Tijdschrift / opinieblad

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Zita »

Leuk om oude topics weer eens te zien. En meteen ook maar een proefabbo genomen op Vrij Nederland. :)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door MarthaMartha »

Die lees ik ook met plezier.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door memento »

Germanicus schreef:Alle adviezen ten spijt zou ik er toch voor kiezen Elsevier te blijven lezen.
Ik zou idd ook voor Elsevier kiezen. Nu trouwens een leuke aanbieding: een half jaar voor EUR 54,50: http://www.elsevier.nl/web/Service/Abon ... &sf=542156
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door refo »

memento schreef:
Germanicus schreef:Alle adviezen ten spijt zou ik er toch voor kiezen Elsevier te blijven lezen.
Ik zou idd ook voor Elsevier kiezen. Nu trouwens een leuke aanbieding: een half jaar voor EUR 54,50: http://www.elsevier.nl/web/Service/Abon ... &sf=542156
Een christen denkt per definitie links, omdat deze opkomt voor het verdrukte. Derhalve geen Elsevier.
Ik heb hem ook een jaartje gelezen. Maar op den duur word je dat blad toch een beetje zat.
Af en toen best wel een aardig artikel, maar na een jaar erg voorspelbaar rechtsig.

En de advertenties zou met name memento zo afschuwelijk moeten vinden, dat een abonnement niet in overweging genomen wordt.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door memento »

refo schreef:
memento schreef:
Germanicus schreef:Alle adviezen ten spijt zou ik er toch voor kiezen Elsevier te blijven lezen.
Ik zou idd ook voor Elsevier kiezen. Nu trouwens een leuke aanbieding: een half jaar voor EUR 54,50: http://www.elsevier.nl/web/Service/Abon ... &sf=542156
Een christen denkt per definitie links, omdat deze opkomt voor het verdrukte. Derhalve geen Elsevier.
Ik heb hem ook een jaartje gelezen. Maar op den duur word je dat blad toch een beetje zat.
Af en toen best wel een aardig artikel, maar na een jaar erg voorspelbaar rechtsig.

En de advertenties zou met name memento zo afschuwelijk moeten vinden, dat een abonnement niet in overweging genomen wordt.
Een christen is m.i. per definitie rechts, omdat het rechtvaardigheid erg belangrijk vind (in onze samenleving wordt ook door de rechtse partijen goed gezorgd voor de echte zwakken in de samenleving). Derhalve dus geen linkse bladen :). En advertenties, sja, laat ik die nu net altijd zonder een blik waardig te keuren overslaan.

Maargoed, opiniebladen zijn sowieso voor de kritisch-lezende christen. Het opinieblad waar een christen het met elk artikel eens kan zijn, moet ik nog tegenkomen. Maar als je een blad wil lezen, zou ik zeggen: Neem dan Elsevier...

Ook het overwegen waard is 1 van de Engelse bladen, zoals Time Magazine, Economist, Newsweek, etc. Misschien kan een kenner van de Engelse bladen daarover een aanbeveling doen?
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Democritus »

memento schreef:
refo schreef:
memento schreef:
Germanicus schreef:Alle adviezen ten spijt zou ik er toch voor kiezen Elsevier te blijven lezen.
Ik zou idd ook voor Elsevier kiezen. Nu trouwens een leuke aanbieding: een half jaar voor EUR 54,50: http://www.elsevier.nl/web/Service/Abon ... &sf=542156
Een christen denkt per definitie links, omdat deze opkomt voor het verdrukte. Derhalve geen Elsevier.
Ik heb hem ook een jaartje gelezen. Maar op den duur word je dat blad toch een beetje zat.
Af en toen best wel een aardig artikel, maar na een jaar erg voorspelbaar rechtsig.

En de advertenties zou met name memento zo afschuwelijk moeten vinden, dat een abonnement niet in overweging genomen wordt.
Een christen is m.i. per definitie rechts, omdat het rechtvaardigheid erg belangrijk vind (in onze samenleving wordt ook door de rechtse partijen goed gezorgd voor de echte zwakken in de samenleving). Derhalve dus geen linkse bladen :). En advertenties, sja, laat ik die nu net altijd zonder een blik waardig te keuren overslaan.

Maargoed, opiniebladen zijn sowieso voor de kritisch-lezende christen. Het opinieblad waar een christen het met elk artikel eens kan zijn, moet ik nog tegenkomen. Maar als je een blad wil lezen, zou ik zeggen: Neem dan Elsevier...

Ook het overwegen waard is 1 van de Engelse bladen, zoals Time Magazine, Economist, Newsweek, etc. Misschien kan een kenner van de Engelse bladen daarover een aanbeveling doen?
Een Christen is niet links en niet rechts. Een christen zal Bijbelse rechtvaardigheid nastreven. Elementen hiervan zijn bij beide kampen aanwezig.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door -DIA- »

Volgens mij moet onze predikant Elsevier wel lezen, gezien verschillende aanhalingen uit Elsevier ik me herinner...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door MoesTuin »

Wij hebben enkel de Donald Duck hier in huis
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door -DIA- »

Een nieuwe serieus opinieblad en dagblad in een! De krant wil een principieel tegenwicht te bieden voor kranten als
De Telgraaf en het Algemeen Dagblad
De krant wordt uitgegeven door DIA MEDIA GROUP en zal in instantie gratis bezorgd worden in Lorem en Ipsum.

Ik heb de afbeelding van de krant maar weggehaald vanwege
a) de sluikreclame voor HENDRIKS HAZENMEEL.
b) de slordige opmaak
c) de mogelijke ergernis van sommigen

;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Martijn »

Wie leest er Het Zoeklicht?
http://www.zoeklicht.nl/home
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef:Wie leest er Het Zoeklicht?
http://www.zoeklicht.nl/home
Was dat niet iets van Joh. de Heer? Of van broeder Kits?
Het ligt dacht ik, een beetje in de lijn van de Elizabethbode?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Terri »

Martijn schreef:Wie leest er Het Zoeklicht?
http://www.zoeklicht.nl/home
In het verleden een tijdje geabonneerd geweest, veel van geleerd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door -DIA- »

Ik ken deze blaadjes wel een beetje. Ze werden vroeger gelezen in mijn geboortedorp onder de 'gereformeerden' , die toen nog als 'zwaar' door de hervormden werden betitelt. (spreek over de jaren '60 vorige eeuw).
De Elisabethbode is opgericht als voortzetting van het evangelisatiewerk van Elizabeth Mijnhardt. Na haar overlijden zette Andries Mijnhardt het werk van haar vrouw voort door de uitgave van de Elizabethbode. Andries Mijnhardt was tot de jaren '70 een bekende fabrikant van farmaceutische producten. Dat wat betreft de EB, de andere blaadjes ademden ongeveer dezelfde geest.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:Wie leest er Het Zoeklicht?
http://www.zoeklicht.nl/home
Was dat niet iets van Joh. de Heer? Of van broeder Kits?
Het ligt dacht ik, een beetje in de lijn van de Elizabethbode?
Het is opgericht door Joh. de Heer ja. De Elizabethbode ken ik niet
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:Ik ken deze blaadjes wel een beetje. Ze werden vroeger gelezen in mijn geboortedorp onder de 'gereformeerden' , die toen nog als 'zwaar' door de hervormden werden betitelt. (spreek over de jaren '60 vorige eeuw).
De Elisabethbode is opgericht als voortzetting van het evangelisatiewerk van Elizabeth Mijnhardt. Na haar overlijden zette Andries Mijnhardt het werk van haar vrouw voort door de uitgave van de Elizabethbode. Andries Mijnhardt was tot de jaren '70 een bekende fabrikant van farmaceutische producten. Dat wat betreft de EB, de andere blaadjes ademden ongeveer dezelfde geest.
Lees je het Zoeklicht dan weleens?
Plaats reactie