Boycot van Joodse producten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Boycot van Joodse producten

Bericht door helma »

Als drie supermarktketens (Jumbo, Aldi en Hoogvliet) en 2 warenhuizen (Hema en Blokker) geen Joodse producten meer willen verkopen die op de Westelijke Jordaanoever zijn gemaakt......wat heeft dat ons te zeggen?
Het houdt mij best bezig.
Wat zouden we als christenen nu kunnen doen? Brief schrijven; handtekeningenactie; mijden van deze winkels? Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Als je er even over nadenkt gaat het toch wel lijken op de kreten die voorafgingen aan de Holocaust...."kauft nicht bei Juden"
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boycot van Joodse producten

Bericht door Mara »

Ik had dit nog niet vernomen.
Eind jaren 70 moest ik voor mijn directeuren een niet-jood verklaring regelen, als zij naar een Arabisch land gingen.
De eerste keer schrok ik daar enorm van.
Maar ik moest daar verder maar niet over nadenken, het zou een formaliteit zijn.
Is dit ook hier niet het geval? Dat het via een omweg uiteindelijk toch daarvandaan komt?
Als wij alle 5 die winkels moeten vermijden, is dat best een offer.
En hebben deze winkels dat met elkaar afgesproken of is dit "toevallig"?
Mag dit "uberhaupt, is het legaal?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Boycot van Joodse producten

Bericht door ejvl »

helma schreef:Als drie supermarktketens (Jumbo, Aldi en Hoogvliet) en 2 warenhuizen (Hema en Blokker) geen Joodse producten meer willen verkopen die op de Westelijke Jordaanoever zijn gemaakt......wat heeft dat ons te zeggen?
Het houdt mij best bezig.
Wat zouden we als christenen nu kunnen doen? Brief schrijven; handtekeningenactie; mijden van deze winkels? Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Als je er even over nadenkt gaat het toch wel lijken op de kreten die voorafgingen aan de Holocaust...."kauft nicht bei Juden"
Ik weet het niet zo.
Stel dat deze winkels besloten geen producten meer van Palestijnen te kopen, of van Ethiopiërs, hoe was er dan gereageerd door ons?
Israël gaat natuurlijk wel in tegen het internationaal recht in de Westelijke Jordaanoever.
Maar ik begrijp ze wel grotendeels in deze zaak, het is ook grotendeels zelfbescherming.

Één ding lijkt mij wel zeker, tegen het volk van God zijn altijd vijanden die ze willen vernietigen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Boycot van Joodse producten

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Boycot van Joodse producten

Bericht door Unionist »

Als ze consequent zijn, boycotten ze ook Indonesische producten wegens het onderdrukken van de papoea's.
http://www.radioaustralia.net.au/intern ... tt/1154756

Maar daar hoor ik nooit iemand over.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Boycot van Joodse producten

Bericht door Bonny »

Arabische olie boycotten vanwege de discriminatie van onze broeders en zusters aldaar, daar hoor je ook niemand over.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie