. Kan dat allemaal niet, neem dan geen kat.
Ze veroorzaken een hoop overlast. En de mate van overlast wordt bepaald door degene die er last van heeft, niet door de katteneigenaar zelf.
De katten die zoveel problemen veroorzaken zijn zwerfkatten of katten die nooit naar binnen mogen bij hun baasjes.
Een echte kattenliefhebber zorgt dat er voldoende schone bakken met grit gevuld, staan, laat hun diertjes snachts binnen blijven en geeft ze voldoende te eten en te drinken.
Ik heb al ruim 35 jaar katten en ik heb nog nooit een boze buur voor de deur gehad.
Onze katten zijn gechipt en gesteriliseerd voordat ze naar buiten mogen, dus de drang om te gaan zwerven, hebben ze dan niet meer.
Zeker als ze ouder worden, komen ze niet verder dan de tuin of het straatje erachter of de stoep aan de voorkant.
Onze buurman heeft een vijver met koikarpers, het gevaar komt vaker van boven (reigers) dan van beneden. Sommige katjes zitten op de rand soms urenlang gefascineerd te kijken.
Een kat is een schoon dier. Hij graaft instinctief zijn ontlasting en urine onder. En hij/zij ontlast zich niet zo vaak als een hond.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie