Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Zita »

Zita schreef:
eilander schreef:
refo schreef:(...)
De vetgemaakte titels zul je wel kunnen waarderen als je Nijenhuis-fan bent.
Da's goeie informatie, refo. Bedankt!
Ben intussen bezig in Laterveer. :blush Wist niet eens dat ik 'm had...
Ik mis wel een beetje de diepgang van Nijenhuis. Ironisch, humoristisch, dat wel. Maar ik heb nog een dertigtal bladzijden te gaan, dus wie weet... Ik las in het nawoord dat Van der Stoep werd gezien als de gereformeerde Bomans. Ik zal 'm eens aan mijn 4vwo-kinders aanbevelen, die waren opeens allemaal verzot van Bomans.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door dennis »

Als tussendoortje lees ik nu "Niets is onmogelijk" van Andries Knevel.
Gesprekken met mensen die vanuit de wereld tot geloof zijn gekomen.

Overigens wel tot heel verschillende vormen van geloof.

(Hiervoor heb ik "Verdwenen" van Sjoerd Veenman gelezen en daarvoor
John Bunyan "Komen tot Jezus Christus")
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Zita »

Mijn brein is niet al te helder op 't moment, en dan is 'pride and predjudice' van Jane Austen heerlijk. Zo, ik ga weer richting mr Darcy.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:Mijn brein is niet al te helder op 't moment, en dan is 'pride and predjudice' van Jane Austen heerlijk. Zo, ik ga weer richting mr Darcy.
de film is ook zo leuk....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Zita »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:Mijn brein is niet al te helder op 't moment, en dan is 'pride and predjudice' van Jane Austen heerlijk. Zo, ik ga weer richting mr Darcy.
de film is ook zo leuk....
yes, die zesdelige BBC. Die kijk ik tussendoor ook nog :) Heb ook de film uit 1940, daar blijf je lachen. En nog eentje, die is niet zo leuk. Maar nu krijg ik vast een ban.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Mara »

Eerlijk gezegd zou ik The King's speech wel willen zien. Ik heb er e.e.a. over gelezen, mede doordat hij Oscars gewonnen heeft. Maar het lijkt mij een prachtige film. Over de stotterende Koning George (?) van Engeland en zijn vriendschap met zijn logopedist.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door albion »

Zita schreef:Mijn brein is niet al te helder op 't moment, en dan is 'pride and predjudice' van Jane Austen heerlijk. Zo, ik ga weer richting mr Darcy.

Die kijk ik ook regelmatig. Die vind ik ook zo leuk! Zo vind ik van Charles Dickens ook wel een paar leuk. (Our mutual friend).
Larkrise to candleford is ook leuk om te zien.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door helma »

the Curiosity shop van Charles Dickens is ook een leuke film.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door albion »

helma schreef:the Curiosity shop van Charles Dickens is ook een leuke film.
The old curiosity shop :) Zeker, maar het eindigt zo zielig. :cry Ik vind die Quilp (dwerg) wel erg goed.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Mariavt »

Je zou er beter nog een topic kunnen bij zetten, met: Welke film ben je aan het kijken of vind je de moeite waard om te kijken?

Mijn antwoord zou zijn:Geen één........
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door caprice »

Mariavt schreef:Je zou er beter nog een topic kunnen bij zetten, met: Welke film ben je aan het kijken of vind je de moeite waard om te kijken?

Mijn antwoord zou zijn:Geen één........
Film is een verzinsel uit de hel om het menselijk vermogen om te horen (het geloof is uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods) sterk aan te tasten, en tevens de individuele drempel verhoogt om gedegen schriftonderzoek te doen (zoals het lezen van de oudvaders), omdat het concentratievermogen ook is aangetast. Verder zijn het genadetijdslurpende ondingen die onze maatschappij samen met de moderne media voorgoed hebben verziekt.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Ander »

caprice schreef:
Mariavt schreef:Je zou er beter nog een topic kunnen bij zetten, met: Welke film ben je aan het kijken of vind je de moeite waard om te kijken?

Mijn antwoord zou zijn:Geen één........
Film is een verzinsel uit de hel om het menselijk vermogen om te horen (het geloof is uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods) sterk aan te tasten, en tevens de individuele drempel verhoogt om gedegen schriftonderzoek te doen (zoals het lezen van de oudvaders), omdat het concentratievermogen ook is aangetast. Verder zijn het genadetijdslurpende ondingen die onze maatschappij samen met de moderne media voorgoed hebben verziekt.
Hartgrondig mee eens.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:net uit: De familie Heesters, van Bé Nijenhuis.
Heerlijk. Voor de zoveelste keer.
En nog steeds begrijp ik 'm niet helemaal.
Nu moet ik kiezen tussen Huurling en herder, van Jan Overduin, of De hordeloop van J. Kobald, van Nijenhuis. Vorige week las ik Geert Dammers, van Aart Romijn. Ik blijf een beetje in die christelijke betere romans hangen, geloof ik.
Bijzonder Zita ! Want jij bent toch nog (vrij) jong ?
Van Aart Romijn heb ik geloof ik alle boeken, prachtig ! Ook Overduin waardeer ik zeer. Ken jij dan ook Rudolf van Reest ?
Rudolf van Reest heb ik beweerd niet te kunnen waarderen. Intussen heb ik drie boeken van hem gelezen: De zoon, De andere wereld en De Samaritaan. In opklimmende orde van waardering. De zoon vond ik echt een prutboek. De andere wereld vond ik sentimenteel, en ik kon niet echt een verhaallijn ontdekken, behalve dan zelfopoffering en 'hoe langer hoe zieliger'. Ik vond het ook erg saai: driekwart van het boek gaat over de ontberingen op de werkvloer. De Samaritaan stond bol van de typetjes, geen echte karakters. Je kon van iedere persoon wel zo ongeveer voorspellen wat hij zou gaan doen. Komtebedde was en bleef de domme lompe locoburgemeester. Krientje bleef onder de plak van zijn poetszieke vrouw. Zomers was de waardige, wijze, zelfopofferende burgemeester. Reinders blijft de egoistische ijdele rector. Hanna blijft lief, eenvoudig, bescheiden, beschaafd en rijk. De burgemeester denkt alleen aan zijn rust en gemak, zijn pijpen en effectloos bulderen op de kansel. Alleen de hoofdpersoon, Van Weel, ontwikkelt zich, nadat hij weer een kerkdienst heeft bijgewoond. Het eind van het boek, als de door velen gehate Van Weel wordt begraven, is ongeloofwaardig. Het hele dorp loopt uit en eindelijk beseffen ze allemaal hoe goed hij was. Dat past totaal niet bij de dorpelingen, zoals ze eerder getekend zijn. Het is wel goed en humoristisch gescheven. Geen literatuur, maar ik heb er wel van genoten.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:
Mara schreef:
Zita schreef:net uit: De familie Heesters, van Bé Nijenhuis.
Heerlijk. Voor de zoveelste keer.
En nog steeds begrijp ik 'm niet helemaal.
Nu moet ik kiezen tussen Huurling en herder, van Jan Overduin, of De hordeloop van J. Kobald, van Nijenhuis. Vorige week las ik Geert Dammers, van Aart Romijn. Ik blijf een beetje in die christelijke betere romans hangen, geloof ik.
Bijzonder Zita ! Want jij bent toch nog (vrij) jong ?
Van Aart Romijn heb ik geloof ik alle boeken, prachtig ! Ook Overduin waardeer ik zeer. Ken jij dan ook Rudolf van Reest ?
Rudolf van Reest heb ik beweerd niet te kunnen waarderen. Intussen heb ik drie boeken van hem gelezen: De zoon, De andere wereld en De Samaritaan. In opklimmende orde van waardering. De zoon vond ik echt een prutboek. De andere wereld vond ik sentimenteel, en ik kon niet echt een verhaallijn ontdekken, behalve dan zelfopoffering en 'hoe langer hoe zieliger'. Ik vond het ook erg saai: driekwart van het boek gaat over de ontberingen op de werkvloer. De Samaritaan stond bol van de typetjes, geen echte karakters. Je kon van iedere persoon wel zo ongeveer voorspellen wat hij zou gaan doen. Komtebedde was en bleef de domme lompe locoburgemeester. Krientje bleef onder de plak van zijn poetszieke vrouw. Zomers was de waardige, wijze, zelfopofferende burgemeester. Reinders blijft de egoistische ijdele rector. Hanna blijft lief, eenvoudig, bescheiden, beschaafd en rijk. De burgemeester denkt alleen aan zijn rust en gemak, zijn pijpen en effectloos bulderen op de kansel. Alleen de hoofdpersoon, Van Weel, ontwikkelt zich, nadat hij weer een kerkdienst heeft bijgewoond. Het eind van het boek, als de door velen gehate Van Weel wordt begraven, is ongeloofwaardig. