Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door helma »

Ach...wat maakt het verder ook uit; als het goed is heb je een stap van weggaan biddend gemaakt.
Wat anderen er dan van zeggen kan pijnlijk of bemoedigend zijn, maar uiteindelijk sta je met je beslissing tegenover God.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef:
Ad Anker schreef:
Wilhelm schreef:Wel leuk zo'n oudejaarsdag dat alle oudgedienden weer actief zijn ;)
Je kan het grappig vinden, ik vind deze topic ver beneden peil. Maar ja, je krijgt het (weer) voor elkaar dat oudgedienden zich roeren.
Help jij mij eens, wat vind je nu precies beneden peil?
Dat jij zo'n topic opent terwijl iedereen weet dat wie dit betreft. Erg onchristelijk om dit zo te willen bespreken.

---Aangepast--- Namen niet toegestaan.
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Wim Anker »

Toch ook wel goed. Want het is ook nu weer hier bekend gemaakt aan een ieder op dit forum dat eigen gekozen wegen geen dageraad hebben.

In ieder geval is de doelgroep die in het artikel worden gewaarschuwd op dit forum beter vertegenwoordigd dan onder de leden die dit blad bezorgd krijgen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door samanthi »

Ik snap de clou van het topic niet, wat wordt er mee beoogd?
Dat het droevig is dat mensen de kerk verlaten om wat voor reden ook, is altijd verdrietig.
Deze predikant mag daar best iets over schrijven, hij zet er toch geen namen bij? Het is ook een blad voor die gemeente en niet voor heel (kerkelijk) Nederland, dus ja wat is er mis mee?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Martijn »

samanthi schreef:Ik snap de clou van het topic niet, wat wordt er mee beoogd?
Dat het droevig is dat mensen de kerk verlaten om wat voor reden ook, is altijd verdrietig.
Deze predikant mag daar best iets over schrijven, hij zet er toch geen namen bij? Het is ook een blad voor die gemeente en niet voor heel (kerkelijk) Nederland, dus ja wat is er mis mee?
Misschien is het dan verstandig om de betreffende artikelen waar dit topic uit voortkomt niet meer te postten.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door samanthi »

Martijn schreef:
samanthi schreef:Ik snap de clou van het topic niet, wat wordt er mee beoogd?
Dat het droevig is dat mensen de kerk verlaten om wat voor reden ook, is altijd verdrietig.
Deze predikant mag daar best iets over schrijven, hij zet er toch geen namen bij? Het is ook een blad voor die gemeente en niet voor heel (kerkelijk) Nederland, dus ja wat is er mis mee?
Misschien is het dan verstandig om de betreffende artikelen waar dit topic uit voortkomt niet meer te postten.
Nee dat lijkt me ook, dit is iets persoonlijks uit deze gemeente, je kunt best iets uit je kerkbode plaatsen, maar niet een persoonlijk woord speciaal aan de gemeente gericht.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Van Ewijk »

Ik ken desbetreffende gemeente en predikant niet noch zoals ik al eerder aangaf reden noch achtergrond.
Of we hier te maken met een kwestie van ''geloofsafval'' of enkel pure onenigheid die niets met leerstellingen te maken heeft is voor mij vanaf hier onmogelijk vast te stellen.
Aan speculatie en stemmingmakerij heeft men niets.

Ik wil alleen zeggen dat ik de publicatie van de tekst zoals getoond in de openingspost een erg kwalijke zaak vind en slechte reclame voor het christendom als geheel.
Overigens vind ik het een erg kwalijke zaak als verschillende kerkverbanden die de schrift en de 3FVE onderschrijven elkaar als ''vals'' gaan bestempelen en als ik zo vrij mag zijn kwalijke en verwerpelijke onzin die niets, maar dan ook totaal niets constructiefs levert aan saamhorigheid en de aanwas van nieuwe zielen.

Hier laat ik het bij.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:Toch ook wel goed. Want het is ook nu weer hier bekend gemaakt aan een ieder op dit forum dat eigen gekozen wegen geen dageraad hebben.

In ieder geval is de doelgroep die in het artikel worden gewaarschuwd op dit forum beter vertegenwoordigd dan onder de leden die dit blad bezorgd krijgen.
Dat denk ik ook. Maar publiekelijk een dominee over de hekel halen, zoals in april ook al eens gebeurde, vind ik niet acceptabel. Mijn punt is weer gemaakt.

Lees allen het stuk van ds. Roos nog maar eens, om positief te eindigen in 2015.
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef: Lees allen het stuk van ds. Roos nog maar eens, om positief te eindigen in 2015.
Eens. Al is de selectiviteit waarmee men ds. Roos citeert op dit forum eveneens een teken aan de wand. Als men niet beter zou weten zou men zomaar kunnen denken - a.d.h.v. - de citayen dat ds. Roos en de paus tot dezelfde denominantie behoren.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Wilhelm »

Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef: Lees allen het stuk van ds. Roos nog maar eens, om positief te eindigen in 2015.
Eens. Al is de selectiviteit waarmee men ds. Roos citeert op dit forum eveneens een teken aan de wand. Als men niet beter zou weten zou men zomaar kunnen denken - a.d.h.v. - de citayen dat ds. Roos en de paus tot dezelfde denominantie behoren.
Je laatste zin snap ik niet.... Maar vind je het niet opvallend dat over de hele breedte ds. Roos wel instemmend geciteerd wordt?
Zou dat dan toch iets met een helder bijbels geluid te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Publiekelijk afschrijven vertrekkende leden in kerkblad

Bericht door Tiberius »

Op slot.
Blijkbaar is het niet mogelijk om over dit onderwerp normaal te discussiëren, zonder persoonlijk te worden.
Een aantal berichten zijn aangepast.
Gesloten