Probleem na Windows 10

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door huisman »

Mara schreef:Volgens Kassa zijn er nog veel problemen:

In Kassa, de problemen die computergebruikers ervaren bij de overgang naar Windows 10.

Gebruikers melden problemen met Windows 10
Deze zomer introduceerde Microsoft gratis Windows 10 voor PC gebruikers. Dat loopt lang niet altijd vlekkeloos. In de studio geeft Hans Bos van Microsoft antwoord op alle vragen van kijkers.
Voor de geinteresseerden, misschien even kijken op uitzending gemist?
Uitzending gemist? Terecht gefiltert door kliksafe!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Pimpelmees »

Hoewel ik mij er zelf ook eens aan heb bezondigd, zou het naar mijn mening overzichtelijker zijn als links en verwijzingen naar televisieprogramma's achterwege blijven op dit forum. Uit respect naar de mensen die hier niet mee geconfronteerd mee willen worden.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Curatorium »

Alsjeblieft zeg, als je niet wil kijken moet je niet kijken, wil je dat wel dan doe je dat wel.
Er wordt in de GGezindte te breed gedacht over een onderwerp als uitzending gemist (ik dacht dat iedereen dat gewoon keek, een populaire reformatorische vervanging van de TV) dat je dat echt niet kunt verbieden op een forum als deze. Al heb ik zeker respect voor mensen die ervoor kiezen om hier geen gebruik van te maken.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Pimpelmees »

Het RD kiest er ook voor om niet over televisieprogramma's te berichten. Zo gek is het toch niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Hoewel ik mij er zelf ook eens aan heb bezondigd, zou het naar mijn mening overzichtelijker zijn als links en verwijzingen naar televisieprogramma's achterwege blijven op dit forum. Uit respect naar de mensen die hier niet mee geconfronteerd mee willen worden.
Ik heb geen link geplaatst en inmiddels is iedereen wel op de hoogte van deze mogelijkheid. Ik meende dat hier mensen zijn die graag de beantwoording van Microsoft wilden zien, in de hoop dat hun probleem daar bij zit.
Je kunt doorspoelen tot het moment en meteen weer uitzetten, waarom zo'n bijna fobische reactie?
Kijk je ook niet als je bank of server een instructiefilmpje op de site zet?
huisman schreef:Uitzending gemist? Terecht gefiltert door kliksafe!
Dus Prinsjes- en Koningsdag zijn ook niet te zien? :oO
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door -DIA- »

Zoveel problemen dat ik ze niet in orde kan verhalen:
Enkele hoofdpunten:
1. Startmenu werkt niet meer (kritieke fout, zoals elders reeds benoemd).
2. Kan enkel nog op internet met een snelkoppeling van Explorer.
3. Firefox en Chrome werken niet meer.
4. Filmpjes geven een groen dan wel zwart beeld en een enkele keer is er iets te zien.
5. 2 vensters naast elkaar openen lukt ook niet.
6. Soms zelf niet eens geluid.


Ik neem aan dat Windows 10 niet van ALLES de oorzaak is, maar
feit is wel dat het daarmee begon.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Zoveel problemen dat ik ze niet in orde kan verhalen:
Enkele hoofdpunten:
1. Startmenu werkt niet meer (kritieke fout, zoals elders reeds benoemd).
2. Kan enkel nog op internet met een snelkoppeling van Explorer.
3. Firefox en Chrome werken niet meer.
4. Filmpjes geven een groen dan wel zwart beeld en een enkele keer is er iets te zien.
5. 2 vensters naast elkaar openen lukt ook niet.
6. Soms zelf niet eens geluid.


