Gezocht!

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gezocht!

Bericht door Tiberius »

Tom schreef:Bedankt Eilander! Dat vind ik een beetje te groot om mee te nemen naar de kerk. Iemand ervaring met de kleinste uitvoering van de Bijbel met uitleg, is dat een beetje te doen qua lezen?
Het is wel te doen, maar daarmee is wel alles gezegd. Ik adviseer de tweede uitvoering te nemen; die leest veel comfortabeler.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gezocht!

Bericht door refo »

Waarom zou je je in de kerk laten afleiden door allerlei aanvullende tekst?
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gezocht!

Bericht door Floppy »

eilander schreef:
Tom schreef:Door de bomen zie ik het bos niet meer. Weet iemand of er zakbijbels met kanttekeningen bestaan?
Voor zover ik weet niet. De kleinste versie is iets groter dan A5, en behoorlijk dik. En dan zijn het al kleine lettertjes.
Ik heb zelf een SV+KTT in kalfsleer en die is niet dik; een stuk dunner dan dezelfde SV+KTT in goedkooptste uitvoering. Een kwestie van papiersoort, die van mij is een soort vloeipapier zo dun.
Ik denk - ruwe gok - dat mijn SV+KTT de helft qua dikte is vergeleken met de BMU van mijn zoon (kleinste uitgave).
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gezocht!

Bericht door eilander »

Floppy schreef:
eilander schreef:
Tom schreef:Door de bomen zie ik het bos niet meer. Weet iemand of er zakbijbels met kanttekeningen bestaan?
Voor zover ik weet niet. De kleinste versie is iets groter dan A5, en behoorlijk dik. En dan zijn het al kleine lettertjes.
Ik heb zelf een SV+KTT in kalfsleer en die is niet dik; een stuk dunner dan dezelfde SV+KTT in goedkooptste uitvoering. Een kwestie van papiersoort, die van mij is een soort vloeipapier zo dun.
Ik denk - ruwe gok - dat mijn SV+KTT de helft qua dikte is vergeleken met de BMU van mijn zoon (kleinste uitgave).
Maar dat is geen zakbijbel neem ik aan...?
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gezocht!

Bericht door Floppy »

eilander schreef:
Floppy schreef: Ik heb zelf een SV+KTT in kalfsleer en die is niet dik; een stuk dunner dan dezelfde SV+KTT in goedkooptste uitvoering. Een kwestie van papiersoort, die van mij is een soort vloeipapier zo dun.
Ik denk - ruwe gok - dat mijn SV+KTT de helft qua dikte is vergeleken met de BMU van mijn zoon (kleinste uitgave).
Maar dat is geen zakbijbel neem ik aan...?
Neen, geen zakbijbel, maar dat komt meer door de lengte/breedte dan door de dikte. De dikte is eigenlijk best vergelijkbaar met de zakbijbeltjes die we vroeger van de basisschool kregen.
De BMU is qua breedte/hoogte net zoiets als de SV+KTT, maar dan veel dikker. Dus voor de transportabiliteit hoef je die niet te nemen.
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Gezocht!

Bericht door sweelinck 25 »

Om de collectie meditaties van ds. I. Kievit compleet te maken ben ik opzoek naar de meditaties uit het Gereformeerd Weekblad van januari 1941. Dit om fotokopieën te kunnen maken, dus niet om over te nemen.

Graag wil ik in contact komen met iemand die deze in bezit heeft. Graag een PB.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gezocht!

Bericht door refo »

sweelinck 25 schreef:Om de collectie meditaties van ds. I. Kievit compleet te maken ben ik opzoek naar de meditaties uit het Gereformeerd Weekblad van januari 1941. Dit om fotokopieën te kunnen maken, dus niet om over te nemen.

Graag wil ik in contact komen met iemand die deze in bezit heeft. Graag een PB.
Volgens Digibron zijn die er niet.
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Gezocht!

Bericht door sweelinck 25 »

refo schreef:
sweelinck 25 schreef:Om de collectie meditaties van ds. I. Kievit compleet te maken ben ik opzoek naar de meditaties uit het Gereformeerd Weekblad van januari 1941. Dit om fotokopieën te kunnen maken, dus niet om over te nemen.

Graag wil ik in contact komen met iemand die deze in bezit heeft. Graag een PB.
Volgens Digibron zijn die er niet.
De jaargang 1941 is vrij zeldzaam. Het Gereformeerd Weekblad is dat jaar van januari tot maart verschenen. Zie de levensbeschrijving van ds. I. Kievit door H. Hille, blz. 136.

De meditaties van 1 februari t/m 1 maart heb ik wel kunnen vinden, januari tot nog toe niet.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gezocht!

Bericht door refo »

Als je op digibron goed zoekt, kun je het toch wel vinden. Beetje je best doen, hoor.

Hier heb je er drie:
https://www.digibron.nl/search/detail/3 ... der-kerk/2

https://www.digibron.nl/search/detail/9 ... iii-slot/2

https://www.digibron.nl/search/detail/1 ... gel-voor/1

De vierde kan ik niet vinden. Misschien heeft de eerste meditatie van februari ook nummer II. Dan is het makkelijk.
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Gezocht!

Bericht door sweelinck 25 »

refo schreef:Als je op digibron goed zoekt, kun je het toch wel vinden. Beetje je best doen, hoor.

Hier heb je er drie:
https://www.digibron.nl/search/detail/3 ... der-kerk/2

https://www.digibron.nl/search/detail/9 ... iii-slot/2

https://www.digibron.nl/search/detail/1 ... gel-voor/1

De vierde kan ik niet vinden. Misschien heeft de eerste meditatie van februari ook nummer II. Dan is het makkelijk.
Dit zijn de meditaties van 1940, niet van 1941.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gezocht!

Bericht door helma »

Zsm woonruimte gezocht in Tiel of nabije omgeving.
Voor jong stel (ongetrouwd) die dv september een baby verwachten.
Tot ongeveer €700 incl. per maand.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gezocht!

Bericht door helma »

helma schreef:Zsm woonruimte gezocht in Tiel of nabije omgeving.
Voor jong stel (ongetrouwd) die dv september een baby verwachten.
Tot max €700 incl. per maand.
Niemand? Het mag ook wat in de wijdere omgeving. Redelijk dicht bij een station is wel handig, ze hebben geen rijbewijs.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gezocht!

Bericht door Tiberius »

Ik zou je graag helpen, Helma, maar ik denk niet dat je hier op het juiste adres bent. Volgens mij komen er maar weinig actieve forummers uit die omgeving.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gezocht!

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Ik zou je graag helpen, Helma, maar ik denk niet dat je hier op het juiste adres bent. Volgens mij komen er maar weinig actieve forummers uit die omgeving.
Zijn alle Opheusdenaren inmiddels van het forum af dan?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gezocht!

Bericht door Tiberius »

Die gaan echt geen ongehuwd zwanger stel woonruimte verschaffen, schat ik zo in.
Plaats reactie