Alternatieve geneeswijzen

WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door WimA »

Dodo schreef:Maar je gaat toch niet blindvaren op wat je verzekeraar wil vergoeden? Gebruik gewoon je eigen gezond verstand. Als de behandelaar begint over aardstralen: wegwezen.

Vegatest kun je googlen.
Waarom wel wegwezen bij aardstralen en niet bij homeopathie?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Dodo »

WimA schreef:
Dodo schreef:Maar je gaat toch niet blindvaren op wat je verzekeraar wil vergoeden? Gebruik gewoon je eigen gezond verstand. Als de behandelaar begint over aardstralen: wegwezen.

Vegatest kun je googlen.
Waarom wel wegwezen bij aardstralen en niet bij homeopathie?
Van homeopathie (klassieke) heb ik goede resultaten gezien. Maar zoals ik zei, ik weet dat daar verschillend over gedacht wordt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Maar je gaat toch niet blindvaren op wat je verzekeraar wil vergoeden? Gebruik gewoon je eigen gezond verstand. Als de behandelaar begint over aardstralen: wegwezen.

Vegatest kun je googlen.
Er vaart niemand blind.
Mijn zusje kreeg dit voorgelegd en wil zich graag goed op de hoogte stellen, alvorens ze hiervoor kiest.

Als ik jouw vegatest lees:
Met de Vegatest word m.b.v een 5 microampere signaal (10 HZ) gemeten op het ontstaan van weerstand in het bindweefsel als een lichaamsvreemde,onnatuurlijke of gevaarlijke stof wordt waargenomen. De weerstand is een reactie van de natuurlijke afweer door verkramping van dit weefsel

en dit vergelijkt met de test bij prognos:
Er wordt eerst een basismeting gedaan. Dit is de situatie zoals de cliënt binnenkomt. Met een verende meetstift worden de begin- en eindpunten van de meridianen (energiebanen) doorgemeten. Dit is geheel pijnloos en kan zelfs bij kinderen en zuigelingen worden uitgevoerd.

Zowel bij prognos als na de vegatest wordt met homeopathie gewerkt, wat is dan het verschil?
Je kunt toch ter plekke weigeren of opstappen als er flauwekul (zoals aardstralen e.d.) wordt opgevoerd?

Ik neem aan dat een zorgverzekeraar zich niet inlaat met charlatans. Zeker tegenwoordig niet!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Orchidee »

Chiropractie word ook voor het grootste gedeelte vergoed door zorgverzekeraars maar daar zitten ook duistere figuren bij die naast de chiropractie je ook nog allerlei andere vage dingen probeert aan te praten/smeren. :fi
Ik ben er weggegaan, kreeg er een zeer unheimisch gevoel bij!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Lassie »

Mara schreef:Mijn jongste zusje werd deze arts aangeraden door een reguliere behandelaar, die hier goede resultaten van ziet. Niks hokus pokus hoor, verzekerde ze haar.
Zij tobt al 2 jaar met allerlei vage klachten en er komt nooit iets uit onderzoeken.
Ze denken nu dat het een hardnekkig virus zou kunnen zijn.
En deze behandelaar zou dat "door kunnen meten" en evt. behandelen.
Ze vroeg me of ik er wel eens van had gehoord. Nou nee dus.
Ben gaan googlen, maar heb hier zo ook mijn bedenkingen over.
Maar anderzijds, als je iemand al zo lang ziet tobben en de "gewone" dokter kan er niets mee, wat dan?
Zelf ben ik naar een natuurarts geweest omdat ik bij mijn eigen ha niet verder kwam. Die gooide het allemaal op het psychische. Dus een psycholoog in geschakeld, die wist geen raad met mij en zag verder ook geen psychische klachten/oorzaak.
Uiteindelijk bij de natuurarts terecht gekomen. Door middel van ontlasting en bloed test erachter gekomen dat ik een parasiet had (zowel in m'n darmen als m'n maag). Dit aangepakt dmv antibiotica. Nou ik kan je verzekeren wat was ik blij dat ik na al die jaren (ik werd steeds zieker, viel af etc.) wist waar die misselijkheid vandaan kwam.
Plaats reactie