Waar denk je op dit moment aan? [3]

-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Leerling schreef:
-DIA- schreef:Weer wacht ons een begrafenis... D.V. morgenochtend wordt een aangetrouwde nicht begraven.
Memento Mori

Ik zag dat ze in haar gemeente ook uitvaartdiensten opnemen. Ze staan gewoon online.
Als ze dat morgen ook doen komen mijn broer en ik in beeld... Misschien is het dus wel live te bekijken.
http://www.hervormdwierden.nl/media/online-diensten
Allereerst sterkte morgen!

Wat betreft je laatste alinea: :oO 'wil je nu dat wij allemaal gaan kijken, zodat we je misschien wel zullen zien? :?
Ik vind het gewoon heel vreemd. Ik verwonderde me erover dat deze uitvaardiensten zo voor ieder te kijk staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Leerling »

-DIA- schreef:
Leerling schreef:
-DIA- schreef:Weer wacht ons een begrafenis... D.V. morgenochtend wordt een aangetrouwde nicht begraven.
Memento Mori

Ik zag dat ze in haar gemeente ook uitvaartdiensten opnemen. Ze staan gewoon online.
Als ze dat morgen ook doen komen mijn broer en ik in beeld... Misschien is het dus wel live te bekijken.
http://www.hervormdwierden.nl/media/online-diensten
Allereerst sterkte morgen!

Wat betreft je laatste alinea: :oO 'wil je nu dat wij allemaal gaan kijken, zodat we je misschien wel zullen zien? :?
Ik vind het gewoon heel vreemd. Ik verwonderde me erover dat deze uitvaardiensten zo voor ieder te kijk staan.
Dat wel natuurlijk en ik snap je vervreemde verwondering ook heel goed(!), maar dat zie je steeds vaker. Ook Avondmaalsdiensten (totaal iets anders, dat weet ik) worden ook live uitgezonden via KerkTV. Krijg daar toch een 'vreemd gevoel' bij.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door mulder »

erg positief dat de diensten openlijk toegankelijk en terug te beluisteren zijn. deed iedere ref. kerk dat maar! het evangelie behoort toegankelijk te zijn. ik zie trouwens maar een paar rouwdiensten en ze zijn niet eens allemaal gefilmd dus dat zal wel met de wensen van familieleden te maken hebben daar hebben we niet gelijk negatief over te doen!
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Leerling schreef:
-DIA- schreef:
Leerling schreef:
-DIA- schreef:Weer wacht ons een begrafenis... D.V. morgenochtend wordt een aangetrouwde nicht begraven.
Memento Mori

Ik zag dat ze in haar gemeente ook uitvaartdiensten opnemen. Ze staan gewoon online.
Als ze dat morgen ook doen komen mijn broer en ik in beeld... Misschien is het dus wel live te bekijken.
http://www.hervormdwierden.nl/media/online-diensten
Allereerst sterkte morgen!

Wat betreft je laatste alinea: :oO 'wil je nu dat wij allemaal gaan kijken, zodat we je misschien wel zullen zien? :?
Ik vind het gewoon heel vreemd. Ik verwonderde me erover dat deze uitvaardiensten zo voor ieder te kijk staan.
Dat wel natuurlijk en ik snap je vervreemde verwondering ook heel goed(!), maar dat zie je steeds vaker. Ook Avondmaalsdiensten (totaal iets anders, dat weet ik) worden ook live uitgezonden via KerkTV. Krijg daar toch een 'vreemd gevoel' bij.
In deze gemeente heerste in de jaren toen mijn tante daar nog leefde een strijd tussen 'bonders' en 'confessionelen'.
Mijn tante kon daar niet mee en aan de andere kant kon ze daar niet weg. Ze heeft veel met de dominees daar 'aan de stok'
gehad. De predikheren waren bang voor haar want ze kwam met het onversneden Woord. En haar spreken was recht door
zee; bestraffend en terechtwijzend. De hooggeleerde theologen konden het niet verkroppen dat ze het moesten verliezen van
een eenvoudig ongeletterd vrouwtje. Zo'n jaar of tien geleden is ze overleden, en ik weet niet hoe de gemeente zich daar
verder heeft ontwikkeld. Maar zo te zien (heb wat bekeken) heeft de Gereformeerde Bond wel verloren daar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Leerling »

-DIA- schreef:
Leerling schreef: Dat wel natuurlijk en ik snap je vervreemde verwondering ook heel goed(!), maar dat zie je steeds vaker. Ook Avondmaalsdiensten (totaal iets anders, dat weet ik) worden ook live uitgezonden via KerkTV. Krijg daar toch een 'vreemd gevoel' bij.
In deze gemeente heerste in de jaren toen mijn tante daar nog leefde een strijd tussen 'bonders' en 'confessionelen'.
Mijn tante kon daar niet mee en aan de andere kant kon ze daar niet weg. Ze heeft veel met de dominees daar 'aan de stok'
gehad. De predikheren waren bang voor haar want ze kwam met het onversneden Woord. En haar spreken was recht door
zee; bestraffend en terechtwijzend. Zo'n jaar of tien geleden is ze overleden, en ik weet niet hoe de gemeente zich daar
verder heeft ontwikkeld. Maar zo te zien (heb wat bekeken) heeft de Gereformeerde Bond wel verloren daar.
Gelukkig zijn er in de Gereformeerde Bond die het onversneden Woord nog mogen brengen. Maar als je opvattingen uit deze kringen hoort, gemeenten ziet veranderen en theologieën van predikanten leest, dan houd je je hart vast.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Leerling schreef:
-DIA- schreef:
Leerling schreef: Dat wel natuurlijk en ik snap je vervreemde verwondering ook heel goed(!), maar dat zie je steeds vaker. Ook Avondmaalsdiensten (totaal iets anders, dat weet ik) worden ook live uitgezonden via KerkTV. Krijg daar toch een 'vreemd gevoel' bij.
In deze gemeente heerste in de jaren toen mijn tante daar nog leefde een strijd tussen 'bonders' en 'confessionelen'.
Mijn tante kon daar niet mee en aan de andere kant kon ze daar niet weg. Ze heeft veel met de dominees daar 'aan de stok'
gehad. De predikheren waren bang voor haar want ze kwam met het onversneden Woord. En haar spreken was recht door
zee; bestraffend en terechtwijzend. Zo'n jaar of tien geleden is ze overleden, en ik weet niet hoe de gemeente zich daar
verder heeft ontwikkeld. Maar zo te zien (heb wat bekeken) heeft de Gereformeerde Bond wel verloren daar.
Gelukkig zijn er in de Gereformeerde Bond die het onversneden Woord nog mogen brengen. Maar als je opvattingen uit deze kringen hoort, gemeenten ziet veranderen en theologieën van predikanten leest, dan houd je je hart vast.
We weten het, van heel dichtbij...
Ook mijn ouders waren Hervormd. Niet eens een Bondsgemeente, maar als je daar nu kijkt schrik je nog meer.
Mijn ouders zijn er wonderlijk uitgeleid. Maar dat maakt voor ons de verantwoordelijkheid zeer groot.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Desiree »

Sterkte Dia!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Dank je... en hierin betrek ik iedereen.
Het is de laatste jaren wel zo dat er velen uit de familie de weg van alle vlees zijn gegaan.
Eerst de tantes en ooms, en nu de neven en nichten... Dat moet ons wel wat te denken geven.
Nu sterft onze generatie weg...
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ze trouwden. Toen waren we jong, en we leefden toen als het
ware van bruiloft naar bruiloft. Neven en nichten trouwden allemaal.
En nu... de levenstijd gaat snel voorbij, voor we er erg in hebben, waar moet ons dat brengen?
Het is nu van begrafenis tot begrafenis geworden. Onze generatie, met wie wij jong waren, ze sterven weg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Dank je... en hierin betrek ik iedereen.
Het is de laatste jaren wel zo dat er velen uit de familie de weg van alle vlees zijn gegaan.
Eerst de tantes en ooms, en nu de neven en nichten... Dat moet ons wel wat te denken geven.
Nu sterft onze generatie weg...
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ze trouwden. Toen waren we jong, en we leefden toen als het
ware van bruiloft naar bruiloft. Neven en nichten trouwden allemaal.
En nu... de levenstijd gaat snel voorbij, voor we er erg in hebben, waar moet ons dat brengen?
Het is nu van begrafenis tot begrafenis geworden. Onze generatie, met wie wij jong waren, ze sterven weg.
Ja DIA, dat ervaar ik ook zo.
Soms een zilveren of robijnen huwelijk, maar meer begrafenissen.
Verleden jaar heb ik mijn laatste tante begraven, maar er zijn al verscheidene nichten en neven ook overleden.
En dan is het een soort reünie op een begrafenis, met beloften aan elkaar dat we elkaar vast moeten houden.
Daar komt dan toch niet zo veel van.
-DIA- schreef:Ook mijn ouders waren Hervormd. Niet eens een Bondsgemeente, maar als je daar nu kijkt schrik je nog meer.
Mijn ouders zijn er wonderlijk uitgeleid.
Toch zijn er echt wel predikanten waar jij het ook onder zou uithouden hoor.
Er zijn hervormde predikanten die niet meegingen tijdens de scheuring en trouw op hun plaats bleven. Daar heb ik toch wel diep respect voor.
Blijven is vaak moediger dan weglopen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Dank je... en hierin betrek ik iedereen.
Het is de laatste jaren wel zo dat er velen uit de familie de weg van alle vlees zijn gegaan.
Eerst de tantes en ooms, en nu de neven en nichten... Dat moet ons wel wat te denken geven.
Nu sterft onze generatie weg...
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ze trouwden. Toen waren we jong, en we leefden toen als het
ware van bruiloft naar bruiloft. Neven en nichten trouwden allemaal.
En nu... de levenstijd gaat snel voorbij, voor we er erg in hebben, waar moet ons dat brengen?
Het is nu van begrafenis tot begrafenis geworden. Onze generatie, met wie wij jong waren, ze sterven weg.
Ja DIA, dat ervaar ik ook zo.
Soms een zilveren of robijnen huwelijk, maar meer begrafenissen.
Verleden jaar heb ik mijn laatste tante begraven, maar er zijn al verscheidene nichten en neven ook overleden.
En dan is het een soort reünie op een begrafenis, met beloften aan elkaar dat we elkaar vast moeten houden.
Daar komt dan toch niet zo veel van.
-DIA- schreef:Ook mijn ouders waren Hervormd. Niet eens een Bondsgemeente, maar als je daar nu kijkt schrik je nog meer.
Mijn ouders zijn er wonderlijk uitgeleid.
Toch zijn er echt wel predikanten waar jij het ook onder zou uithouden hoor.
Er zijn hervormde predikanten die niet meegingen tijdens de scheuring en trouw op hun plaats bleven. Daar heb ik toch wel diep respect voor.
Blijven is vaak moediger dan weglopen.
In ons dorp was geen Gereformeerde Bondsgemeente...
Er waren inderdaad verschillende hervormde predikanten waar ik het goed onder kon vinden.
Ik denk dan terug aan predikanten als ds. S. de Jong, ds. Wijnmaalen, ds. Catsburg en meerdere.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door helma »

Nichtje van 15 vermist. Graag jullie gebed. Omgeving Veenendaal/Kesteren. Afbeelding
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Lassie »

@Helma, sterkte. Is er inmiddels al iets bekend over haar vermissing?
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Pimpelmees »

helma schreef:Nichtje van 15 vermist. Graag jullie gebed. Omgeving Veenendaal/Kesteren. [img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... 36ac61.jpg[/img]
Sinds wanneer vermist?
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Pimpelmees »

Wat een vervelende situatie. Hopelijk is het een ongevaarlijke puberactie.
Ik zal om mij heen kijken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door helma »

Gesloten