Syrië

Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Syrië

Bericht door Rijssen »

alexv schreef:
Rijssen schreef:
Gian schreef:
vlinder schreef:wat moet er nog gebeuren op de bekering van Israel na?
Nog heel veel.
Antichrist?
Dat is de Paus volgens de Reformatoren en vele vele oudvaders. Alleen op dit forum gelooft men dat niet over het algemeen. De huidige Jezuieten Paus speelt in de eindtijd een grote rol. Jaren geleden heeft Peres de Paus al Jeruzalem belooft wat al eeuwen de wens van Rome is geweest.
Vanwaar die wijsheid dat deze paus een grote rol gaat spelen in de eindtijd, ten eerste weet niemand het eind der tijden, dus kun je ook niet weten of deze/de paus de antichrist is.
Oftewel je zegt dat binnen nu en pakweg 20 jaar het einde van de wereld er is, want deze paus is al 77 jaar.
Denk uberhaubt niet dat de paus de antichrist is , maargoed dat is mijn mening.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Lees Openbaring 17 en dan vooral de kanttekeningen van het hele hoofdstuk. Vers 15 geeft aan de macht van Rome. Daarom zeg ik dat de Paus een rol speelt in de eindtijd. Ik bedoel niet het eind van de wereld maar het eind van deze beschaving.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Syrië

Bericht door Eppo Gremdaat »

In het boek Openbaring van Johannes hoofdstuk 17 vers 15 lees ik niets over Rome, en ook niet in de rest van het hoofdstuk. De kanttekeningen melden er ook niets over (Kantt. Openb.17 St.Vt.)
Géén specultaties s.v.p.
Alleen bij onze Heer is bekend wanneer het einde daar is. We willen toch niet wijzer zijn dan Hij?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Eppo Gremdaat schreef:In het boek Openbaring van Johannes hoofdstuk 17 vers 15 lees ik niets over Rome, en ook niet in de rest van het hoofdstuk. De kanttekeningen melden er ook niets over (Kantt. Openb.17 St.Vt.)
Géén specultaties s.v.p.
Alleen bij onze Heer is bekend wanneer het einde daar is. We willen toch niet wijzer zijn dan Hij?
Ik begrijp dus dat je de kanttekeningen van dat hoofdstuk niet hebt gelezen. Er wordt verschillende keren verwezen naar Rome, zelfs letterlijk in punt 30 de Pauselijke regeering. Heeft dus niets te maken met speculaties.

Het zou geen kwaad kunnen als je van Openbaring alle kanttekeningen eens zou lezen. Dan snap je gelijk dat ons zg. Reformatorische volksdeel dit geheel kwijt is.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Syrië

Bericht door Eppo Gremdaat »

alexv schreef:
Ik begrijp dus dat je de kanttekeningen van dat hoofdstuk niet hebt gelezen. Er wordt verschillende keren verwezen naar Rome, zelfs letterlijk in punt 30 de Pauselijke regeering. Heeft dus niets te maken met speculaties.


Het zou geen kwaad kunnen als je van Openbaring alle kanttekeningen eens zou lezen. Dan snap je gelijk dat ons zg. Reformatorische volksdeel dit geheel kwijt is.
Ik heb de kanttekeningen - via internet gelezen.
Wat bedoel je met dat 'ons zg. Reformatorische volksdeel dit geheel kwijt is'
Die 'kanttekeningen' zijn ook geschreven (en wellicht bedacht) door mensen die kinderen van hun tijd waren. En die tijd heeft niet stil gestaan.
Ik houd mij maar aan de Bijbel!
En..... ga naar WIKIPEDIA daar komt ook een uitleg voor over Openb.17. Het is een allegorische beschrijving in de Bijbel over een stad die heult met de antichrist in de eindtijd. (Maar dat leerden we vroeger al op cath.)
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Syrië

Bericht door Rijssen »

Las net een mooi stukje van arabist Hans Jansen over Syrië.

