”Rechts er in, links er uit”

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: ”Rechts er in, links er uit”

Bericht door refo »

De blijvers kunnen ook geen tegenwicht bieden tegen schuivers. Domweg omdat ze niet op dezelfde weegschaal staan.
Als je het schuiven onderzoekt ga je geen blijvers interviewen.

Als ik gisteren het verslag van Solidamentum in de krant lees dan denk ik: dit is het toch ook niet. Als je nu zo teuge de CSFR bent biedt dan het juiste alternatief. Met het subjectieve verhaal van Roos - hoe autentiek ook - kun je niemand overtuigen bij een échte confrontatie. Dat werkt misschien in een catechisatieles maar niet in de grote boze wereld.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: ”Rechts er in, links er uit”

Bericht door Zita »

refo schreef: Als ik gisteren het verslag van Solidamentum in de krant lees dan denk ik: dit is het toch ook niet. Als je nu zo teuge de CSFR bent biedt dan het juiste alternatief. Met het subjectieve verhaal van Roos - hoe autentiek ook - kun je niemand overtuigen bij een échte confrontatie. Dat werkt misschien in een catechisatieles maar niet in de grote boze wereld.
Depositum Custodi bestaat ook nog.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: ”Rechts er in, links er uit”

Bericht door Curatorium »

Persoonlijk heb ik jaren terug de CSFR ervaren als een fijne en ook reformatorische vereniging.
Heb zelf nog een jaar in het bestuur gezeten (wat -bijna- volledig uit GerGemmers bestaat!), het was in die tijd knap lastig om een GG of CGK-BhP dominee te vinden voor een lezing. Vaak konden of wilden ze niet omdat ze Solidamentum of DC beter aan vonden sluiten op Gods woord.
Wat doe je dan als bestuur, dan nodig je maar een Bondspredikant uit. Door zulke en andere ontwikkelingen verschuift de ligging van een vereniging door de jaren heen. En volgens mij stijgt het aantal GerGemmers in de CSFR ieder jaar omdat het een vereniging is waar zowel Woord als ontspanning centraal staan. Solidamentum of DC is echt geen alternatief, ik heb daar ook slechte ervaringen mee.
Maar wie ben ik ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: ”Rechts er in, links er uit”

Bericht door Zita »

Curatorium schreef:Persoonlijk heb ik jaren terug de CSFR ervaren als een fijne en ook reformatorische vereniging.
Heb zelf nog een jaar in het bestuur gezeten (wat -bijna- volledig uit GerGemmers bestaat!), het was in die tijd knap lastig om een GG of CGK-BhP dominee te vinden voor een lezing. Vaak konden of wilden ze niet omdat ze Solidamentum of DC beter aan vonden sluiten op Gods woord.
Wat doe je dan als bestuur, dan nodig je maar een Bondspredikant uit. Door zulke en andere ontwikkelingen verschuift de ligging van een vereniging door de jaren heen. En volgens mij stijgt het aantal GerGemmers in de CSFR ieder jaar omdat het een vereniging is waar zowel Woord als ontspanning centraal staan. Solidamentum of DC is echt geen alternatief, ik heb daar ook slechte ervaringen mee.
Maar wie ben ik ;)
DC heeft de laatste tien jaar (ik weet niet over welke tijd jij spreekt) behoorlijk geinvesteerd in het sociale aspect van de vereniging. Maar het blijft een tamelijk studieuze club, da's waar. Dat beviel mij persoonlijk goed, omdat ik niet het type was voor borrels en gala's. Bovendien is CSFR niet heel handig als je thuiswoonstudent bent. De theologische/geestelijke ligging van de vereniging - voor zover ik die tijdens de intro kon peilen - lag mij niet.
De grimmige verhoudingen die er ooit waren tussen CSFR en DC waren in mijn tijd aardig opgelost. Solidamentum vond ik echt een heel ander type vereniging; geen echte studentenvereniging maar een landelijke JV voor hen die een opleiding doen.
Plaats reactie