Waar denk je op dit moment aan? [3]

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Orchidee »

Of met een flatje als starter?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Het lijkt mij heerlijk om vrij te wonen. Wat is daar mis mee?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door BJD »

Hendrien schreef:Wat verhuizen er momenteel veel mensen! Wie is er nog tevreden met een gewone tussenwoning?
Jij denk. Gelukkig dat je niet bent als al die anderen... :langue
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door helma »

Dit is altijd een beetje flauwe reactie, als je zorgen maakt over bijvoorbeeld het materialisme zou je dat niet meer kunnen uiten omdat je dan gelijk beticht wordt van farizeisme.
Bovendien zegt zo'n reactie meteen dat je zelf dankbaar bent dat je niet bent als degene die jij beticht, dus is het kringetje weer rond.

We belijden dat we pelgrims en vreemdelingen zijn...dat mag ook best zichtbaar zijn in de manier waarop we ons hier op aarde 'settelen'. Hoe meer je hebt hoe moeilijker het is om alles los te kunnen laten. En hoe minder we uitzien naar het eind van de reis.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:Dit is altijd een beetje flauwe reactie, als je zorgen maakt over bijvoorbeeld het materialisme zou je dat niet meer kunnen uiten omdat je dan gelijk beticht wordt van farizeisme.
Bovendien zegt zo'n reactie meteen dat je zelf dankbaar bent dat je niet bent als degene die jij beticht, dus is het kringetje weer rond.

We belijden dat we pelgrims en vreemdelingen zijn...dat mag ook best zichtbaar zijn in de manier waarop we ons hier op aarde 'settelen'. Hoe meer je hebt hoe moeilijker het is om alles los te kunnen laten. En hoe minder we uitzien naar het eind van de reis.
Waarom is het hebben van een groot huis, een grote auto etc. direct een uiting van materialisme? Ik weet het, bij heel veel mensen is dat ook zo. Maar ik ken heel wat "rijken" die minder last hebben van materialisme dan mensen uit de middenklasse of arme mensen.
Materialisme is het streven naar bezit, of dat nu groot is of klein.
Jacob was een rijk man, hij had ontzettend veel. En toch kon hij zeggen: Op Uw zaligheid wacht ik, Heere!
Zelf krijg ik meestal het gevoel wanneer minder bedeelde mensen "rijke" mensen betitelen als materialisten, dat het meer jaloezie is.
En ik er zullen ongetwijfeld mensen zijn waarvan het inderdaad geldt: Hoe meer je hebt, hoe moeilijker is het los te kunnen laten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Wat verhuizen er momenteel veel mensen! Wie is er nog tevreden met een gewone tussenwoning?
Ik ken niemand die (binnenkort) gaat verhuizen. :)
De mensen waar jij het over hebt, gaan die dan naar een vrijstaand huis?
Ik ben happy in mijn tussenwoning, maar als ik af en toe op zondagmiddag de voetbalwedstrijden live kan volgen via de muur, zou ik op dat moment graag een 2 onder 1 kap of vrijstaand huis willen hebben ja.
JolandaOudshoorn schreef:Waarom is het hebben van een groot huis, een grote auto etc. direct een uiting van materialisme? Ik weet het, bij heel veel mensen is dat ook zo. Maar ik ken heel wat "rijken" die minder last hebben van materialisme dan mensen uit de middenklasse of arme mensen.
Materialisme is het streven naar bezit, of dat nu groot is of klein.
Wij hadden er laatst een preek over Gij zult niet begeren.... De Bijbel zegt niet dat het fout is om rijk te zijn, maar om ten koste van alles geld en goed te vergaren. Gierigheid dus.
Wie rijk wil worden valt in de strik.
helma schreef:We belijden dat we pelgrims en vreemdelingen zijn...dat mag ook best zichtbaar zijn in de manier waarop we ons hier op aarde 'settelen'. Hoe meer je hebt hoe moeilijker het is om alles los te kunnen laten. En hoe minder we uitzien naar het eind van de reis.
Er zijn mensen die hun laatste geld ervoor over hebben om een dure behandeling in Amerika te ondergaan, alles om maar weer te genezen.
Ik weet niet of het loslaten moeilijker wordt naarmate je rijker bent. Het is soms ook moeilijk om het leven los te laten, of de geliefden.
Vaak zie je dat tijdens een terminale fase wel gebeuren, het is eigenlijk onontkoombaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Desiree »

De makelaars doen er hun voordeel mee. Er zijn leuke makelaars die ik het wel gun :). En de stoffeerders hebben weer hun boterham en de economie fleurt op en daardoor komt er weer geld voor de armen.. als je op D66 stemt :) en niet op de PVV. Nou ja, of gewoon SGP.

Soms vind ik wel dat weinig mensen (klein gezin of echtpaar) in een groot huis wonen en veel mensen (groot gezin) in een klein huis. Eigenlijk is andersom handiger. Je houdt de huizen voor elkaar bezet of er zijn van een categorie te weinig. Met name in de duurdere appartementen is dat een feit. Maar ja... ik zit niet in de polletiek..

Home is where de love is en wat een ander vindt, tja, ik vind ook weleens wat...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Aan een man van middelbare leeftijd uit de gemeente die te horen kreeg dat de doctoren niets meer voor hem konden doen. Hij is de zoon van mijn vaders oude werkgever, die nu intussen ook hoogbejaard is. Dan worden we toch weer bepaald bij het einde dat voor mij en u zeker komt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Desiree »

Ja, dat is een stem die roept...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

Desiree schreef:Ja, dat is een stem die roept...
Die stem roept ons telkens wanneer we een rouwdienst bijwonen, maar omdat men dat steeds vaker een dankdienst voor het leven noemt, wordt die stem eigenlijk gesmoord.
Als je bij een geopend graf staat, is die stem echter niet tot zwijgen te brengen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Desiree schreef:Ja, dat is een stem die roept...
Maar roept die stem niet iedere dag? Of alleen bij moeilijke tijden?
Of is men vergeten hoe en waar men Gods stem moet horen?
Is er een verlangen naar God? Een uitzien naar die grote dag?
Of is onze blik inmiddels zo aards gericht dat we alleen maar kunnen zuchten en klagen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dodo »

Zondag had de dominee een mooi voorbeeld.
Een opa die met de kleinkinderen buiten bezig is, en vertelt dat hij steeds zijn "kleine groene vriendje" hoort. De kinderen hebben geen idee wat hij bedoelt. Hij legt uit dat er een specht bij het huis zit en dat hij die elke keer hoort roepen. Vanaf die dag herkennen de kinderen ook de roep van de specht. Omdat opa het heeft aangewezen.
Het was een doopdienst. De toepassing ligt voor de hand. Leer als ouders aan je kind om de stem van God te horen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Aan mijn bezoek, vanmorgen aan de HA
Moet eigenlijk strike rust in acht nemen, moet ontspannen, maar kan niet omdat er geen mens is om mee te praten.
Ik zal niet klagen, maar dat is niet makkelijk.
Omdat het forum me geen ontspanning, maar spanning geeft en me een zwaar verantwoordelijkheidsgevoel geeft,
zou ik er beter mee moeten stoppen. Ik weet niet of dat lukt.
Maandag weer een longfunctie test. We zullen dan wellicht meer horen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door JolandaOudshoorn »

-DIA- schreef:Aan mijn bezoek, vanmorgen aan de HA
Moet eigenlijk strike rust in acht nemen, moet ontspannen, maar kan niet omdat er geen mens is om mee te praten.
Ik zal niet klagen, maar dat is niet makkelijk.
Omdat het forum me geen ontspanning, maar spanning geeft en me een zwaar verantwoordelijkheidsgevoel geeft,
zou ik er beter mee moeten stoppen. Ik weet niet of dat lukt.
Maandag weer een longfunctie test. We zullen dan wellicht meer horen.
Lijkt me heel moeilijk als je niemand hebt om even tegen te praten. Wij hebben in de kerk een systeem van "bezoekdames" en "bezoekbroeders". Als dat bij jullie ook zo is, wellicht kan je die dan vragen of ze langs komen.
En wellicht is het gemakkelijk gezegd, maar praten met God kan natuurlijk altijd. Als ik moet ontspannen ga ik vaak wandelen en tijdens zo'n wandeling heb ik vaak zo'n gesprek met God.
Maar misschien is wandelen voor jou dan weer geen optie, omdat je strikte rust moet houden.
In ieder geval veel sterkte, ik heb voor je gebeden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Aan mijn bezoek, vanmorgen aan de HA
Moet eigenlijk strike rust in acht nemen, moet ontspannen, maar kan niet omdat er geen mens is om mee te praten.
Ik zal niet klagen, maar dat is niet makkelijk.
Omdat het forum me geen ontspanning, maar spanning geeft en me een zwaar verantwoordelijkheidsgevoel geeft,
zou ik er beter mee moeten stoppen. Ik weet niet of dat lukt.
Maandag weer een longfunctie test. We zullen dan wellicht meer horen.
Ontspannen "op commando" lukt niet.
En de één vindt rust in zitten en mijmeren, terwijl de ander daar juist onrustig van wordt.
Je zou zo graag een zielsverwant willen hebben he, waar je van hart tot hart mee zou kunnen spreken.
Het is een mooie omgeving waar je woont DIA, lukt een wandeling of een fietstochtje niet meer?
Probeer het forum uit je gedachten te bannen, nadat je uitgelogd bent.
Heb ik ook moeten leren. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten