Protestantenbonbons

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Mara »

rekcor schreef:Ik dacht dat een snoepje goed zou zijn voor de concentraties, aangezien je hersenen werken op suiker.

Blijkens http://www.gezondheidsnet.nl/stress-en- ... examentijd is het beter om een tros bananen rond te delen :)
Je zit toch niet in een kerk voor een examen? :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Luther »

Ezen schreef:
Luther schreef:Ik wil alleen maar zeggen dat mensen hun snoep bij zich moeten houden, omdat het feitelijk een rare gewoonte is (dat snoepen) die dan bijna normaal gevonden gaat worden, als mensen ook nog eens hun snoep doorgeven. Snoepen in de kerk is gênant, toch doen we het, maar laten we het dan nog steeds proberen om het zo onopmerkelijk mogelijk te doen.

P.S.: Wat je sociologische punten over de maaltijd betreft, die volg ik niet.
Hier moet op sommige plekken nog iets tussen namelijk IMHO.
Die afkorting ken ik niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:
Ezen schreef:
Luther schreef:Ik wil alleen maar zeggen dat mensen hun snoep bij zich moeten houden, omdat het feitelijk een rare gewoonte is (dat snoepen) die dan bijna normaal gevonden gaat worden, als mensen ook nog eens hun snoep doorgeven. Snoepen in de kerk is gênant, toch doen we het, maar laten we het dan nog steeds proberen om het zo onopmerkelijk mogelijk te doen.

P.S.: Wat je sociologische punten over de maaltijd betreft, die volg ik niet.
Hier moet op sommige plekken nog iets tussen namelijk IMHO.
Die afkorting ken ik niet.
nmbm, in ABN ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Bonny »

Oftewel Naar mijn bescheiden mening/ In my humble opinion

Maar goed, tegenwoordig wil men inderdaad maar aan de mentos. Vooral de 'fruit'variant vind ik niet te pruimen. Ik neem altijd zelf een rol ouwerwetse gereformeerde cocaïne mee.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Hendrikus »

KING extra strong beviel mij wel, maar vind ik tegenwoordig niet meer in de supermarkten.
DIA, weet jij waar die gebleven is?

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32789
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Protestantenbonbons

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:KING extra strong beviel mij wel, maar vind ik tegenwoordig niet meer in de supermarkten.
DIA, weet jij waar die gebleven is?

Afbeelding
http://www.ah.nl/producten/product/wi17 ... tra-strong

Bij Albert Heijn online hebben ze die.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Dipper »

King met een vleugje drop zal ook wel lekker zijn. Www.kingpepermunt.nl
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9281
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Protestantenbonbons

Bericht door parsifal »

Hoe was het ook al weer? "De protestantse cocaine voor de gereformeerde junk"
Snoepen in de kerk vind ik verder eigenlijk een vreemde gewoonte. Ik doe het eigenlijk alleen in geval van een zere keel of als ik de nacht ervoor slecht geslapen heb en ik moeite heb met concentreren.
En ja, als je altijd snoep afwijst bieden de mensen in je buurt het vaak ook niet meer aan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Protestantenbonbons

Bericht door rekcor »

parsifal schreef:Hoe was het ook al weer? "De protestantse cocaine voor de gereformeerde junk"
Snoepen in de kerk vind ik verder eigenlijk een vreemde gewoonte. Ik doe het eigenlijk alleen in geval van een zere keel of als ik de nacht ervoor slecht geslapen heb en ik moeite heb met concentreren.
En ja, als je altijd snoep afwijst bieden de mensen in je buurt het vaak ook niet meer aan.
Volgens mij heeft iedere subcultuur van die gewoontetjes. Dat is goed voor de groepsbinding, het geeft aan: wij horen bij elkaar, we zijn hetzelfde. En het hoort er inderdaad ook bij dat mensen in die subcultuur die gewoontetjes maar raar vinden.
Plaats reactie