Ik neem aan dat Windows 10 niet van ALLES de oorzaak is, maar
feit is wel dat het daarmee begon.
Misschien staat je vraag en hopelijk de oplossing hier in?
http://www.computeridee.nl/workshop/de- ... windows-10
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:
Pimpelmees schreef:Hoewel ik mij er zelf ook eens aan heb bezondigd, zou het naar mijn mening overzichtelijker zijn als links en verwijzingen naar televisieprogramma's achterwege blijven op dit forum. Uit respect naar de mensen die hier niet mee geconfronteerd mee willen worden.
Ik heb geen link geplaatst en inmiddels is iedereen wel op de hoogte van deze mogelijkheid. Ik meende dat hier mensen zijn die graag de beantwoording van Microsoft wilden zien, in de hoop dat hun probleem daar bij zit.
Je kunt doorspoelen tot het moment en meteen weer uitzetten, waarom zo'n bijna fobische reactie?
Kijk je ook niet als je bank of server een instructiefilmpje op de site zet?
Mmm ... ik dacht toch dat ik mijn idee heel netjes en voorzichtig had neergeschreven. Maar je vindt het dus een "bijna fobische reactie"? Het was maar een idee hoor.
Ik had het trouwens niet alleen over links naar televisieprogramma's, maar ook over verwijzingen. Het gaat mij er niet zozeer om wie dat wel of niet doet op dit moment. Mijn punt is meer: waarom doen we dat eigenlijk? Het RD laat onderwerpen als sport en televisie volledig achterwege. Mede uit respect voor haar doelgroep. Zou dat niet ook een goed idee zijn voor dit forum?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Al op internet gezocht maar kwam ik alleen bij Scanprogramma's die je PC scannen en vervolgens geld willen voor oplossingen.
Ook Windows Installer al onderbroken maar maakt allemaal niets uit
Wie weet de oplossing?
Probeert u dit eens.

https://www.piriform.com/ccleaner/download
Is zo'n zelfde programma wat ik al noemde. gratis scannen en dan betalen (30 euro) voor oplossing
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Van Ewijk »

Johann Gottfried Walther schreef:
Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Al op internet gezocht maar kwam ik alleen bij Scanprogramma's die je PC scannen en vervolgens geld willen voor oplossingen.
Ook Windows Installer al onderbroken maar maakt allemaal niets uit
Wie weet de oplossing?
Probeert u dit eens.

https://www.piriform.com/ccleaner/download
Is zo'n zelfde programma wat ik al noemde. gratis scannen en dan betalen (30 euro) voor oplossing
Ik kan lezen dat u het niet geprobeerd heeft.
De gratis versie spoort problemen en restanten er van op en corrigeert deze, ik gebruik de gratis editie nu al jaren.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Van Ewijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Al op internet gezocht maar kwam ik alleen bij Scanprogramma's die je PC scannen en vervolgens geld willen voor oplossingen.
Ook Windows Installer al onderbroken maar maakt allemaal niets uit
Wie weet de oplossing?
Probeert u dit eens.

https://www.piriform.com/ccleaner/download
Is zo'n zelfde programma wat ik al noemde. gratis scannen en dan betalen (30 euro) voor oplossing
Ik kan lezen dat u het niet geprobeerd heeft.
De gratis versie spoort problemen en restanten er van op en corrigeert deze, ik gebruik de gratis editie nu al jaren.
Heb het wel gebruikt en geprobeerd maar ook nog iets anders. Dit hielp niet zo moet ik het zeggen.
Dat andere, niet hetgeen u linkte, was nog zo'n programma.

Naast AVG kan ik ook niet één Office programma meer gebruiken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Van Ewijk »

Johann Gottfried Walther schreef:Naast AVG kan ik ook niet één Office programma meer gebruiken.
Heeft u al een startcontrole geprobeerd?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... =windows-7
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zal eens kijken.
Geprobeerd Office opnieuw te installeren maar lukt ook niet ook omdat er al een andere installatie zou plaats vinden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7690
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Mannetje »

Ellendig... Heb je in de buurt geen handig computerneefje of iets dergelijks?
-
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Probleem na Windows 10

Bericht door Van Ewijk »

Johann Gottfried Walther schreef:Zal eens kijken.
Geprobeerd Office opnieuw te installeren maar lukt ook niet ook omdat er al een andere installatie zou plaats vinden.
Mannetje schreef:Ellendig... Heb je in de buurt geen handig computerneefje of iets dergelijks?
Mischien heeft u wat aan deze link, daar zit het vol handige computerneefjes.

http://answers.microsoft.com/nl-nl
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie