Vakantie

Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vakantie

Bericht door Marco »

Mannetje schreef:Ik dacht: wow, twee pagina's tips... Gaat het over gestapelde stenen.:-?
Vooruit dan maar. Een tip:

Wie eens wat anders wil doen, en een smartphone heeft, of een gps-handontvanger (of er een aan wil schaffen): kijk eens op http://www.geocaching.nl.

Caches liggen vaak op interessante punten. Sommige cacheleggers maken er iets moois van, waardoor een echte speurtocht ontstaat. Als je een beetje selectief bent in de cache die je wilt doen, kan je er heel leuke en originele dagjes uit van maken.

Voor smartphonebezitters: ik draai c:geo op mijn android foon. Werkt goed en kost niets. Mogelijkheid om caches op te slaan, zodat mobiele data niet nodig is. Toch gebruik ik bij het zoeken nog altijd (ook) mijn inmiddels stokoude Garmin Etrex GPS ontvanger: die is wat sneller, en dat zoekt wel zo prettig. Ben je van plan, in je vakantie aan geocachen te gaan doen, probeer dan eerst een cache bij je thuis om de hoek. Is ook al leuk.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Vakantie

Bericht door Marc_44 »

DDD schreef:
Marc_44 schreef:
Hendrikus schreef: En op het lachwekkende af wordt soms gekopieerd van de Hervormde kerk waarvan men zich heeft afgescheiden.
De HHK heeft zich niet afgescheiden van de Protestantse Kerk omdat de PKN-kerkgebouwen niet mooi of niet goed zouden zijn. Ik zie daarom geen bezwaar om in een zelfde bouwstijl verder te bouwen.
Je ziet er misschien ook geen bezwaar tegen om dezelfde vensterbankplanten, auto, fiets en achtertuin te nemen als je buurman? Waar ligt dan de grens, vraag ik me dan af. Als een architect in één en hetzelfde dorp een 'kopie' neerzet van andermans werk. Ik ben geen architect, maar ik vind het toch lachwekkend.
Ik vind het niet lachwekkend, maar juist interessant. HHK en PKN komen uit dezelfde traditie voort. Zou het gescheiden zijn van elkaar per se een andere bouwstijl moeten inhouden? Ik zeg nee.

En om even bij het topic te blijven: ik denk dat het ook een leuk vakantie-uitje is: zoek de verschillen tussen de twee kerken in Lunteren. :)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vakantie

Bericht door Lassie »

parsifal schreef:Wij hopen rond de jaarwisseling weer naar Singapore (bruiloft van vrienden) en Indonesie (familie bezoek) te gaan. Nu hopen dat het rustig blijft in Indonesie.
Gaaf, Indonesie.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Vakantie

Bericht door parel »

Morgen.... Eindelijk... Gezinskamp!!
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

parel schreef:Morgen.... Eindelijk... Gezinskamp!!
Ik hoor er regelmatig uit de verte verhalen over, maar wat moet ik me nu precies bij een gezinskamp voorstellen?
-
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Vakantie

Bericht door parel »

Mannetje schreef:
parel schreef:Morgen.... Eindelijk... Gezinskamp!!
Ik hoor er regelmatig uit de verte verhalen over, maar wat moet ik me nu precies bij een gezinskamp voorstellen?
Een kamp voor alle leeftijden. 's Ochtends is er club voor de kinderen en bijbelstudie voor de tieners, jongeren en volwassenen.
De volwassenen (vanaf 21 jr) zitten elke dag in hetzelfde groepje. De kinderen en tieners zijn naar leeftijd ingedeeld.
's Middags is er sport en spel en 's avonds is er van alles. Een keer een muziekavond, een keer een bezinnende avond, natuurlijk de bonte avond.
De gezinskampen is opgestart van de ger. gem., maar is inmiddels breed georiëneerd.
Wel gaan we daarom bijv. zondagochtend naar de ger. gem. Zondagavond komt er een spreker.
Wat wil je nog meer weten? Het is ontzettend mooi iets, de sfeer is niet met woorden uit te drukken. (Ik ga al 11 jaar mee)

(www.gezinskampen.nl)
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Vakantie

Bericht door Wilhelm »

parel schreef:
Mannetje schreef:
parel schreef:Morgen.... Eindelijk... Gezinskamp!!
Ik hoor er regelmatig uit de verte verhalen over, maar wat moet ik me nu precies bij een gezinskamp voorstellen?
Een kamp voor alle leeftijden. 's Ochtends is er club voor de kinderen en bijbelstudie voor de tieners, jongeren en volwassenen.
De volwassenen (vanaf 21 jr) zitten elke dag in hetzelfde groepje. De kinderen en tieners zijn naar leeftijd ingedeeld.
's Middags is er sport en spel en 's avonds is er van alles. Een keer een muziekavond, een keer een bezinnende avond, natuurlijk de bonte avond.
De gezinskampen is opgestart van de ger. gem., maar is inmiddels breed georiëneerd.
Wel gaan we daarom bijv. zondagochtend naar de ger. gem. Zondagavond komt er een spreker.
Wat wil je nog meer weten? Het is ontzettend mooi iets, de sfeer is niet met woorden uit te drukken. (Ik ga al 11 jaar mee)

(http://www.gezinskampen.nl)
Je hoort er veel positieve verhalen over.
Uit onze gemeente gaan er ook altijd een aantal gezinnen, maar die gaan meestal naar buitenland.
Het nadeel vind ik dat je toch wat gebonden bent. Eigenlijk zou je zo'n week moeten doen naast je 'gewone'vakantie.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Is twee keer op een zondag naar de kerk niet meer de gewoonte? Dat zou ik jammer vinden, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Vakantie

Bericht door parel »

DDD schreef:Is twee keer op een zondag naar de kerk niet meer de gewoonte? Dat zou ik jammer vinden, eerlijk gezegd.
Is het dat dan weleens geweest? Ik heb het nooit meegemaakt, maar misschien aan het begin.
Wij komen 's ochtends in die gemeente (waarbij we als kamp meer zijn, dan de gemeente zelf) en volgens mij komt een ander gezinskamp 's avonds.
Wilhelm schreef:Je hoort er veel positieve verhalen over.
Uit onze gemeente gaan er ook altijd een aantal gezinnen, maar die gaan meestal naar buitenland.
Het nadeel vind ik dat je toch wat gebonden bent. Eigenlijk zou je zo'n week moeten doen naast je 'gewone'vakantie.
Er zijn er veel die dat doen. Daar moet je inderdaad tegenkunnen.
Maar mijn ervaring is dat je gewoon met de groep meedoet en er eigenlijk geen last van hebt.
Maar ik ben gelukkig dan ook iemand die zich niet snel druk maakt.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Vakantie

Bericht door parel »

DDD schreef:Is twee keer op een zondag naar de kerk niet meer de gewoonte? Dat zou ik jammer vinden, eerlijk gezegd.
Is het dat dan weleens geweest? Ik heb het nooit meegemaakt, maar misschien aan het begin.
Wij komen 's ochtends in die gemeente (waarbij we als kamp meer zijn, dan de gemeente zelf) en volgens mij komt een ander gezinskamp 's avonds.
Wilhelm schreef:Je hoort er veel positieve verhalen over.
Uit onze gemeente gaan er ook altijd een aantal gezinnen, maar die gaan meestal naar buitenland.
Het nadeel vind ik dat je toch wat gebonden bent. Eigenlijk zou je zo'n week moeten doen naast je 'gewone'vakantie.
Er zijn er veel die dat doen. Daar moet je inderdaad tegenkunnen.
Maar mijn ervaring is dat je gewoon met de groep meedoet en er eigenlijk geen last van hebt.
Maar ik ben gelukkig dan ook iemand die zich niet snel druk maakt.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Is twee keer op een zondag naar de kerk niet meer de gewoonte? Dat zou ik jammer vinden, eerlijk gezegd.
Het is maar wat je gewend bent.
Ik kwam eens in een avonddienst en vroeg aan de (hulp)koster: hoe was 't vanmorgen?
Antwoord: eh, ja, kijk, ik ben er nu....
Hetgeen inhield: DUS ik was er vanmorgen niet. WANT je gaat maar één keer per zondag naar de kerk.
Het is maar wat je gewend bent.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door tukkertje »

Vrijdag vertrekken we voor twee weken naar Zweden. Heerlijk die rust daar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

tukkertje schreef:Vrijdag vertrekken we voor twee weken naar Zweden. Heerlijk die rust daar.
Waar in Zweden?
Na een week tropische temperaturen in Stockholm (30+) hadden we gisterenmiddag een goede tropische regenbui, na tijden van droog weer. Dat was eigenlijk wel mooi om te zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door tukkertje »

parsifal schreef:
tukkertje schreef:Vrijdag vertrekken we voor twee weken naar Zweden. Heerlijk die rust daar.
Waar in Zweden?
Na een week tropische temperaturen in Stockholm (30+) hadden we gisterenmiddag een goede tropische regenbui, na tijden van droog weer. Dat was eigenlijk wel mooi om te zien.
We gaan naar Loftahamnar. Aan de oostkust.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:Is twee keer op een zondag naar de kerk niet meer de gewoonte? Dat zou ik jammer vinden, eerlijk gezegd.
Het is maar wat je gewend bent.
Ik kwam eens in een avonddienst en vroeg aan de (hulp)koster: hoe was 't vanmorgen?
Antwoord: eh, ja, kijk, ik ben er nu....
Hetgeen inhield: DUS ik was er vanmorgen niet. WANT je gaat maar één keer per zondag naar de kerk.
Het is maar wat je gewend bent.
Maar je weet hopelijk dat in de Gereformeerde Gemeenten dat niet de gewoonte is, en daaruit zijn de gezinskampen ontstaan.
Plaats reactie