Teken een petitie...

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Herman »

Orchidee schreef:Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Lees hier waarom gezond eten niet duur is:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws ... appen.aspx
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Ambtenaar »

Orchidee schreef:Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Ik ga op zaterdag altijd naar de markt. Als ik zou willen zou ik voor € 10 - € 15 groente kunnen kopen voor de hele week.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Teken een petitie...

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
samanthi schreef:
huisman schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!

https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Snap



Ik zeg nee tegen deze petitie. Ben sterk voor de financiële plannen van het nieuwe kabinet.
aha eigenbelang :haha
Nee hoor....(bijna)iedereen zijn belang.
Ik weet het het is langer termijn denken, voor mensen met een kleine knip niet leuk. Toch sta ik niet negatief to deze regel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als je echt op de kleintjes moet letten, moet je geen weekmenu vantevoren opstellen, maar in de winkel beslissen, omdat je dan ziet wat in de aanbieding is. (of de folders lezen)
Bij de Lidl en Aldi ligt groente vaak voor een spotprijs, ook bij de Plus zie ik vaak goede aanbiedingen.
Ik heb gisteren 1 pond aardbeien - uit het Westland! - gekocht bij Hoogvliet voor 2 euro. Bij + stonden ze ook maar dan voor 3 euro.
Ambtenaar schreef:Ik ga op zaterdag altijd naar de markt. Als ik zou willen zou ik voor € 10 - € 15 groente kunnen kopen voor de hele week.
Ik denk niet dat die groente op de laatste dag dan nog eetbaar is.
De enkele keer dat ik iets op de markt koop, is dat hooguit nog een dag houdbaar.
Ik koop sowieso nooit vooruit. Een kool, bieten, uien, prei, wortels e.d. kan dat wel goed.
Maar bladgroenten zijn zo weg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Wandelende »

Orchidee schreef:
Wandelende schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!

https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Geef eens één goede reden om deze petitie te tekenen.
Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als het nog duurder word zal dat alleen maar toenemen!
Ik vind dat héél erg!
Ik zie groente en fruit, net als brood en water, als eerste levensbehoefte!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Dank voor de redenen.

Ik teken de petitie niet. ;)
(~)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:
Wandelende schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb
Geef eens één goede reden om deze petitie te tekenen.
Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als het nog duurder word zal dat alleen maar toenemen!
Ik vind dat héél erg!
Ik zie groente en fruit, net als brood en water, als eerste levensbehoefte!
Je laat je in de luren leggen door linkse demagogie. Ja, de BTW wordt een klein beetje verhoogd, maar daar staat een ferme belastinghervorming en -verlaging tegenover.
Het geroeptoeter van de linkse partijen, die zelf geen verantwoordelijkheid wilden dragen in een context waarin VVD-CDA-D66 nu eenmaal 71 zetels hebben, is zo gratuit. Ze zijn heel goed in het oproepen van angsten en emoties, dus in dat opzicht alle begrip voor jouw oproep, maar de feiten kloppen gewoon niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
Orchidee schreef:
Wandelende schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb
Geef eens één goede reden om deze petitie te tekenen.
Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als het nog duurder word zal dat alleen maar toenemen!
Ik vind dat héél erg!
Ik zie groente en fruit, net als brood en water, als eerste levensbehoefte!
Je laat je in de luren leggen door linkse demagogie. Ja, de BTW wordt een klein beetje verhoogd, maar daar staat een ferme belastinghervorming en -verlaging tegenover.
Het geroeptoeter van de linkse partijen, die zelf geen verantwoordelijkheid wilden dragen in een context waarin VVD-CDA-D66 nu eenmaal 71 zetels hebben, is zo gratuit. Ze zijn heel goed in het oproepen van angsten en emoties, dus in dat opzicht alle begrip voor jouw oproep, maar de feiten kloppen gewoon niet.
Dit is wel wat eenzijdig Luther. Inderdaad is er op korte termijn lastenverlichting. Maar over de hele linie van het regeerakkoord is het een lastenverzwaring. Want de verzwaringen zitten na de kabinetsperiode. Een leuk politiek trucje om dan te stellen dat er lastenverlichting op komst is, maar dat is dus niet het hele verhaal.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Teken een petitie...

Bericht door Framboos »