Poetin heeft met een simpele heupworp Obama gevloerd. Dat heeft hij voor elkaar gekregen met een vaag plan om de onconventionele wapens die in Syrië aanwezig zijn, onder de een of andere vorm van toezicht te stellen. Een soort ongespecificeerde jeugdzorg, maar dan niet voor stoute kinderen of foute ouders, maar voor foute wapens waarmee je zonder veel onkosten iedereen die jou dwars zit dood kunt maken, zonder ouderwetse en tijdrovende poespas als een onthoofding. Obama heeft die judogreep niet zien aankomen. Een judoka gebruikt de kracht van zijn tegenstander om hem ten val te brengen. Het ziet er sierlijk uit, maar het is sneu voor de verliezer. Die komt plat op de mat. Voor de winnaar is de winst zo goed als gratis. Bij Obama als persoon is eerder sprake van kippedrift dan van kracht maar judo werkt ook tegen kippedrift. Wel lastig dat Obama niet alleen zichzelf is, hij is ook opperbevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten. Een opperbevelhebber van zo’n legermacht moet een beetje opletten, maar daarvoor heeft Obama het te druk.
Obama heeft zo slecht opgelet dat hij denkt dat de dreigingen waarmee Amerika oog in oog staat, ‘misschien wel’ andere zijn dan die van twaalf jaar geleden toen het WTC eraan ging. Zie zijn zalvende speech van 11 september 2013 ter herdenking van de aanval op Amerika van 2001. Obama zegt het zo poëtisch en zo vaag dat, naast de Nobelprijs voor de vrede, er echt ook nog wel een Nobelprijs voor de literatuur voor hem inzit.
Maar nee, Mr. President, de dreigingen zijn nog steeds dezelfde als in 2001. Er lopen op deze planeet sharia-fundamentalisten rond die zich dood willen vechten tegen elk gezag en elke macht die niet de toepassing van de sharia als hoogste doel ziet. Alleen gezag dat op de sharia gebaseerd is, achten ze legitiem.
De rebellerende groepen sharia-strijders hebben allerlei leuke koosnaampjes aangenomen om niet met elkaar verward te worden, maar ondanks die verschillende namen denken al die mannen in laatste instantie dag en nacht aan maar één ding: de sharia, en die toegepast.
Vroeger gaf Amerika steun aan een gezelschapje van dictators om hun te helpen de overhand te houden bij het dag-in dag-uit vrij worstelen tegen onderdanen die luidruchtig toepassing van de sharia eisen. (Amnesty International had het er maar druk mee.) In ruil voor hun diensten kregen die dictators mooi glimmend militair speelgoed. De tegenprestatie van zo’n dictator was: zijn land min of meer normaal houden, de minderheden niet uitroeien, de vrede met Israël bewaren en, soms, tegen een redelijke prijs olie leveren.
Obama heeft met Egypte die deal opgezegd. Niemand weet of dat per ongeluk of expres gebeurd is. Egyptenaren vinden dat zo gek dat ze niet anders kunnen dan vermoeden dat Obama zelf lid van de MoslimBroederschap is geworden. Waarom anders zou je sharia-fundamentalisten steunen die openlijk zeggen dat sterven en moorden ter wille van de invoering van de sharia het leukste is wat je met je leven doen kunt?
Er zit systeem in Obama’s beleid, want ook in Syrië en Libië heeft Obama gekozen voor de sharia-fundo’s. De Nederlandse regering, altijd scherp en goed op de hoogte, kopieert uiteraard die Amerikaanse lijn. Obama en Timmermans willen graag vriendje worden met hun fundo-vijanden. Want Asad vinden ze geen nette man. Dus die Syrische sharia-fundo’s, Asad’s vijanden, zullen onze vriendjes wel willen wezen. Maar ze waren toch al vanaf het begin onze vijand qua sharia-fundamentalist? Hier loopt onze logica-computer akelig vast.
We mogen Poetin dankbaar zijn dat hij dit syrieuze snelkookpannetje voor een tijdje van het vuur heeft gehaald. Zo krijgen het Witte Huis, Buitenlandse Zaken en de partijbureaus de gelegenheid om door charmante stagiaires even te laten uitzoeken wie, van ons uit gezien, toch ook weer vriend en wie vijand was. Tot we dat goed weten, mogen we van Poetin niet met bommen gooien. Een verstandig besluit. Russia rules.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Syrië

Bericht door Bonny »

Precies!
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Syrië

Bericht door Mara »

De Verenigde Staten hebben in de nacht van donderdag op vrijdag een militaire basis in Syrië aangevallen. Het Amerikaanse leger heeft vanaf twee Amerikaanse schepen in de Middellandse Zee 59 raketten afgevuurd.

Zorgelijk nieuws.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Syrië

Bericht door eilander »

Natuurlijk is het te hopen dat het niet verder escaleert, en ik houd ook mijn hart vast. Maar toch is het goed dat er nu iets gedaan is. Obama riep wel iets over een rode lijn die niet gepasserd mocht worden, maar deed vervolgens helemaal niks. Dat vond ik ook zorgelijk.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Syrië

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Er zal (en ik geloof niet dat dit pessimisme is) wel meer in die regio te verwachten zijn.
Ik volg het een beetje, maar zie wel dat het een kant op gaat die... ja welke kant?
Een kant die het op móet gaan. Ik denk ik ook dat we hier misschien wel een voorspel
zien van een gebeurtenis als we nooit eerder hebben meegemaakt.
2013-2017
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Syrië

Bericht door Desiree »

Nou inderdaad Dia. 2013-2017.

Damaskus zal er ook nog aan gaan, eigen vertaling van de Bijbel.

Hartverscheurend hoor... Dit gun je niemand. Hoe kan Trump inhalen wat al veel, veel eerder aangepakt had moeten worden.. Ik realiseer me dat ik ook voor hem mag bidden.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie