Vaccineren: gezond?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Heeft met bloedcontact te maken. Een wond(je) is soms zo opgelopen.
Voor Griekenland hoefde het gek genoeg niet.
Zoon heeft trouwens kwetsbare gezondheid, daarom raadde zijn arts het ook aan, maar zijn gezonde vrienden frissen ook hun vaccinatie op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door helma »

Lees ik vandaag van een oud-huisarts in het ND: "wat is het nut van de mazelenprik als deze niet volledig beschermt, maar alleen het krijgen van mazelen uitstelt tot de volwassen leeftijd? Voor een volwassene is mazelen gevaarlijker dan voor een kind. Een kind knapt dikwijls op na het doormaken van deze ziekte en heeft dan nieuwe vitaliteit gekregen."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door parsifal »

helma schreef:Lees ik vandaag van een oud-huisarts in het ND: "wat is het nut van de mazelenprik als deze niet volledig beschermt, maar alleen het krijgen van mazelen uitstelt tot de volwassen leeftijd? Voor een volwassene is mazelen gevaarlijker dan voor een kind. Een kind knapt dikwijls op na het doormaken van deze ziekte en heeft dan nieuwe vitaliteit gekregen."
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... vaccinatie

Een kind knapt dikwijls op inderdaad, maar een paar promille van de besmette kinderen overlijdt er aan. Ik moet toegeven dat ik altijd dacht dat een effectief gevaccineerd persoon levenslang beschermd is. Bij kinkhoest komt de vatbaarheid wel terug, maar in een minder heftige vorm (maar het is wel gevaarlijk omdat besmette volwassenen zuigelingen kunnen besmetten, en kinkhoest is dodelijker dan mazelen.

Bij rodehond zie je een ander probleem. Als er veel mensen zijn gevaccineerd, maar niet genoeg, dan is de besmettingsdruk op de niet gevaccineerde mensen kleiner, en zij lopen het risico om pas rond latere leeftijd de ziekte op te lopen, wat gevaarlijk is. Dit lijkt me echter een slechte reden om tegen vaccineren te zijn: in plaats van gecontroleerd kinderen met een vrijwel ongevaarlijk vaccin te immuniseren, wil je een ziekte meer laten spreiden op een ongecontroleerde manier, terwijl de ziekte ook nog gevaarlijker is dan het vaccin.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Deze week waren in Pauw ook een paar moeders te gast die fel tegen vaccineren waren.
Hun kinderen zouden nooit een dokter zien, wat later toch wel werd genuanceerd.
Kinderen die niet ingeënt zijn, zouden geen last van een allergie hebben bijv..
Helaas, dat is dus niet zo. Ik ben nooit ergens voor ingeënt, maar ik heb wel - op latere leeftijd - last gekregen van diverse allergieën.
Maar de argumenten overtuigden mij niet, zowel van de voor- als de tegenstanders.
Ik denk niet dat je het voor een ander kunt beslissen, je maakt echt een persoonlijke overweging, voor elk kind opnieuw.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

Mara schreef:Deze week waren in Pauw ook een paar moeders te gast die fel tegen vaccineren waren.
Hun kinderen zouden nooit een dokter zien, wat later toch wel werd genuanceerd.
Kinderen die niet ingeënt zijn, zouden geen last van een allergie hebben bijv..
Helaas, dat is dus niet zo. Ik ben nooit ergens voor ingeënt, maar ik heb wel - op latere leeftijd - last gekregen van diverse allergieën.
Maar de argumenten overtuigden mij niet, zowel van de voor- als de tegenstanders.
Ik denk niet dat je het voor een ander kunt beslissen, je maakt echt een persoonlijke overweging, voor elk kind opnieuw.
De verhouding tussen een sterk ingeënte bevolking en een sterke stijging van Auto-immuunziekten onder deze bevolking is m.i. wel een onafhankelijk onderzoek waard. Ook autisme wordt in de wetenschap in verband gebracht met vaccinatie

@Parsifal kun jij daar wat meer over zeggen?

Hier wat links.
http://image.thelancet.com/extras/02art9340web.pdf

http://maurizioproietti.eu/wp-content/u ... munity.pdf

http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 1196900918

http://www.discoverymedicine.com/Hedi-O ... the-adult/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Dodo »

Autisme wordt door de wetenschap helemaal niet in verband gebracht met autisme.
Er is ooit een slecht onderzoek uitgevoerd op twaalf (!) jongens waaruit een verband zou blijken, maar dat onderzoek wordt door alle deskundigen afgebrand. Er is nooit een verband gevonden
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Autisme wordt door de wetenschap helemaal niet in verband gebracht met autisme.
Hier klopt iets niet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

Dodo schreef:Autisme wordt door de wetenschap helemaal niet in verband gebracht met autisme.
Er is ooit een slecht onderzoek uitgevoerd op twaalf (!) jongens waaruit een verband zou blijken, maar dat onderzoek wordt door alle deskundigen afgebrand. Er is nooit een verband gevonden
Onze buren die een zwaar autistisch kind hebben praten anders. Zij hebben bij hun volgende kind de BMR vaccinatie overgeslagen op basis van wetenschappelijk onderzoek in de UK.
Zij zijn onkerkelijk en doen het dus niet vanwege godsdienstige motieven. Hele lieve buren trouwens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Dodo »

Er is nooit aangetoond dat er een verband is tussen autisme en inenten.
Het fabeltje is on de wereld gekomen door frauduleus onderzoek van een dokter die daarvoor geroyeerd is.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Dodo »

Een uitleg van Skepsis, die geen belang heeft bij wel of niet inenten.
http://www.skepsis.nl/blog/2011/01/auti ... accinatie/
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

Dodo schreef:Er is nooit aangetoond dat er een verband is tussen autisme en inenten.
Het fabeltje is on de wereld gekomen door frauduleus onderzoek van een dokter die daarvoor geroyeerd is.

Dit omstreden onderzoek is pas na 12 jaar door The Lancet gerectificeerd . Maar dit is niet het enige onderzoek die de link legt tussen de sterke stijging van autisme/auto-immuun ziekten onder een gevaccineerde bevolking.

Voor de zuiverheid: Wij hebben onze kinderen laten inenten en zijn dus geen principiële tegenstanders .
Mijn twijfel is gekomen vooral na het lezen van de folder van het RIVM over de baarmoedehalskanker vaccinatie en de valse voorlichting over de mexicaanse griep vaccinatie.

Mijn indruk is dat de voorlichting van de overheid absoluut niet neutraal is. Vergeet niet dat de vaccinatie industrie een miljarden industrie is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

Er stond een artikel in het NRC
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/18/oud ... m=20161121

Klein stukje eruit

Drie nogal overtuigde anti-vaccinatie-ouders mochten donderdagavond bij Pauw aan tafel hun zegje erover doen, met een tamelijk gelaten consultatiebureauarts ertegenover. De ouders voerden voornamelijk het woord en vielen de arts continue in de rede. „Wat we eigenlijk doen is natuurlijk absurd”, zeiden ze. „In een laboratorium worden ziektes gekweekt (…) in een spuit gestopt en dan worden ze ingespoten in een generatie van gezonde kinderen. (…) Dan ga je toch die ziekte voortzetten? Waarom doe je dat?”

Voilà. Zo moeizaam als ontwikkelen gaat, zo makkelijk is het ont-ontwikkelen. Daar heb je geen ingewikkelde experimenten voor nodig. Iedereen kan dat thuis, vanaf de bank. Je hoeft alleen even door Facebook te bladeren en de nieuwe inzichten vliegen je om de oren! Vervolgens is er nauwelijks verweer tegen. Je mag niet tegen ouders zeggen „je zuigt maar wat uit je duim”. Je zag de consultatiebureauarts nogal zichtbaar tot tien tellen. Dat is hun taak tegenwoordig: de andere wang toekeren, beleefd blijven, naar hun casuïstiek luisteren, hun selectieve gewinkel in de literatuur aanhoren en heel kalm blijven terwijl de ouders intussen de gehele medische wetenschap in het gezicht piesen. Mensen tegen je in het harnas jagen is absoluut niet de bedoeling, want als de kids eenmaal hun longontsteking hebben moeten ze wel terugkomen zodat je ze aan een infuus en zuurstof kan leggen.

Ik heb dit toevallig gezien, ik vond dat die ouders wel heel veel ruimte kregen om hun anti-inentverhaal te doen, omkleed met onzinnige argumenten. De ene moeder beweerde dat haar kinderen nog nooit een dokter hadden gezien.
Even later ontkrachtte ze zelf haar eigen leugen.
Ingeënt of niet, ieder kind ziet heus wel eens een dokter, welk kind valt er niet?
Ik ben zelf een voorbeeld dat het argument allergie en inenten niet waar is, mijn ouders waren tegen inenten, ik heb vrijwel alle kinderziektes doorstaan, maar kreeg in mijn dertiger jaren verschillende soorten allergie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door ZWP »

Mara schreef: Ik ben zelf een voorbeeld dat het argument allergie en inenten niet waar is, mijn ouders waren tegen inenten, ik heb vrijwel alle kinderziektes doorstaan, maar kreeg in mijn dertiger jaren verschillende soorten allergie.
Hoewel ik het met je eens ben dat je je het best kunt laten inenten, is bovenstaande ook weer 'onzin'. Op basis van één geval, kun je geen algemeen oordeel vellen. En vaak kun je zaken ook niet zomaar omdraaien.

Dus 'ik ben niet ingeënt en heb wel allergie' is géén bewijs tegen de stelling dat inenten allergie veroorzaakt. Die stelling zegt namelijk niets over andere oorzaken van allergie.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Mara »

ZWP schreef:
Mara schreef: Ik ben zelf een voorbeeld dat het argument allergie en inenten niet waar is, mijn ouders waren tegen inenten, ik heb vrijwel alle kinderziektes doorstaan, maar kreeg in mijn dertiger jaren verschillende soorten allergie.
Hoewel ik het met je eens ben dat je je het best kunt laten inenten, is bovenstaande ook weer 'onzin'. Op basis van één geval, kun je geen algemeen oordeel vellen. En vaak kun je zaken ook niet zomaar omdraaien.
Omdat die ene moeder bleef beweren dat allergie echt vrijwel nooit voorkwam in de groep niet gevaccineerde kinderen.
Natuurlijk ben ik niet maatgevend, maar de meeste leeftijdsgenoten zijn nu eenmaal wel ingeënt. Ook de kinderen die in onze kerk zaten destijds. Mijn ouders behoorden - hier althans - tot de minderheid toen.
ZWP schreef:Dus 'ik ben niet ingeënt en heb wel allergie' is géén bewijs tegen de stelling dat inenten allergie veroorzaakt. Die stelling zegt namelijk niets over andere oorzaken van allergie.
Nee helaas, weten ze de oorzaak niet. Want slechts nog 1 broer uit ons gezin is allergisch, de rest heeft nergens last van. Maar ja, dat geldt ook voor andere aandoeningen.
Overigens beweer ik dus niet dat je je het beste kunt laten inenten hoor. Ik vind dat je dit per kind moet bepalen namelijk. Ik heb nl. "kwetsbare" kinderen, voor wie elke kinderziekte dodelijk kan zijn.
Dan krijg je van de artsen het argument dat je de andere kinderen in het gezin - ook al zijn die gezond - beter ook in kunt laten enten, ter bescherming van de zwakkkere.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Hendrien »

Misschien eens een onderzoek doen in Nederland? Er zijn nog aardig wat kinderen niet gevaccineerd en hun ouders ook niet. Komt er echt minder autisme voor en minder gevallen van allergie? Lijkt me redelijk simpel uit te voeren...
Plaats reactie