Mannendag RD

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Zita schreef:Ik snap niet helemaal waarom je enorm principieel vóór of tegen een mannendag zou moeten zijn. Er zijn mannen die daar behoefte aan hebben. Fijn voor ze dat het georganiseerd wordt. Er zijn mannen die er geen behoefte aan hebben. Luther bijvoorbeeld. Fijn voor ze dat het niet verplicht is.
Het afwijzen omdat pa dan een dag minder in het gezin is, vind ik een beetje flauw. Dan zou je iedere extra activiteit op zaterdag moeten afwijzen.
Ik ben niet tegen zo'n dag, maar ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom het aantrekkelijk zou kunnen zijn (als man) om daar heen te gaan.

(Het valt trouwens wel op dat er vooral vrouwen reageren...:) )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

henriët schreef:Persoonlijk vind ik het een mooi en waardevol initiatief dat zoiets georganiseerd wordt...
Wat is er mooi of waardevol aan?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

DDD schreef:
Luther schreef:Waarom moet er van alles georganiseerd worden? Waarom is deze behoefte er überhaupt?
Kennelijk weet men geen raad met vrije tijd, of is het thuis zo saai dat men zich verveelt.
En dat je als man en vrouw verschillende onderwerpen te bespreken hebt, lijkt me zo evident dat ik niet begrijp dat dit kennelijk moet worden toegelicht...
Als dit laatste een reactie is op mijn post, zou je 'm dan toch willen toelichten? Ik begrijp er namelijk niets van.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mannendag RD

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef:Persoonlijk vind ik het een mooi en waardevol initiatief dat zoiets georganiseerd wordt...
Wat is er mooi of waardevol aan?
nogmaals, iedereen is anders. De een vindt dit mooi, de ander dat, de een vindt dit waardevol de ander dat.
Elk mens is uniek :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mannendag RD

Bericht door -DIA- »

Panny schreef:
Ezen schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
DIA, ik mag je hierin hartelijk bijvallen!
Doe dat dan! (organiseren). Als je het overlaat aan anderen krijg je dit.

Xal er ook niet snel heengaan, maar vindt de reacties allemaal wel azijn***sig.
Er is blijkbaar vraag naar als het vol zit. Zo niet, dan niet.
Net als RF. Je vindt het geweldig of je vindt het nix. Allemaal prima. Maar laat anderen er niet over azijnen. Ze overtuigen de echte forummer toch niet.
Xal, nix??????
Dit is geen whatsapp hoor. ;)
En het ging toch om een mannendag, ik dacht toch niet een jongerendag?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Mannendag RD

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:Ik ben niet tegen zo'n dag, maar ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom het aantrekkelijk zou kunnen zijn (als man) om daar heen te gaan.
(Het valt trouwens wel op dat er vooral vrouwen reageren...:) )
Ik kan ook geen enkele reden verzinnen om zo door te blijven posten hierover in dit topic. Er staan nog een paar vragen open over onderwerpen die er wel wat toe doen.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mannendag RD

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Zoals?
Een volwassenencatechese? Dat lijkt me nu nodiger dan ooit! En dan niet alleen voor mannen, zelfs ook bij vrouwen zakt de fundamentele kennis snel naar een dieptepunt! Aan de slag dus! Er is een tekst (weet die even niet woordelijk): Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Mannendag RD

Bericht door dennis »

-DIA- schreef:
Orchidee schreef:Zoals?
Een volwassenencatechese? Dat lijkt me nu nodiger dan ooit! En dan niet alleen voor mannen, zelfs ook bij vrouwen zakt de fundamentele kennis snel naar een dieptepunt! Aan de slag dus! Er is een tekst (weet die even niet woordelijk): Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.
Interessante gedachte. Ik ben het ermee eens dat het over het algemeen droevig gesteld is met de kennis van de belangrijkste zaken.
En gebrek aan kennis leidt gemakkelijk tot dwalingen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

henriët schreef:
Luther schreef:
henriët schreef:Persoonlijk vind ik het een mooi en waardevol initiatief dat zoiets georganiseerd wordt...
Wat is er mooi of waardevol aan?
nogmaals, iedereen is anders. De een vindt dit mooi, de ander dat, de een vindt dit waardevol de ander dat.
Elk mens is uniek :)
Jaja, maar ik ben nu juist op zoek naar het mooie en waardevolle van déze mannendag.

