Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Ons huis is ook van 1936.

In de woonkamer moet de isolatie onder de vloer vervangen worden.
Hiervoor zijn verschillende manieren die allemaal beter zijn dan de andere. ;)
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Sheba »

refo schreef:Ons huis is ook van 1936.

In de woonkamer moet de isolatie onder de vloer vervangen worden.
Hiervoor zijn verschillende manieren die allemaal beter zijn dan de andere. ;)
Vertel!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Zie de verschillende leveranciers. Ze zeggen allemaal dat hun methode beter is.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Sheba »

refo schreef:Zie de verschillende leveranciers. Ze zeggen allemaal dat hun methode beter is.
:super
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Bij ons zou het ook moeten, huis uit begin 1900, maar het zou bij ons op ongeveer 12.000 euro komen, zou wel samengaan dan met impregneren van een buitenmuur tegen optrekkend vocht.
Dat vonden wij veel te duur.
En de methode van een soort bubbeltjesplastic, dat in grote bogen komt te hangen, kan bij ons niet, omdat een gedeelte van de kelder beloopbaar is.

In de winter hebben we onder de salontafel een groot wollen kleed, dat voelt lekker aan je voetjes.
Maar in de zomer rol ik het op, dan is de vloer lekker koel.
Ik denk dat de besparing met dubbel glas rendabeler is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Sheba »

Mara schreef:Bij ons zou het ook moeten, huis uit begin 1900, maar het zou bij ons op ongeveer 12.000 euro komen, zou wel samengaan dan met impregneren van een buitenmuur tegen optrekkend vocht.
Dat vonden wij veel te duur.
En de methode van een soort bubbeltjesplastic, dat in grote bogen komt te hangen, kan bij ons niet, omdat een gedeelte van de kelder beloopbaar is.

In de winter hebben we onder de salontafel een groot wollen kleed, dat voelt lekker aan je voetjes.
Maar in de zomer rol ik het op, dan is de vloer lekker koel.
Ik denk dat de besparing met dubbel glas rendabeler is.
Tja dat moeten wij eigenlijk ook nog...impregneren! Het zou bakken geld schelen?
Het is een dure hobby, zullen we maar zeggen.
Goedkoopste energiemaatschappij kan ook weer veel schelen... Helaas staan ze na veranderen wel allemaal aan je deur te bedelen, of via de telefoon!
Dakisolatie is ook een hele goede... Kijk maar bij jezelf... Als je hoofd bedekt is, is het gelijk veel warmer! Dat hebben we ook gedaan!
Was wel leuk toen het vorige winter gesneeuwd had. Bij ons bleef de sneeuw op het dak liggen. Bij de buren niet! (Terwijl er wel gestookt wordt op zolder omdat de meiden daar slapen)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dat soort dingen is duur maar onzichtbaar, daarom lijkt het al snel te veel geld. Een nieuw plafond, zie je meteen. Nieuwe kozijnen met dubbel glas ook.
Wij waren zo dom om een 3 jarig energiecontract af te sluiten, want al die aanbieders wisten 100% zeker dat de prijzen fors zouden stijgen.
Ze gingen kort daarna dalen. :hum
Met een eigen huis blijf je toch bezig hoor. Heb je de CV ketel vernieuwd, stort de keuken in, heb je dat gedaan, is de badkamer weer aan renovatie toe, en dan moet het buitenwerk weer geschilderd worden.
Is jouw man een beetje handig Lien?
Want als je zelf het e.e.a. kunt, is dat het eerste verdiend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Sheba »

Mara schreef:Dat soort dingen is duur maar onzichtbaar, daarom lijkt het al snel te veel geld. Een nieuw plafond, zie je meteen. Nieuwe kozijnen met dubbel glas ook.
Wij waren zo dom om een 3 jarig energiecontract af te sluiten, want al die aanbieders wisten 100% zeker dat de prijzen fors zouden stijgen.
Ze gingen kort daarna dalen. :hum
Met een eigen huis blijf je toch bezig hoor. Heb je de CV ketel vernieuwd, stort de keuken in, heb je dat gedaan, is de badkamer weer aan renovatie toe, en dan moet het buitenwerk weer geschilderd worden.
Is jouw man een beetje handig Lien?
Want als je zelf het e.e.a. kunt, is dat het eerste verdiend.
Hij is heel handig. Maar niet in dit soort ambachtelijk werk! Zijn kwaliteiten liggen op een ander terrein! Heeft een beetje de neiging alles wetenschappelijk te willen benaderen... Alle voors en tegens af te wegen....en daar flink de tijd voor te nemen.... En het eigenlijk helemaal niet leuk te vinden... Tegelijkertijd het laten doen wel te duur te vinden... Is natuurlijk ook duur.... Nou ja, je snapt misschien hoe het af en toe gaat! Maar zelf kan ik het ook niet hoor... ::salut

O ja, wij hadden eerst ook gedacht voor drie jaar... Dan hoef je je er niet druk om te maken! Maar dit keer hadden we inderdaad 1 jaar gedaan! Hadden we met de hypotheek ook moeten doen.... Daar zitten wij dus heeeeeeeeel lang aan vast!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Ons huis is van 1938, het is een 2 onder 1 kap woning.
35 jaar geleden is hier beneden overal dubbel glas geplaatst (huis is ouderlijk huis van mijn man)
Wij hebben15 jaar geleden, boven en in de dakopbouw dubbel glas laten zetten, het dak geisoleerd en een jaar later de vloeren geisoleerd.
Isoleren heeft mijn man zelf gedaan, de buitenmuren zijn door een gecertificeerd bedrijf gedaan.
Ongeveer 5 jaar geleden hebben we de buitenmuren laten isoleren en daarna hebben we een energielabel gekregen.
Het is allemaal steeds behaaglijker geworden in huis, we verstoken stukken minder, maar wat ik niet onbelangrijk vind: 20 jaar geleden vond ik het (vooral boven) erg vochtig en klam in en na de winter, dat is helemaal weg gelukkig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Ik heb een heleboel gezaaid, maar ben wat nonchalant geweest met labelen. Nu heb ik twee vensterbanken vol fris groen, maar welke bloemen het nou worden... Geen idee op dit moment. Alleen de ijsbloemen zijn herkenbaar.
Op de ijsbloemen kwamen wat reacties...
Nu ga ik vertellen dat ik nu ook heb ontdekt in welke potjes de slaapmutsjes groeien :yahoo
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Sheba »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Ik heb een heleboel gezaaid, maar ben wat nonchalant geweest met labelen. Nu heb ik twee vensterbanken vol fris groen, maar welke bloemen het nou worden... Geen idee op dit moment. Alleen de ijsbloemen zijn herkenbaar.
Op de ijsbloemen kwamen wat reacties...
Nu ga ik vertellen dat ik nu ook heb ontdekt in welke potjes de slaapmutsjes groeien :yahoo
Ik zou zeggen, neem er een! Zal je goed op slapen? :yahoo
Heb je soms ook nog Afrikaantjes gezaaid?
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Ik heb een heleboel gezaaid, maar ben wat nonchalant geweest met labelen. Nu heb ik twee vensterbanken vol fris groen, maar welke bloemen het nou worden... Geen idee op dit moment. Alleen de ijsbloemen zijn herkenbaar.
Op de ijsbloemen kwamen wat reacties...
Nu ga ik vertellen dat ik nu ook heb ontdekt in welke potjes de slaapmutsjes groeien :yahoo
Tja... soms vind ik het wel aardig om iets een beetje cursief te bekijken.
Ooit was er een column in een blad met de naam "Cursief".
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Na een nacht slecht slapen, toch maar vroeg opgestaan, met dochter ontbeten, haar lunchpakketje klaargemaakt en meteen door naar de supermarkt, waar het heerlijk rustig was. Vier caissieres en ik was op dat moment de enige klant. :)
Bij de kassa's dan.
Geen kletsende mensen, die de paden versperren met hun karretjes, ik rende er in vlot tempo doorheen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lassie »

Wij stonden om half 7 ook al naast ons bed. Maar wel lekker door geslapen. En wat is het dan toch om een klein mannetje te horen kletsen en die om papa vraagt. :super
Wassen gedraaid, bedden verschoond, opgeruimd, was gevouwen, boodschappen gedaan en nu staan er twee broden in de oven. Vanmiddag nog wat meer bakken. Vanavond hardlopen.
Verder gewoon lekker rustig aan doen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door vlinder »

Lassie schreef:Wij stonden om half 7 ook al naast ons bed. Maar wel lekker door geslapen. En wat is het dan toch om een klein mannetje te horen kletsen en die om papa vraagt. :super
Wassen gedraaid, bedden verschoond, opgeruimd, was gevouwen, boodschappen gedaan en nu staan er twee broden in de oven. Vanmiddag nog wat meer bakken. Vanavond hardlopen.
Verder gewoon lekker rustig aan doen.
Al om half zeven? Oeh, dat is lekker uitslapen... ;) bij een dagdienst ben ik dan al een uur op en zit ik dan op mijn fiets naar m'n werk. Meestal al 1 of 2 wassen gevouwen, de kamer opgeruimd en evt. een afwasje gedaan. Bij een avonddienst haal ik het dan weer ruimschoots in. :baille
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie