Uiteraard kan je dat niet tegen de Heere God zeggen. Ik bedoelde dat ook niet zo.Desiree schreef:Wij kunnen toch niet tegen de Heere God zeggen, U moet mijn weg zo besturen dat ik eerst bekeerd word, en dat ik daarna een vriend/vriendin krijg. Wat een brutaliteit!
'k Zal het wat meer uitleggen.
Het is je plicht om allereerst de Heere te zoeken. Eerst Zijn koninkrijk te zoeken. In je jeugd is de beste tijd.
Als je God lief hebt mogen krijgen in je jonge leven,
dan zal er ook een verlangen zijn om een man/vrouw te vinden die de Heere vreest. En dat zal niet zonder gebed om Gods leiding en goedkeuring gaan.
Als je daar in je verkeringstijd niet zo mee bezig bent, en je ontmoet iemand die daar ook niet zo mee bezig is, dan kan het evengoed wel klikken tussen twee mensen. En ze kunnen ook gewoon (kerkelijk) gaan trouwen, en een fijn huwelijk hebben.
Als dan binnen het huwelijk een van de partners tot bekering komt, dan kan dat wel heel moeilijk zijn. Omdat je samen niet alles kunt delen. En omdat er veranderingen van principes komen. En nog veel meer veranderingen, op allerlei terreinen. Want het doortrekt je hele leven. Als je dan niet meer samen op één lijn zit, kan dat veel eenzaamheid geven.
Daarom is het het allerbeste om God vroeg te zoeken, en in afhankelijkheid van Hem een man/vrouw te zoeken.
Geweldig mooi gezang Desiree!