Jac 1 14-15 De begeerte

Plaats reactie
Lambertus

Jac 1 14-15 De begeerte

Bericht door Lambertus »

Jac 1 14-15

Wow als je dit leest en je bij je zelf nadenkt dan is dit schrikken (tenminste ik wel :# ) Tis best ernstig wat hier staat maar ik denk dat we hier allemaal wel eens mee te maken hebben. Hoe gaan julie hier mee om.
14 Wordt iemand beproefd, dan is het altijd zijn eigen begeerte die hem lokt en meetrekt. 15 Daarna, als de begeerte bevrucht is, baart zij de zonde; en de zonde, eenmaal volgroeid, baart de dood.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Klopt. Ik kan helaas meepraten dat het waar is wat er staat.

In 1 begeerte val ik steeds terug. Het lukt me niet om er los van te komen. Gisteren maar voor de 10000e keer besloten om het nu niet nog een keer te doen. Kijken of ik het een week volhou...

Op zulke momenten als deze verlang ik echt naar de hemel. Verlost van mijn kwade begeerten. Ik ben zo moe van het strijden... Echt heel moe.

Ik droom dan dat ik deze tekst mag zingen:
I'll soon be free from earthly trials
This body rest in the ol' churchyard
I'll drop this cross of self-denial
And go singing home to God

[Aangepast op 16/11/04 door Kaw]
Lambertus

Bericht door Lambertus »

tja
Want van U is Koninkrijk de Kracht en de Heerlijkheid in Eeuwigheid

Zoals ik die toevoeging gehoord heb aan het Onze Vader ... maar ja is dan toch de duivel bezig of is het weer niet zo erg ? Ik bedoel het is denk ik geen doodzonde (weet ik wel zeker ) maar toch Ik ga vanaf de 28e deze maand (advent het proberen maar of het lukt... Alhoewel nadenkend hierover mag en kan het niet moeilijk zijn.

Nee onzin het is wel moeilijk !
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Gelukkig ...ben dus niet de enige ...maar dan zit je wee met het feit als je je zonde oprecht belijd en beterschap beloofd dan wil je dat op dat moment ook echt . maar je doet het weer dus je begaat een bewuste zonde ! Wat een moeilijk iets is dit he
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ja, ik zit daar dus ook mee. Bidt elke dag om kracht, maar lijk het gewoon niet te krijgen. Tis net alsof God zegt: Dit is je kracht, doe het er maar mee. Jij doet die zonde, je stopt er ook maar mee.
En deze tekst heeft me daarbij ook niet geholpen als ik zo hard mag zijn.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Kaw

:) Nee dat begrijp ik ! maar wie weet ....

om het eens plat te zeggen valt het muntje voor jou en mij en voor iedereen die hier mee zit
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Kaw

:) Nee dat begrijp ik ! maar wie weet ....

om het eens plat te zeggen valt het muntje voor jou en mij en voor iedereen die hier mee zit
Nee, zo bedoel ik het niet. Het is niet jouw schuld. Jacobus is bij tijden erg hard: Wordt je gebed niet verhoord? Tligt aan je ongeloof! (H. 1 naar ik meen) Of het ligt aan je begeerten. (H. 4. naar ik meen)

Dit is niet wat ik wil horen als recht reformatorische gelovige. Ik wil horen dat ik het niet kan en dat God mij moet helpen.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ik snap je Kaw. Vanavond tijdens me gebed neem ik je mee in dit gebed

Ik hoop trouwens dat er meerdere zullen reageren want ik denk dat dit inderdaad heel gevoelig ligt ......
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

"Vanavond tijdens me gebed neem ik je mee in dit gebed"

Graag! Alvast bedankt.
Ik zal ook voor jou bidden.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Het bloed van Jezus Christus reinigt van alle zonden en voor mij gelukkig ook van de lust tot (die) zonden.
Genade ontvangen we in verscillende trap en mate. De een heeft meer strijd dan de ander. Maar het beste medicij tegen de (begeerte tot) zonde is het zien op de gekruisigde Christus.
Adorote

Bericht door Adorote »

Tot wie kunnen wij anders gaan dan tot U Christus.

Hoe meer men Hem toegewijd is hoe meer het slechte van ons zal afvallen.

Hoe meer wij vervuld worden en verlicht door de Heilige Geest hoe schooner wij gewassen worden door Zijn Heilig Bloed.
Plaats reactie