D66

Plaats reactie
Adorote

D66

Bericht door Adorote »

Stelling----D66 is een partij die Christenvervolging voor staat.
Jelle

Bericht door Jelle »

Nou Christenvervolging lijkt me er ver gaan maar dat ze tegen het christelijk onderwijs zijn en alles wat maar een christelijke tint heeft dat geloof ik zeker.
reformatorisch onderwijs zal onder hun leiding, als wij niet oppassen, verdwijnen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Christenvervolging is een groot woord, en ik denk dat elke D66'er dit begrip verre van zich zou werpen.

Feit is wel dat D66 op een fundamentalistische manier het "ruimte voor iedereen" voorstaat. De vrijheid is begrensd waar het de vrijheid van anderen raakt. Dus jij mag best homoseksualiteit afwijzen, maar een homoseksueel mag daar geen hinder van ondervinden. Voor D66 is er slechts één godsdienst: Het idee dat alle mensen gelijk zijn. Binnen dat kader mag iedereen opereren hoe hij maar wil. Dus als refo-ouders zou je je kinderen de keus moeten laten: wil je refo worden? Fijn! Word je liever zon- en maanaanbidder? Ga je gang, jouw keus. Wil je Mickey Mouse vereren? Zolang je daar niemand tekort mee doet, o.k. Men verzet zich met alles wat in hen is tegen een godsdienst die de waarheidsclaim legt.

En laat het Christendom dat nou net doen...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Adorote

Bericht door Adorote »

D66 lijkt te zeggen alles mag als de ander er maar geen last van heeft,Alleen al dat D66 vindt dat godsdienst een prive zaak is(is het niet) is al een vorm van vervolging.

Reken maar als ze de kans krijgen dat ze de vervolging in zetten ,
Dat de Goede God dat verhoede.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
D66 lijkt te zeggen alles mag als de ander er maar geen last van heeft,Alleen al dat D66 vindt dat godsdienst een prive zaak is(is het niet) is al een vorm van vervolging.

Reken maar als ze de kans krijgen dat ze de vervolging in zetten ,
Dat de Goede God dat verhoede.
Je rekt de definitie van vervolging wel erg ver op. Bovendien: in je eerste alinea stel je dat D66 al met vervolging bezig is, in de tweede spreek je de verwachting dat ze het gaan doen als ze de kans krijgen. Wat vind je nou?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik ben bang dat als ik de Bijbel lees, ik de conclusie moet trekken dat de vervolging van de ware christenen vooral vanuit de valse godsdienst gaat komen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Plaats reactie