Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door TAF »

Simon schreef:Er gaan al 120.000 (!) mensen per jaar het land uit, zo worden dat er nog meer.
Ik geef ze geen ongelijk, al zou je feitelijk voor vertrekkende mensen voor je ze daartoe vergunning geeft ze wel even zo''n 25000 euro (hun deel van de staatsschuld) moeten laten lappen.
een slaaf mag zichzelf immers wel vrijkopen;) maar wel met de nadruk op kopen;)

maar zonder gekheid : had ik een goede opleiding gehad zou ik ook vertrekken, en dikke kans dat als ik erin slaag er alsnog een te bemachtigen ik dat ook alsnog doe.
hoofdreden : de te hoge huizenprijzen hier.
in veel landen krijg je hetzelfde soort loon, maar zijn de huizen een kwart of een achtste van wat ze hier zijn.
en dat betekend dat je gewoon procentureel een veel kleiner deel aan hypotheeklasten kwijt bent.

De belastingdruk zou mij niet eens wegjagen, als ik er genoeg voor terugkrijg.. (een genationaliseerde zorg, een goede zorg voor armen, goedkoop en goed onderwijs, gerhernationaliseerd ov, en energie... etc) immer ik ben solidair genoeg om in te zien, dat als ik nu dankzij hulp uit dit dal kan klimmen, ik dan daarna de resterende jaren van mijn leven daar grof voor terug ga betalen, en dat doe ik dan ook graag, immers vergeleken bij de armoede nu.. is 1200 euro inleveren van een loon van 2600 euro een lachertje.. dan houd ik nog steeds bijna het dubbele over.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Erasmiaan »

Pechtold wilde de SGP niet bij de coalitie!

Pechtold wilde de SGP er niet bij

DEN HAAG - Waar was de SGP? Die partij had graag deel uitgemaakt van de gelegenheidscoalitie die een akkoord over de begroting voor 2013 smeedde. Inhoudelijk zou de SGP er geen enkele moeite mee hebben gehad. Maar fractieleider Kees van der Staaij wachtte vergeefs op een uitnodiging. Waarom was de SGP er niet bij?

'Omdat ik er geen behoefte aan had', zegt D66-leider Alexander Pechtold ronduit. Hij is nog niet vergeten hoe de SGP de vorige coalitie 'waartegen wij anderhalf ...
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door elbert »

In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Bonny »

Tja, zo ben je broodnodig en zo kunnen ze zonder je.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11426
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Mister »

Inderdaad, Van der Staaij keek uitermate vinnig. 'Gezwam' is voor hem ook wel een vrij sterk woord.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door TAF »

Mister schreef:Inderdaad, Van der Staaij keek uitermate vinnig. 'Gezwam' is voor hem ook wel een vrij sterk woord.
zou je zo op dit forum over een regeringsfunctionaris praten.. kreeg je meteen te horen dat je dat niet kunt zeggen hoor:P
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Simon »

TAF schreef:
Simon schreef:Er gaan al 120.000 (!) mensen per jaar het land uit, zo worden dat er nog meer.
Ik geef ze geen ongelijk, al zou je feitelijk voor vertrekkende mensen voor je ze daartoe vergunning geeft ze wel even zo''n 25000 euro (hun deel van de staatsschuld) moeten laten lappen.
een slaaf mag zichzelf immers wel vrijkopen;) maar wel met de nadruk op kopen;)

maar zonder gekheid : had ik een goede opleiding gehad zou ik ook vertrekken, en dikke kans dat als ik erin slaag er alsnog een te bemachtigen ik dat ook alsnog doe.
hoofdreden : de te hoge huizenprijzen hier.
in veel landen krijg je hetzelfde soort loon, maar zijn de huizen een kwart of een achtste van wat ze hier zijn.
en dat betekend dat je gewoon procentureel een veel kleiner deel aan hypotheeklasten kwijt bent.

De belastingdruk zou mij niet eens wegjagen, als ik er genoeg voor terugkrijg.. (een genationaliseerde zorg, een goede zorg voor armen, goedkoop en goed onderwijs, gerhernationaliseerd ov, en energie... etc) immer ik ben solidair genoeg om in te zien, dat als ik nu dankzij hulp uit dit dal kan klimmen, ik dan daarna de resterende jaren van mijn leven daar grof voor terug ga betalen, en dat doe ik dan ook graag, immers vergeleken bij de armoede nu.. is 1200 euro inleveren van een loon van 2600 euro een lachertje.. dan houd ik nog steeds bijna het dubbele over.
haha, die 25000 euro staatsschuld ,heeft de emigrant de regering daar toestemming voor gegeven om dat op zijn/haar naam te gaan lenen, om bommen op Libie, irak, Afghanistan etc te gooien, om maar een paar uitgaveposten te noemen?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door freek »

elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Beetje genant. Een week geleden waren andere partijen zeven weken lang niet nodig en werden niet uitgenodigd.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door MarthaMartha »

elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
wow, hij krijgt wel een leuk applausje
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door eilander »

MarthaMartha schreef:
elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
wow, hij krijgt wel een leuk applausje
Nou, ik geloof niet dat ik het in dit geval zo eens ben met Vd Staaij, hoewel het bericht in het ND wel een beetje raar is natuurlijk (ik heb het niet zelf gelezen, maar op basis van wat Vd Staaij zegt).

Het is toch op zich wel logisch dat de SGP niet nodig is, getalsmatig. En dan ga je die er ook niet bij halen, want dat ligt bij veel mensen erg gevoelig. Want laten we wel zijn: het gedachtengoed van de SGP staat mijlenver bij het gros van Nederland vandaan.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Erasmiaan »

freek schreef:
elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Beetje genant. Een week geleden waren andere partijen zeven weken lang niet nodig en werden niet uitgenodigd.
Zit je weer in de "anti-modus", Freek? Dan is er echt niets meer goed, hè? Kennelijk werkt dat zo bij jou. Maar als jij het verschil tussen dit en het Catshuisoverleg niet ziet en als je niet begrijpt wat Van der Staaij triggert om zo uit te varen, laat dan maar.
eilander schreef:Nou, ik geloof niet dat ik het in dit geval zo eens ben met Vd Staaij, hoewel het bericht in het ND wel een beetje raar is natuurlijk (ik heb het niet zelf gelezen, maar op basis van wat Vd Staaij zegt).

Het is toch op zich wel logisch dat de SGP niet nodig is, getalsmatig. En dan ga je die er ook niet bij halen, want dat ligt bij veel mensen erg gevoelig. Want laten we wel zijn: het gedachtengoed van de SGP staat mijlenver bij het gros van Nederland vandaan.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Iedereen was welkom, volgens Pechtold. Er is een breed draagvlak nodig voor die bezuinigingen, want na de verkiezingen kunnen de verhoudingen weer heel anders liggen. Maar ik ben niet onverdeeld positief over deze bezuinigingen. Energie wordt weer extra belast. De kinderopvangtoeslag blijft ongewijzigd (hoe kan het ook anders, met Pechtold) spaarhypotheken komen niet meer in aanmerking voor renteaftrek (wie kan er dan straks nog een huis kopen? als alles annuïteit wordt, krijgen starters het zwaar), BTW op de podiumkunsten gaat weer omlaag (laat dat maar hoog blijven), extra belasting kolencentrales (komt natuurlijk gewoon bij de burger te liggen), dubbele bankbelasting (de burgers zullen de rekening gaan betalen), en de werkgevers worden ook nog eens flink gepakt. Op een verhoging van de BTW zit ik niet te wachten, maar goed, soms kan het nodig zijn. Helaas is de bezuiniging op de publieke omroep kennelijk ook weer van tafel.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door TAF »

Erasmiaan schreef:
freek schreef:
elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Beetje genant. Een week geleden waren andere partijen zeven weken lang niet nodig en werden niet uitgenodigd.
Zit je weer in de "anti-modus", Freek? Dan is er echt niets meer goed, hè? Kennelijk werkt dat zo bij jou. Maar als jij het verschil tussen dit en het Catshuisoverleg niet ziet en als je niet begrijpt wat Van der Staaij triggert om zo uit te varen, laat dan maar.
eilander schreef:Nou, ik geloof niet dat ik het in dit geval zo eens ben met Vd Staaij, hoewel het bericht in het ND wel een beetje raar is natuurlijk (ik heb het niet zelf gelezen, maar op basis van wat Vd Staaij zegt).

Het is toch op zich wel logisch dat de SGP niet nodig is, getalsmatig. En dan ga je die er ook niet bij halen, want dat ligt bij veel mensen erg gevoelig. Want laten we wel zijn: het gedachtengoed van de SGP staat mijlenver bij het gros van Nederland vandaan.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Iedereen was welkom, volgens Pechtold. Er is een breed draagvlak nodig voor die bezuinigingen, want na de verkiezingen kunnen de verhoudingen weer heel anders liggen. Maar ik ben niet onverdeeld positief over deze bezuinigingen. Energie wordt weer extra belast. De kinderopvangtoeslag blijft ongewijzigd (hoe kan het ook anders, met Pechtold) spaarhypotheken komen niet meer in aanmerking voor renteaftrek (wie kan er dan straks nog een huis kopen? als alles annuïteit wordt, krijgen starters het zwaar), BTW op de podiumkunsten gaat weer omlaag (laat dat maar hoog blijven), extra belasting kolencentrales (komt natuurlijk gewoon bij de burger te liggen), dubbele bankbelasting (de burgers zullen de rekening gaan betalen), en de werkgevers worden ook nog eens flink gepakt. Op een verhoging van de BTW zit ik niet te wachten, maar goed, soms kan het nodig zijn. Helaas is de bezuiniging op de publieke omroep kennelijk ook weer van tafel.
Ik ben vooral benieuwd of de nullijn voor uitkeringen nu wel of niet is gehandhaaft en ten dele voor ambtenarensalarissen. (mijn vader als gepensioneerde ambtenaar word namelijk dubbel gepakt, aangezien hun pensioenen gelinkt zijn aan de lonen, worden de lonen bevroren, dan zijn pensioen ook.. op die wijze is zijn inkomen al 300 euro gedaald de laatste jaren)

Een hogere BTW op "luxeproducten" ik vraag mij af wat men hiermee bedoeld.
Als men hiermee het hogere BTW tarief bedoeld en het lagere ongemoeid laat, is dat in ieder geval iets winst, immers voedsel is alweer 8% gestegen sinds januari, en dat merk je zeker in je dagelijkse boodschappen.
Echter dit hogere percentage geld ook op veel zaken die wel noodzakelijk zijn aan te schaffen en zeer zeker niet alleen luxegoederen, dus bedoeld men nu alleen een verhoging van het hoge btw tarief, of creerd men een nieuw 3e btw tarief voor bepaalde producten?
Ik vrees het eerste en dat vind ik een zeer slechte zaak. BTW is een belastingvorm die armeren veel zwaarder raakt dan rijkeren (omdat in procenten van hun inkomen dat een veel groter gevolg op hen heeft)

Extra energiebelasting, hoewel ik de stimulering hierachter snap, procentueel bedraagd de maandelijkse energierekening voor lagere inkomens een veel groter deel van hun maandelijks inkomen, meer belasting daarop zal hun dus ook zwaarder treffen.

extra belasting kolencentrales, liever zag ik gewoon dat ze verboden werden, maar dit is een stap de goede kant op, wel vraag ik me af of deze belasting dan eindelijk eens gebruikt word om te investeren in groene energiebronnen (nederland loopt erg achter in haar eigen duurzame energievoorziening)

spaarhypotheken komen niet meer in aanmerking voor renteaftrek , dat zie ik als een stap de goede kant op, eigenlijk wil ik dat de overheid stimuleerd dat nog maar 1 persoon per huishouden werkt, en dat wettelijk annuïteit de enige toegestane hypotheeksvorm is.
De huizenprijzen moeten nog 60% of meer omlaag en dit is een goede stap die kant op,
als mensen minder grote hypotheken kunnen krijgen, en dus minder kunnen bieden, zullen mensen hun huizen ook goedkoper gaan verkopen, wat positief is.

dubbele bankbelasting, gematigd positief, al ben ik inderdaad bang dat zonder controlemechanismes die word doorberekend en de maandelijkse kosten voor het bezit van een rekening, ook gewoon gaan stijgen.

Verder ben ik benieuwd wat er gebeurd is met het plan om alle uitkeringen samen te voegen (iets waar ik met argusogen naar keek) en met het plan om de basisbeus af te schaffen (eveneens een zeer slechte zaak)

Ik zal ongetwijfeld nog een paar punten die op de oorspronkelijke lijst vergeten zijn, het is dan ook een vreselijke lijst.
Cees
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:05

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Cees »

TAF schreef: Ik zal ongetwijfeld nog een paar punten die op de oorspronkelijke lijst vergeten zijn, het is dan ook een vreselijke lijst.
Je kan het een verschrikkelijke lijst vinden, maar jouw voormannen waren de afgelopen dagen 100% afwezig en wilden geen verantwoordelijkheid nemen. Wel roepen wat er niet deugd en hoe verschrikkelijk het allemaal is, maar vervolgens geen verantwoordelijkheid willen nemen.

Daar vielen ze gisteravond goed door de mand mee!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door refo »

Cees schreef:
TAF schreef: Ik zal ongetwijfeld nog een paar punten die op de oorspronkelijke lijst vergeten zijn, het is dan ook een vreselijke lijst.
Je kan het een verschrikkelijke lijst vinden, maar jouw voormannen waren de afgelopen dagen 100% afwezig en wilden geen verantwoordelijkheid nemen. Wel roepen wat er niet deugd en hoe verschrikkelijk het allemaal is, maar vervolgens geen verantwoordelijkheid willen nemen.

Daar vielen ze gisteravond goed door de mand mee!
Dat moeten we nog afwachten.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door -DIA- »

elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Maar het is niet zo heel vreemd, als je een beetje achtergronden bekijkt...

Als we nu eens een lijstje zouden maken met "Uitspraken van Pechtold" die
Anti-christelijk, anti-SGP, etc. dan zij het lijstje echt uitgroeien tot een GROTE LIJST...
En ik denk, dat als we de uitspraken van dhr. Pechtold c.s. eens echt op ons zouden
laten inwerken, dat we (dat was toch te hopen) bijna van schrik achterover zouden
vallen... Want echt, deze libertijnse Anti-theïsten hebben we niet veel goeds te
verwachten. Als we deze achtergrond in ons hoofd hebben dan begrijp je ook dat
OOK DAAROM de SGP liever voorbij werd gegaan. De CU is een ander geval, want
daar is men meer bereid om consessies te doen... die kan er dan soms nog net
bij door...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie