De crisis, hoe nu verder?
Re: De crisis, hoe nu verder?
Gaat weer lekker op de beurzen. Dow Jones -504 punten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Yeps.
En onze ouwe getrouwe AEX gaat morgen weer eens met een 2 beginnen.
Morgen om half drie komen er wergelegenheidscijfers. De laatste tijd zijn die niet heel best.
Men probeert echter zelfs slechte cijfers als goede te presenteren.
Vanmiddag kregen we bijvoorbeeld het volgende bericht:
Vandaag werd eindelijk eens gelet op de werkelijke getallen: in week 25 kwamen er 401.000 nieuwe aanvragen en in week 26 400.000. Dat is gewoon verschrikkelijk slecht nieuws. Er is nog geen schijn van een schim van een schaduw van economische opleving.
Gisteren kwam ADP met cijfers. Dat is een groot loonberekeningsbedrijf. Die zeiden dat ze in juli 113.000 meer loonstroken hebben gemaakt. Economen dachten gemiddeld dat dat er 100.000 zouden zijn. Dat geeft de burger moed. Maar de laatste tijd week ADP nogal af van de landelijke cijfers. Blijkbaar zit niet iedereen bij ADP. Dus ook dit 'meevallende' cijfer werd niet positief opgevat.
Wat verwacht men morgen?
De gequote berichten zijn van Dow Jones Newswires.
Rest me nog te vertellen dat de werkelijke werkloosheid in de USA op minstens 22,5% wordt geschat. Dat is ook wel logisch als er wekelijks 400.000 bijkomen en er maar tussen de 18000 en 113.00 banen bijkomen.
Maar wie van armoe niet meer zoekt omdat er domweg niets is om te solliciteren telt niet meer mee. En dat moeten er velen zijn.
Morgen om half drie komen er wergelegenheidscijfers. De laatste tijd zijn die niet heel best.
Men probeert echter zelfs slechte cijfers als goede te presenteren.
Vanmiddag kregen we bijvoorbeeld het volgende bericht:
In normale tijden wordt dat als een positief bericht gezien. Economen dachten dat er 407.000 nieuwe werklozen bij zouden komen. Het waren er echter slechts 400.000. Dat is dus 7000 beter dan verwacht.Het aantal nieuwe uitkeringsaanvragen daalde in de week eindigend op 30 juli met 1.000 tot 400.000. Economen vooraf geraadpleegd door Dow Jones Nieuwsdienst hadden verwacht dat het aantal aanvragen met 7.000 zou stijgen.
Vandaag werd eindelijk eens gelet op de werkelijke getallen: in week 25 kwamen er 401.000 nieuwe aanvragen en in week 26 400.000. Dat is gewoon verschrikkelijk slecht nieuws. Er is nog geen schijn van een schim van een schaduw van economische opleving.
Gisteren kwam ADP met cijfers. Dat is een groot loonberekeningsbedrijf. Die zeiden dat ze in juli 113.000 meer loonstroken hebben gemaakt. Economen dachten gemiddeld dat dat er 100.000 zouden zijn. Dat geeft de burger moed. Maar de laatste tijd week ADP nogal af van de landelijke cijfers. Blijkbaar zit niet iedereen bij ADP. Dus ook dit 'meevallende' cijfer werd niet positief opgevat.
Wat verwacht men morgen?
Deze cijfers worden dus met spanning afgewacht. Maar in deze slechte beurstijden moeten ze wel giga-veel beter zijn dan die 75000 en 9,2%.Vrijdag gaat de aandacht uit naar het arbeidsrapport over juli, dat om 14.30 uur naar buiten wordt gebracht. Er wordt rekening gehouden met een toename van het aantal banen met 75.000 tegen een plus van 18.000 een maand eerder. De werkloosheid blijft naar verwachting stabiel op 9,2%.
De gequote berichten zijn van Dow Jones Newswires.
Rest me nog te vertellen dat de werkelijke werkloosheid in de USA op minstens 22,5% wordt geschat. Dat is ook wel logisch als er wekelijks 400.000 bijkomen en er maar tussen de 18000 en 113.00 banen bijkomen.
Maar wie van armoe niet meer zoekt omdat er domweg niets is om te solliciteren telt niet meer mee. En dat moeten er velen zijn.
Helaas, refo, ik kan niet anders dan deze visie onderschrijven.refo schreef:Yeps.
Maar is er nog een mogelijkheid om dit, menselijk te onderschrijven, te weersstaan?
Of leggen we ons vertrouwen bij God neer?
Vertrouwen voor wat?
Dat ons kapitaal zijn waarde mag behouden?
- JolandaOudshoorn
"Geef ons heden ons dagelijks brood"refo schreef:Vertrouwen voor wat?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef:"Geef ons heden ons dagelijks brood"refo schreef:Vertrouwen voor wat?
Inderdaad. En zeker wij hebben niets te klagen.
We komen niets te kort dan een dankbaar hart zou mijn oma zeggen (en die had het heel wat minder goed dan wij.....)
- Bert Mulder
- Contacteer:
We mogen nooit vergeten dat God in Zijn voorzienigheid, altijd voor ons zorgt. En dat ALLE dingen moeten medewerken ten goede, voor degenen die naar Zijn voornemen geroepen zijn.
Verder is het zo, dat ook deze malaise 1 der tekenen der tijds zijn. Zijn voetstappen worden telkens luider...
Kom, Heere Jezus!
Verder is het zo, dat ook deze malaise 1 der tekenen der tijds zijn. Zijn voetstappen worden telkens luider...
Kom, Heere Jezus!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
En ja hoor, USA verliest zijn AAA-rating.
Dat wordt nog wat maandag..
Dat wordt nog wat maandag..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Van iemand hoorde ik eens vertellen over een vrouw uit de 2de W.O.
Zij had aan vermogen één rijksdaalder, en daar zat zij zo aan vast, dat zij dat bedrag absoluut niet kwijt wilde.
Totdat het zover kwam dat ze ook die laatste centen uit moest geven...
Daarop zei de vrouw: "Nadat ik die 2 gulden en vijftig cent kwijt was, heb ik het nooit makkelijker gehad..."
Waar zetten wij ons hart op?
Zij had aan vermogen één rijksdaalder, en daar zat zij zo aan vast, dat zij dat bedrag absoluut niet kwijt wilde.
Daarop zei de vrouw: "Nadat ik die 2 gulden en vijftig cent kwijt was, heb ik het nooit makkelijker gehad..."
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Ik denk nu aan een verhaal: Een man en vrouw zouden gaan eten. De visboer kwam langs en de man wilde een visje kopen.PvS schreef:Van iemand hoorde ik eens vertellen over een vrouw uit de 2de W.O.
De vrouw vond het te duur, dus kocht geen vis. De man kocht wel een visje. Toen ze gingen eten legde hij het muntstuk op haar bord
en het visje op zijn bord. Eet smakelijk...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Leuk al die legenden. Mooi gezegd, maar aan het einde van de maand moet iedereen toch huur of hypotheek, water, energie, zorgverzekering, telfoon en allerlei andere vaste lasten betalen. Dan kun je wel zeggen dat je je hart er niet op moet zetten (meestal zeggen mensen met genoeg geld dat) maar die instanties denken daar toch anders over.
En als het geld als verschijnsel gaat stagneren (denk aan de hyperinflatie in de Weimarrepubliek) dan stagneren meteen de meest 'gewone' dingen. Dan gaat letterlijk overal het licht uit. Om maar wat te noemen. Dan krijgtt het gebed 'geef ons HEDEN ons dagelijk brood' een heel andere dimensie.
Ik maak me niet druk over geld als bezit, maar 'geld' is wel mijn beroep. Dus interesseert het me gewoon. De tijd waarin we leven is uniek. Een wereldmacht die onbeperkt geld in omloop brengt, het is nog nooit vertoond. Bij de Weimarrepubliek had de inflatie als oorzaak de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog.
In feite is het een geldvervalsing die zijn weerga niet kent. Wie één biljet (na)maakt en in omloop brengt wordt met een hele politiemacht achternagezeten. Bernanke heeft in de crisis 2 biljoen extra aangemaakt en met de stimuleringsprogramma's QE1 en QE2 ook nog eens 1,5 biljoen aan US bonds gekocht. Die leningen liggen bij hem in een sigarenkistje en er voor in de plaats heeft hij dollars uitgegeven. Die kunnen dan weer gebruikt worden. Want geld dat in staatsleningen zit kan niet rollen.
Ga eens even zitten en stel je eens voor dat er geen betaalmiddel meer is. Niet dat jouw spaarpot leeg is, maar dat er nergens op de wereld meer iets is waarmee iemand kan betalen. Op de korte termijn krijg je weer ruilhandel, maar denk dat gemakshalve ook even weg.
En als het geld als verschijnsel gaat stagneren (denk aan de hyperinflatie in de Weimarrepubliek) dan stagneren meteen de meest 'gewone' dingen. Dan gaat letterlijk overal het licht uit. Om maar wat te noemen. Dan krijgtt het gebed 'geef ons HEDEN ons dagelijk brood' een heel andere dimensie.
Ik maak me niet druk over geld als bezit, maar 'geld' is wel mijn beroep. Dus interesseert het me gewoon. De tijd waarin we leven is uniek. Een wereldmacht die onbeperkt geld in omloop brengt, het is nog nooit vertoond. Bij de Weimarrepubliek had de inflatie als oorzaak de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog.
In feite is het een geldvervalsing die zijn weerga niet kent. Wie één biljet (na)maakt en in omloop brengt wordt met een hele politiemacht achternagezeten. Bernanke heeft in de crisis 2 biljoen extra aangemaakt en met de stimuleringsprogramma's QE1 en QE2 ook nog eens 1,5 biljoen aan US bonds gekocht. Die leningen liggen bij hem in een sigarenkistje en er voor in de plaats heeft hij dollars uitgegeven. Die kunnen dan weer gebruikt worden. Want geld dat in staatsleningen zit kan niet rollen.
Ga eens even zitten en stel je eens voor dat er geen betaalmiddel meer is. Niet dat jouw spaarpot leeg is, maar dat er nergens op de wereld meer iets is waarmee iemand kan betalen. Op de korte termijn krijg je weer ruilhandel, maar denk dat gemakshalve ook even weg.
Dan zitten we allemaal in hietzelfde schuitjerefo schreef:Leuk al die legenden. Mooi gezegd, maar aan het einde van de maand moet iedereen toch huur of hypotheek, water, energie, zorgverzekering, telfoon en allerlei andere vaste lasten betalen. Dan kun je wel zeggen dat je je hart er niet op moet zetten (meestal zeggen mensen met genoeg geld dat) maar die instanties denken daar toch anders over.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik las het vanmorgen al. Volgens mij gaat het wel om een reservemunt. Niet om een nieuwe munt.