Wist je dat........[4]

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
ZWP schreef:
Margriet schreef:Voor iedereen die er nieuwsgierig naar is: we zijn bezig met het eerste geschoten hert en het heeft een hele dikke vetlaag opgebouwd, dus volgens de overlevering krijgen we een strenge winter!! De vorige keer klopte het!!
Zijn herten zulke goede meteorologen dan? :nananere
Een dikke vetlaag betekent dat het wat voedsel betreft een goede zomer is geweest voor het betreffende hert.
Tot het de kogel tegenkwam. Toen was alles toch nog voor niets geweest. Toch sneu. Zeker nu de ingewanden voor waarzeggen worden gebruikt.
Alles was niet voor niets geweest, dan doe je zijn Schepper te kort. Die heeft namelijk dat hert geschapen om te dienen als voedsel voor mensen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23856
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door refo »

Dat is nog maar de vraag. Je kunt bijbelteksten ook te letterlijk nemen.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gijs83 »

...65 jaar geleden de Vietnamoorlog werd begonnen door Frankrijk?
...dat land begon met het bombarderen van de havenstad Haiphong (Tonkin) met Franse oorlogsschepen?
...de SGP in Barneveld vanavond een avond heeft of het dorp stadser moet worden?
...Ds.A.van Heteren vanavond een tijdrede voor de SGP houdt in Gameren/Nieuwaal?
...Ds.A.Simons uit Vinkeveen vanavond voor Jijdaar in Veenendaal spreekt?
...de Marinierskapel vanavond een korpsconcert houdt in De Doelen in Rotterdam?
...de GZB vanavond een zendingsavond in Rotterdam belegd met Nico en Jolanda Bontenbal?
...Salland verzekering vanavond een schaatsclinic houdt in De Scheg in Deventer?
...er vanavond in Ger.Gem.Leiderdorp gestemd gaat worden uit Ds.L.Terlouw(Barendrecht) en Ds.A.Schot(Nunspeet)?
...er vanavond in Ger.Gem.Opheusden gestemd gaat worden uit Ds.A.H.Verhoef(Canada) en Ds.A.Verschuure(Scherpenzeel)
...het vanaf vandaag mogelijk is dat de nieuwe Kampioen door de brievenbus valt?
...de decemberzegels inmiddels te koop zijn?
...de vereniging Nederlandse Gemeenten morgen een najaarscongres heeft in het Circustheater in Den Haag?
...Prinses Maxima morgen spreekt op een conferentie over duurzaamheid in de financiele sector bij Nijenrode in Breukelen?
...ik me afvraag of ze daar verstand van heeft?
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door ZWP »

Gijs83 schreef: ...er vanavond in Ger.Gem.Leiderdorp gestemd gaat worden uit Ds.L.Terlouw(Barendrecht) en Ds.A.Schot(Nunspeet)?
...er vanavond in Ger.Gem.Opheusden gestemd gaat worden uit Ds.A.H.Verhoef(Canada) en Ds.A.Verschuure(Scherpenzeel)
Stemmen GG's altijd doordeweeks? Wij stemmen altijd 's ochtends, na de dienst.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33317
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Tiberius »

ZWP schreef:Stemmen GG's altijd doordeweeks?
Vrijwel altijd. Ik dacht dat alleen op Urk op zondagavond gestemd wordt.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef: ...Prinses Maxima morgen spreekt op een conferentie over duurzaamheid in de financiele sector bij Nijenrode in Breukelen?
...ik me afvraag of ze daar verstand van heeft?
Jazeker. Voordat ze zich verloofde, was ze bankier in New York. Ze is afgestudeerd econoom. In Nederland houdt ze zich oa bezig met microkrediet en financiële opvoeding van kinderen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23856
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door refo »

Zita schreef:
Gijs83 schreef: ...Prinses Maxima morgen spreekt op een conferentie over duurzaamheid in de financiele sector bij Nijenrode in Breukelen?
...ik me afvraag of ze daar verstand van heeft?
Jazeker. Voordat ze zich verloofde, was ze bankier in New York. Ze is afgestudeerd econoom. In Nederland houdt ze zich oa bezig met microkrediet en financiële opvoeding van kinderen.
Ja, ze lijkt wel blond, maar dat komt uit een flesje.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

De politie zojuist aanbelde, ze zijn huis-aan - huis folders aan het uitdelen, omdat er in deze wijk gemiddeld 8 x per week wordt ingebroken, ze zijn t helemaal zat met de dieven.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Luther »

henriët schreef:De politie zojuist aanbelde, ze zijn huis-aan - huis folders aan het uitdelen, omdat er in deze wijk gemiddeld 8 x per week wordt ingebroken, ze zijn t helemaal zat met de dieven.
En nu vroegen ze, of jullie misschien de dief waren?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef:De politie zojuist aanbelde, ze zijn huis-aan - huis folders aan het uitdelen, omdat er in deze wijk gemiddeld 8 x per week wordt ingebroken, ze zijn t helemaal zat met de dieven.
En nu vroegen ze, of jullie misschien de dief waren?
Nee hoor, we kregen dus een folder cq brief.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Bert Mulder »

Margriet schreef:Voor iedereen die er nieuwsgierig naar is: we zijn bezig met het eerste geschoten hert en het heeft een hele dikke vetlaag opgebouwd, dus volgens de overlevering krijgen we een strenge winter!! De vorige keer klopte het!!

meende dat het betekende dat het een goede zomer geweest was...

hier is in ieder geval de winter laat begonnen, hebben net vorige week de eerste sneeuw gehad...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Ichtus »

Luther schreef:
henriët schreef:De politie zojuist aanbelde, ze zijn huis-aan - huis folders aan het uitdelen, omdat er in deze wijk gemiddeld 8 x per week wordt ingebroken, ze zijn t helemaal zat met de dieven.
En nu vroegen ze, of jullie misschien de dief waren?
::tilt
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door ZWP »

Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door MarthaMartha »

ZWP schreef:Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
die onderste vind ik dan weer erg jammer.... ;(
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Willem »

MarthaMartha schreef:
ZWP schreef:Bijbelgetrouwe christenen gemiddeld € 69 per maand uitgeven aan goede doelen? De gemiddelde Nederlander geeft € 16 per maand.

Overige evangelischen (€ 82)
Nederlands Gereformeerden (79)
Gereformeerd Vrijgemaakten (74)
Baptisten (70)
Gereformeerde Bonders (62)
Gereformeerde Gemeenten (56)
Christelijk Gereformeerden (53)
Hersteld hervormden (44)
die onderste vind ik dan weer erg jammer.... ;(
Bijbelgetrouwe christen dus blijkbaar gemiddeld E 690,- per maand aan inkomsten hebben.
Plaats reactie