Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

helma schreef:Aan onze dochter die weer opgenomen moest worden in een psych. ziekenhuis.
Wat is psychisch leed toch altijd moeilijk.
Heel veel sterkte meis!!!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Aan de familie van Anne Faber. Deze mensen gaan door een afschuwelijke periode, van afnemende hoop en angst.
Gisteren bad de predikant voor allen die haar kennen, haar familie en haar vrienden.
Of God zich over hen wil ontfermen, in dit onpeilbare verdriet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Wij denken er hier ook veel aan en hebben het erover!
Wij kennen haar niet persoonlijk maar de omgeving, wegen en paden zijn ons zeer bekend, onze dochter heeft daar ook veel gewandeld, gefietst, auto gereden, wij zijn afgelopen jaar minimaal 1 x p/wk in dezelfde omgeving geweest.
Dus het lijkt of het je dan net iets meer aanspreekt dan andere vermissingen!?
Dochterlief zag verleden week nog hordes ramptoeristen :sweat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Terri schreef:Aan Anne Faber, het meisje dat vermist wordt........
Gevonden...
Wat verschrikkelijk. Zeker als je er aan denkt dat de verdachte 'zomaar' los liep terwijl hij zijn straf niet uit hoefde te zitten. En binnen de kortste keren weer in herhaling valt.
Dat is voor ouders moeilijk te verteren. (Helaas weten wij daar ook van) Waarom wordt de samenleving niet beter beschermd tegen zulke mensen?
En waarom worden er straffen opgelegd die niet uitgevoerd worden?
Ik begrijp er niets van....
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

helma schreef:
Terri schreef:Aan Anne Faber, het meisje dat vermist wordt........
Gevonden...
Wat verschrikkelijk. Zeker als je er aan denkt dat de verdachte 'zomaar' los liep terwijl hij zijn straf niet uit hoefde te zitten. En binnen de kortste keren weer in herhaling valt.
Dat is voor ouders moeilijk te verteren. (Helaas weten wij daar ook van) Waarom wordt de samenleving niet beter beschermd tegen zulke mensen?
En waarom worden er straffen opgelegd die niet uitgevoerd worden?
Ik begrijp er niets van....
Ik begrijp het ook niet meer....
Dat de wereld ziek is en het recht struikelt ja.... maar dat het zo erg is :ouin
Wat kan je verlangen naar een nieuwe aarde waar gerechtigheid zal wonen!
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Roeline »

Ik denk aan de classis Goes die één dezer dagen vergadert over de Kruininger situatie. Het lijkt me bijzonder teer en complex.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door refo »

Roeline schreef:Ik denk aan de classis Goes die één dezer dagen vergadert over de Kruininger situatie. Het lijkt me bijzonder teer en complex.
Nee hoor, als de boosdoener schuld bekent en belijdt is het zo voorbij. Zo niet, dan is het onoplosbaar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Een oude vaderlijke vriend is overleden. Veel voor ons en onze 3 oudste dochters betekend.
De Heere heeft hem thuisgehaald.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17247
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

helma schreef:Een oude vaderlijke vriend is overleden. Veel voor ons en onze 3 oudste dochters betekend.
De Heere heeft hem thuisgehaald.

Het was onze oppas Opa (en Oma ) die vooral toen de kinderen klein waren veel voor ons gezin gedaan hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Koninklijk »

Ik vroeg me net af, hoe de refo hoek over de ontwikkelingen denkt, van het Christelijke geloof, ik bedoel vanaf 2000 jaar geleden, Toen de Zoon van God ten tonele verscheen, en het evangelie van het koninkrijk preekte en demonstreerde, zijn discipelen er op uit stuurde, en waar we nu zijn, en wat er gaat gebeuren de aankomende "" laten we eens zeggen 2a 300 jaar ?

daar zaten mijn gedachten ;)
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
helma schreef:Een oude vaderlijke vriend is overleden. Veel voor ons en onze 3 oudste dochters betekend.
De Heere heeft hem thuisgehaald.

Het was onze oppas Opa (en Oma ) die vooral toen de kinderen klein waren veel voor ons gezin gedaan hebben.
veel sterkte beiden
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

Weet je wat ik zat te denken? Dat kruiningen hier zo'n hot item is terwijl er op refoweb ( het forum) maar 123 reacties op zijn, waar zou dit aan liggen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
habakuk
Verbannen
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:32

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door habakuk »

veel minder gergemmensen op refoweb denk
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

habakuk schreef:veel minder gergemmensen op refoweb denk
Dat zou een reden kunnen zijn
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
hage
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2008, 13:14
Locatie: -><-

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door hage »

samanthi schreef:Weet je wat ik zat te denken? Dat kruiningen hier zo'n hot item is terwijl er op refoweb ( het forum) maar 123 reacties op zijn, waar zou dit aan liggen?
Laten we hopen uit betrokkenheid. Ik denk dat hier meer dan op refoweb de gemiddelde RD-achterban zit. Daarvan is bekend dat men zich betrokken acht op 't 'eigen nieuws'. Op RD.nl behoort berichtgeving uit de kerkelijke achterban doorgaans tot de meest gelezen pagina's.
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
Plaats reactie