Ik teken eigenlijk nooit een petitie, waar die dan ook over gaat. Vooral omdat het hele idee van een petitie is uitgehold en petitie s in mijn ogen geen zeggingskracht en dus geen nut hebben
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door merel »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als je echt op de kleintjes moet letten, moet je geen weekmenu vantevoren opstellen, maar in de winkel beslissen, omdat je dan ziet wat in de aanbieding is. (of de folders lezen)
Bij de Lidl en Aldi ligt groente vaak voor een spotprijs, ook bij de Plus zie ik vaak goede aanbiedingen.
Ik heb gisteren 1 pond aardbeien - uit het Westland! - gekocht bij Hoogvliet voor 2 euro. Bij + stonden ze ook maar dan voor 3 euro.
Ambtenaar schreef:Ik ga op zaterdag altijd naar de markt. Als ik zou willen zou ik voor € 10 - € 15 groente kunnen kopen voor de hele week.
Ik denk niet dat die groente op de laatste dag dan nog eetbaar is.
De enkele keer dat ik iets op de markt koop, is dat hooguit nog een dag houdbaar.
Ik koop sowieso nooit vooruit. Een kool, bieten, uien, prei, wortels e.d. kan dat wel goed.
Maar bladgroenten zijn zo weg.
Ik koop altijd groente en fruit voor 1 week. Gaat prima en hoef zelden wat weg te gooien en bedenk vaak in de winkel wat wij gaan eten. €10-€15 is wel heel weinig voor een week groente en fruit. Ben dan wel benieuwd hoeveel en wat je haalt. Ik reed het in ieder geval niet voor dat bedrag. Toch denk ik dat je met seizoensgroente en Hollandse pot heel ver komt. Wat het duur maakt zijn de hypes, zoals courgette spagetti , quinoa, avocado etc.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Teken een petitie...

Bericht door Reiziger »

https://www.petities24.com/annefaber

't Verbaast me dat deze nog niet is langsgekomen...

Aanbevolen om te tekenen!
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Teken een petitie...

Bericht door Wandelende »

Forummer schreef:https://www.petities24.com/annefaber

't Verbaast me dat deze nog niet is langsgekomen...

Aanbevolen om te tekenen!
Waardeloze petitie.
Doen alsof wij recht hebben op veiligheid. Niemand kan dat eisen. Niemand kan dat garanderen.
(~)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:
Luther schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als het nog duurder word zal dat alleen maar toenemen!
Ik vind dat héél erg!
Ik zie groente en fruit, net als brood en water, als eerste levensbehoefte!
Je laat je in de luren leggen door linkse demagogie. Ja, de BTW wordt een klein beetje verhoogd, maar daar staat een ferme belastinghervorming en -verlaging tegenover.
Het geroeptoeter van de linkse partijen, die zelf geen verantwoordelijkheid wilden dragen in een context waarin VVD-CDA-D66 nu eenmaal 71 zetels hebben, is zo gratuit. Ze zijn heel goed in het oproepen van angsten en emoties, dus in dat opzicht alle begrip voor jouw oproep, maar de feiten kloppen gewoon niet.
Dit is wel wat eenzijdig Luther. Inderdaad is er op korte termijn lastenverlichting. Maar over de hele linie van het regeerakkoord is het een lastenverzwaring. Want de verzwaringen zitten na de kabinetsperiode. Een leuk politiek trucje om dan te stellen dat er lastenverlichting op komst is, maar dat is dus niet het hele verhaal.
Dat klopt alleen wanneer niemand zijn/haar gedrag verandert. Er komt een verschuiving van belasten van arbeid naar belasten van consumptie. En er komt een vergroening van het belastingstelsel. Twee heel verstandige verschuivingen wat mij betreft. Als je je gedrag daar niet op aanpast, ga je langzamerhand meer betalen, maar dat hoeft dus helemaal niet.
Het BTW-protest van o.a. GroenLinks is pure demagogie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Teken een petitie...

Bericht door Roos2017 »

Wandelende schreef:
Waardeloze petitie.
Doen alsof wij recht hebben op veiligheid. Niemand kan dat eisen. Niemand kan dat garanderen.
Onzin. Deze petitie moet je beschouwen als een indicatie dat veel mensen de mening delen dat de strafafhandeling van Michael P. (en anderen) ver onder de maat liggen en gevaarlijk zijn voor onze maatschappij.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/kl ... -1.1439287
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Teken een petitie...

Bericht door eilander »

Maar de redactie van de petitie staat me zo tegen dat ik er zeker niet aan meedoe.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Teken een petitie...

Bericht door Wandelende »

Roos2017 schreef:
Wandelende schreef:
Waardeloze petitie.
Doen alsof wij recht hebben op veiligheid. Niemand kan dat eisen. Niemand kan dat garanderen.
Onzin. Deze petitie moet je beschouwen als een indicatie dat veel mensen de mening delen dat de strafafhandeling van Michael P. (en anderen) ver onder de maat liggen en gevaarlijk zijn voor onze maatschappij.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/kl ... -1.1439287
Deze petitie kan ik niet op die wijze beschouwen. Zie de agressieve twee zinnen die in de petitie staan, hieronder geciteerd.

Titel: Anne Faber dood door schuld rechtssysteem.
Statement: Wij eisen een verandering van de wet op het gebied van zedendelicten zodat dit NOOIT meer kan gebeuren.

Ik kan dergelijke uitingen niet anders beschouwen als agressief. En zoals eerder aangegeven, dat is een oneigenlijke eis op vrijheid en veiligheid.

Het punt dat jij noemt, het kijken naar en verbeteren van veiligheid en justitie, volledig eens. Daar mag en moet altijd kritisch naar gekeken worden. Maar dat stelt deze petitie niet.
(~)
Plaats reactie