Goede suggestie van @DIA!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag RD

Bericht door Ad Anker »

Ik vind het hilarisch. Wat een mop. En dan ruim een halve pagina van de organiserende krant krijgen. Enig. Wat een sfeer foto! Blank, getint, kaal en grijs. Echt, wat een diversiteit. Heel serieus, maar ook lekker een workshop over techniek, of nog interessanter: menselijk gedrag. 't Zal heel leerzaam geweest zijn. Kun je met andere refomannen in gesprek over je gedrag. Nou, daar had ik wel bij willen zijn. En dan nog een bovenstemmetje galmen en een miniconcertje. Tjonge, Wim, ga je de volgende keer mee? Komen we ook eens in de krant! O nee, ik ben een sociale solist, dus ik moet vechten, volgens Nico. Toch geen goed idee, Wim. We hebben al genoeg gevochten in ons leven. En nog steeds even sociaal. Tjonge, wat een opwinding.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mannendag RD

Bericht door DDD »

Luther schreef:
DDD schreef:
Luther schreef:Waarom moet er van alles georganiseerd worden? Waarom is deze behoefte er überhaupt?
Kennelijk weet men geen raad met vrije tijd, of is het thuis zo saai dat men zich verveelt.
En dat je als man en vrouw verschillende onderwerpen te bespreken hebt, lijkt me zo evident dat ik niet begrijp dat dit kennelijk moet worden toegelicht...
Als dit laatste een reactie is op mijn post, zou je 'm dan toch willen toelichten? Ik begrijp er namelijk niets van.
Mannen en vrouwen zitten gemiddeld genomen nogal anders in elkaar. Natuurlijk zeuren homo´s gemiddeld wat meer dan de gemiddelde man en zijn lesbische vrouwen ook wat buitengemiddeld, maar over het algemeen hebben vrouwen en mannen een verschillende insteek en verschillende problemen.

Mannen en vrouwen gaan bijvoorbeeld heel anders om met seksualiteit en het opvoeden van kinderen, maar ook met boodschappen (niet)doen. Maar goed, dat is dus volgens mij zo duidelijk dat het niet hoeft te worden besproken;-)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Mannendag RD

Bericht door Curatorium »

Enerzijds snap ik het gezeur van Luther wel, anderzijds niet.

Ik zou naar een mannendag gaan wanneer:
Het een soort Haamstedeconferentie-achtige invulling zou hebben, dus reformatorisch en Bijbels. Dit zou prima onderbroken kunnen worden door een één workshop teambuilding of één workshop bovenstem. Mannen zijn nou eenmaal actieve schepsels die afwisseling nodig hebben. Maar de RD mannendag was meer workshop dan lezingen. Ik zou best gaan wanneer dat gecombineerd zou worden en er één uurtje een actieve workshop is. Misschien dat Luther en Anker dan wel meewillen?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Mannendag RD

Bericht door Zita »

Curatorium schreef:Enerzijds snap ik het gezeur van Luther wel, anderzijds niet.

Ik zou naar een mannendag gaan wanneer:
Het een soort Haamstedeconferentie-achtige invulling zou hebben, dus reformatorisch en Bijbels. Dit zou prima onderbroken kunnen worden door een één workshop teambuilding of één workshop bovenstem. Mannen zijn nou eenmaal actieve schepsels die afwisseling nodig hebben. Maar de RD mannendag was meer workshop dan lezingen. Ik zou best gaan wanneer dat gecombineerd zou worden en er één uurtje een actieve workshop is. Misschien dat Luther en Anker dan wel meewillen?
Ik denk dat er op het gebied van lezingen al wel een zeer ruim aanbod is in Nederland. Als je op het niveau van Haamstede-conferentie gaat, sluit je bovendien de cognitief wat minder ontwikkelde mannen weer eens buiten. En die worden al vaak buitengesloten. Heel veel zaken in kerken en verenigingen draaien om lezen en dergelijke. Er zijn heel veel mannen die eigenlijk nooit lezen, die het maar moeizaam kunnen en die veel praktischer zijn ingesteld. Ik vind het weleens zorgelijk dat die groep in het kerkelijk leven zo weinig lijkt mee te tellen. Dan hebben we het echt niet over mensen die verstandelijk niet zo bij zijn, maar de boeren, de timmermannen, de vrachtwagenchauffeurs enzovoorts.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mannendag RD

Bericht door DDD »

Volkomen eens!

Maar die hoor je niet op dit forum natuurlijk.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Ad Anker schreef:Ik vind het hilarisch. Wat een mop. En dan ruim een halve pagina van de organiserende krant krijgen. Enig. Wat een sfeer foto! Blank, getint, kaal en grijs. Echt, wat een diversiteit. Heel serieus, maar ook lekker een workshop over techniek, of nog interessanter: menselijk gedrag. 't Zal heel leerzaam geweest zijn. Kun je met andere refomannen in gesprek over je gedrag. Nou, daar had ik wel bij willen zijn. En dan nog een bovenstemmetje galmen en een miniconcertje. Tjonge, Wim, ga je de volgende keer mee? Komen we ook eens in de krant! O nee, ik ben een sociale solist, dus ik moet vechten, volgens Nico. Toch geen goed idee, Wim. We hebben al genoeg gevochten in ons leven. En nog steeds even sociaal. Tjonge, wat een opwinding.
LOL! :haha :haha
Met deze insteek wil ik zelfs wel met jullie mee! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie