Wist je dat...

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18743
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Van de week is een mantelzorgwoning geplaatst in de achtertuin van mijn schoonouders. (Schoonzus en zwager verhuizen dan naar het huis.) De werklui hadden een emmer water op het dak van de schuur laten staan. Mijn schoonmoeder heeft hem er afgehaald door op het dak te klauteren met een ladder. Ze is 84.... Ze was erg verbaasd dat wij dat allemaal nou niet zo'n verstandige actie vonden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3996
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Terri »

helma schreef:Van de week is een mantelzorgwoning geplaatst in de achtertuin van mijn schoonouders. (Schoonzus en zwager verhuizen dan naar het huis.) De werklui hadden een emmer water op het dak van de schuur laten staan. Mijn schoonmoeder heeft hem er afgehaald door op het dak te klauteren met een ladder. Ze is 84.... Ze was erg verbaasd dat wij dat allemaal nou niet zo'n verstandige actie vonden.
Oeps.....
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Er in onze gemeente gisteren 15 jongeren belijdenis hebben gedaan van hun geloof en dat 1 jongeman de volwassendoop heeft gekregen?
Het was een bijzondere, indrukwekkende dienst!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jeremiah »

huisman schreef:
Orchidee schreef:Het is een bijzondere dag voor onze predikant vandaag!
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... w_1_989781

Deze studie is een vervolg op zijn studie aan de TUA die dit interessante boek heeft opgeleverd.

Afbeelding

Zijn nieuwe studie ligt binnenkort in de winkel. Helaas wel duur €60,-

Afbeelding
G.A. van den Brink
Tot zonde gemaakt

De Engelse antinomiaanse controverse (1690-1700) over de toerekening van de zonden aan Christus, met bijzondere aandacht voor Herman Witsius’ Animadversiones Irenicae (1696)

Eind zeventiende eeuw vond in Engeland een controverse plaats, die voornamelijk ging over de vraag of en hoe zonden aan Christus worden toegerekend, en of Hij daarom tot zondaar is geworden. Antinomianen en neonomianen bestreden elkaar op dat punt. Beide partijen wendden zich tot de Nederlandse theoloog Herman Witsius (1636-1708), die internationaal hoog in aanzien stond. Witsius poogde te bemiddelen in het conflict door het schrijven van zijn Animadversiones Irenicae.

Deze studie beschrijft de antinomiaanse controverse en de ontwikkeling van de ideeën in de voorafgaande periode. De samenhang van concepten als toerekening, straf en vergeving wordt duidelijk gemaakt. Het blijkt dat het antinomianisme een zelfstandige positie is, die niet behoort tot de hoofdstroom van de gereformeerde theologie. Aan het irenische geschrift van Witsius wordt bijzondere aandacht besteed.

604 p.

Gebonden
Eerst maar eens kijken of er veel doublures zijn met het eerste boek....en anders kan Orchidee vast wel een fikse korting regelen :huhu
[knip] Spreek met respect over ambtsdragers!
-DIA-
Berichten: 32763
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Wist je dat er nieuwe postzegels uitkomen?
Niks bijzonders zal iemand zeggen...
Maar toch...

Soms denken we dat alles volledig vrij moet zijn.
Vrijheid ten top als het hoogste goed?
Vrijheid om te spotten?
Vrijheid om te schelden?

Is dit vrijheid? Echte vrijheid?
Vrijheid on God te dienen naar Zijn Woord?
Vrijheid in gebondenheid of... vrijheid in ongebondenheid?
Mag alles?
Mogen de menselijke wetten boven de Goddelijke stellen?
Mogen nog vrij zijn om in het openbaar de zonde (naar Gods Woord) te benoenen.

De wereld schaamt zich er niet voor.
En propageert wat een deel van de bevolking aan de kant zet, vast zet, als waren
het grote misdadigers, denk even aan bezwaarde trouwambtenaren en mensen die hun
winkel niet op zondag open kunnen houden.

De postzegels:
http://collectclub.postnl.nl/postzegels ... -2016.html

Vraag: Wat zou u/jij doen als filatelist? Kopen (om compleet te blijven) of niet kopen, wat een gat
in je postzegelalbum veroorzaakt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Ik ben geen filatelist en kan me ook niet inleven in een filatelist.
Wel fijn dat de keuze blijft om deze zegels niet te gebruiken of te kopen.
Ik koop regelmatig wat velletjes postzegels en dan zoek ik uit wat mij op dat moment het meest aanspreekt of welke ik het mooist vind :super
Deze vind ik op dit moment erg mooi bijv.
http://collectclub.postnl.nl/postzegelp ... t-wad.html
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

En deze zijn wel iets voor Bonny ::lol

Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Pimpelmees »

Orchidee schreef:Ik ben geen filatelist en kan me ook niet inleven in een filatelist.
Wel fijn dat de keuze blijft om deze zegels niet te gebruiken of te kopen.
Ik koop regelmatig wat velletjes postzegels en dan zoek ik uit wat mij op dat moment het meest aanspreekt of welke ik het mooist vind :super
Deze vind ik op dit moment erg mooi bijv.
http://collectclub.postnl.nl/postzegelp ... t-wad.html
Heel mooi inderdaad! Ik ga deze postzegels zeker bestellen.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Pimpelmees »

Wat betreft de Europride-postzegels. Heel simpel, gewoon niet kopen. Dan maar geen complete collectie.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door modesto »

Je kunt je sowieso afvragen of het verzamelen van postzegels Bijbels is -- vergadert u geen schatten op de aarde... Met de filatelie begeeft u zich op een hellend vlak. Ik hoop dat er nog mensen zijn die het opmerken. (Grapje, Dia, grapje.)
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
-DIA-
Berichten: 32763
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

modesto schreef:Je kunt je sowieso afvragen of het verzamelen van postzegels Bijbels is -- vergadert u geen schatten op de aarde... Met de filatelie begeeft u zich op een hellend vlak. Ik hoop dat er nog mensen zijn die het opmerken. (Grapje, Dia, grapje.)
Maar er zit wel iets in ter overdenking:
Waakt en let
dat gij het hart er nooit op zet..
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door coco »

Orchidee schreef:Er in onze gemeente gisteren 15 jongeren belijdenis hebben gedaan van hun geloof en dat 1 jongeman de volwassendoop heeft gekregen?
Het was een bijzondere, indrukwekkende dienst!
Heb ik ook recent in onze gemeente meegemaakt. Idd erg indrukwekkend!
:hi
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2476
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Bonny »

Mara schreef:En deze zijn wel iets voor Bonny ::lol

Afbeelding
:super :super
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32763
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Wist je dat... ik net iets las over ds. Adams?
Wist je dat hij meerdere malen in Nederland is voorgegaan?
Ik heb zelf wel preken van hem op mijn pc.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Vorst »

modesto schreef:Je kunt je sowieso afvragen of het verzamelen van postzegels Bijbels is -- vergadert u geen schatten op de aarde... Met de filatelie begeeft u zich op een hellend vlak. Ik hoop dat er nog mensen zijn die het opmerken. (Grapje, Dia, grapje.)
:D :haha
Plaats reactie