Ik woon al jaren in hartje Rotterdam, alexv. In een straat vol moslims. Daarnaast kom ik vrijwel dagelijks in contact met moslims die een universitaire islamopleiding volgen. En inderdaad, ik probeer samen met mijn gemeente iets van het evangelie te laten horen. Een heel moeilijke, maar noodzakelijke taak.alexv schreef:Ik hoop dat je gauw wakker wordt uit deze boze droom. De Islam gaat Europa veroveren. Ga je nu werkelijk evangeliseren? De Moslims zijn al jaren in Ned. en nu zie je een kans? Kom op zeg dit wat je hier schrijft ga je toch niet menen?
Dus ja, wat ik hier schrijf meen ik.
En jij? Herken je zelf ook iets van de zoektocht om moslims te bereiken met het evangelie?
Geef alsjeblieft eens een antwoord op deze vraag: wat is eigenlijk jouw diepste verlangen voor moslims?
Ik zie het kwaad van de islam. Het is een net zo groot kwaad als alle andere antichristelijke machten. En in dat opzicht ben ik er net zo bang voor, als ik bang ben voor onze eigen, zieke cultuur. Er is geen kruid tegen gewassen. Alleen een kruis.
En nee, geen kruistocht. En ook geen enkele andere manier van aards ingrijpen. Ook geen oorlog aan de grenzen van Wenen. Ik heb geen enkel verstand of die oorlog 'gerechtvaardigd' was op politieke gronden, maar een oorlog op basis van godsdienstige motieven verdedigen vind ik onbestaanbaar. Dat staat haaks op de boodschap van de weerloosheid aan het kruis.
Dat wil niet zeggen dat de politiek in dit vluchtelingenprobleem geen belangrijke rol zou hebben, uiteraard wel. En voor onbeperkt open grenzen ben ik niet. Maar de vermenging die ik hier op dit forum lees van politieke beslissingen en een soort "christelijk gedachtengoed" wat daaraan ten grondslag zou liggen, is echt wezensvreemd aan het evangelie. Het probleem is precies wat het opinieartikel formuleert dat ik eerder aanhaalde: het enige dat hier verdedigd wordt is een "christelijke cultuur". Ieder die dat hand in hand met Wilders kan doen, wantrouw ik. Want die "christelijke cultuur" is iets wezenlijk anders dan het "christelijk geloof". Als je cultuur en geloof verwart, kun je uiteindelijk alleen nog maar hetzelfde antwoord geven als Wilders op de vraag naar de belangrijkste christelijke waarde: "eigen volk eerst".