Koninklijk huis

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Koninklijk huis

Bericht door Van Ewijk »

Ezen schreef:Hoe kan een vraag generaliserend zijn?
Omdat ik van oorsprong niet reformatorisch ben maar een ''wereldse'' bekeerling op latere leeftijd wil ik gewoon tactvol zijn en niet de indruk van allerlei populaire aannames opwekken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Koninklijk huis

Bericht door Desiree »

Maar Beatrix had een hoed op omdat ze regerend vorst was. Het gaat niet om de eredienst maar wel dat zij dmv een hoofddeksel (hoed, kroon) laat zien dat zij de vorstin is. Omdat koning W.A. nu de regerende vorst is, zou koningin Maxima in feite geen hoed op hoeven.. Vandaar mijn twijfeling.. Maar ik zal eens in de gaten houden wat de protocoldeskundige in dit jaar ervan zegt. Ach, 't is ook niet zo belangrijk. Overigens heeft Alexander niets op... dus hoe dat allemaal zit...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Koninklijk huis

Bericht door ejvl »

Ik vind dat Alexander een baard moet hebben. :langue
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:Wat had onze koningin vandaag tijdens prinsjesdag weer een schitterende japon aan al was hij een tikkeltje te lang.
Van een Nederlandse ontwerper - Taminiau - deze maal.
Ik miste alleen iets op haar hoofd.
Ik ben dol op lange jurken en rokken. Soms een beetje onpraktisch, maar met een beetje oefening gaat het al snel.
Hij bleek inderdaad te lang te zijn, ze is er wel drie keer bijna over gestruikeld.
Het commentaar op de troonrede was dat het te statisch en te langdradig zou zijn.
Volgens de "kenners" zou het beter zijn als de koning zou staan, wat heen en weer zou lopen.
Ook de 4tjes moeten weg, i.p. daarvan een I pad of beamer.
Zelfs de mensen om wie het gaat - verschillende ministers - zaten enigszins weg te dutten.

Maar ik weet het niet. De koning heeft toch geen docenten functie?
Tegenwoordig lijkt de trend te zijn om te staan, zelfs de journaallezers komen volledig in beeld en zitten niet meer achter een bureau.

Wat vinden jullie, moet de boel een beetje gemoderniseerd worden of alles bij het oude gehouden worden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

Wat een stoere koningin hebben wij toch. Ondanks hoofdpijn vanwege een hersenschudding poseert ze toch stralend met haar gezin.
Haar oudste dochter heeft kennelijk datzelfde doorzettingsvermogen.
Ik vind dat Alexia steeds meer op haar moeder gaat lijken.
Leuke jurkjes. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Koninklijk huis

Bericht door ejvl »

Ik vind de jurkjes niet het voorbeeld van zedelijke kleding. Misschien voor een fotosessie wel maar zeker niet voor alledaags gebruik.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koninklijk huis

Bericht door helma »

(ik mis de zedelijke leggings)[WINKING FACE]
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Koninklijk huis

Bericht door emigrant »

Het volk mag niet weten hoe prinses en moeder tot een ongelukje zijn gekomen?

Zedelijk is het voor hen prima die jurkjes hoor. Of had je lange mouwen en hoedjes verwacht van een gezin dat nauwelijks kerks is te noemen?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Koninklijk huis

Bericht door ejvl »

Vind ik niet. Met een beetje rennen, spelen, fietsen is het echt niet zedelijk. Inderdaad een zedelijke legging
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Ik vind de jurkjes niet het voorbeeld van zedelijke kleding. Misschien voor een fotosessie wel maar zeker niet voor alledaags gebruik.
Nou ja zeg, het jongste meisje is nog geen 10. Ik heb zo het vage vermoeden dat zeker Amalia in een trendy jeans naar school fietst.
Het jurkje van Alexia had nog wel een refokleur. :D
Ik zou het zelf leuker gevonden in een pittig kleurtje. Het hing aan de voorkant iets korter dan aan de achterkant, dat schijnt mode te zijn, ik zag het bij sommige damesjurkjes ook. Ik vind het niet handig.
Verder let de koningin goed op haar kledingcentjes, ze koopt haar kleding ook bij de reguliere winkels, in de uitverkoop.
Net als de prinsesjes trouwens, las ik in het AD.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

Volgens de deskundigen hebben wij dankzij prinses Beatrix nog een monarchie.
Ik hoor en lees alleen maar positieve verhalen over haar.
Het koningschap was onder wijlen prinses Juliana te gewoon geworden en bestaat het gevaar dat er geen draagvlak meer is onder de bevolking. Maar Beatrix EN Claus hebben ervoor gezorgd dat de pupulairiteit van het koningshuis weer toenam. De bewondering voor haar werklust en professionele instelling is dan ook groot.
Prinses Beatrix is tot de leeftijd der sterken toegekomen. En wat oogt ze nog monter, ik zag een trotse oma temidden van al haar
kleinkinderen.
Terwijl het verdriet en rouw haar niet oversloeg.
Ik zag nog wat beelden van de begrafenis van prins Claus en de gang die zij moest maken naar het ziekenhuis, met haar schoondochter.
Het blijft hartverscheurend.

Ik wens haar Gods Zegen toe!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koninklijk huis

Bericht door Terri »

Mara schreef:Volgens de deskundigen hebben wij dankzij prinses Beatrix nog een monarchie.
Ik hoor en lees alleen maar positieve verhalen over haar.
Het koningschap was onder wijlen prinses Juliana te gewoon geworden en bestaat het gevaar dat er geen draagvlak meer is onder de bevolking. Maar Beatrix EN Claus hebben ervoor gezorgd dat de pupulairiteit van het koningshuis weer toenam. De bewondering voor haar werklust en professionele instelling is dan ook groot.
Prinses Beatrix is tot de leeftijd der sterken toegekomen. En wat oogt ze nog monter, ik zag een trotse oma temidden van al haar
kleinkinderen.
Terwijl het verdriet en rouw haar niet oversloeg.
Ik zag nog wat beelden van de begrafenis van prins Claus en de gang die zij moest maken naar het ziekenhuis, met haar schoondochter.
Het blijft hartverscheurend.

Ik wens haar Gods Zegen toe!
Ik kan met je instemmen.
Lijden is haar niet bespaard gebleven en een uitdrukking van haar is " ondanks het verdriet en lijden, schouders naar achteren, je kin wat omhoog, verder gaan met je taak" ( weet ik van iemand die dicht bij haar staat).
Dat kan koel lijken, maar ze droeg haar last waardig.
Respect.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

Wat zagen de koninklijke dames er leuk uit. :super
Maar de enige heer in hun midden ook. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Koninklijk huis

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Wat zagen de koninklijke dames er leuk uit. :super
Maar de enige heer in hun midden ook. :)
Op dat laatste fotomoment in het huidige huis? Ik vond die jurken van de prinsessen erg tuttig en niet passend bij hun figuur en leeftijd.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Koninklijk huis

Bericht door Ambtenaar »

Eens, vooral Amalia.
Plaats reactie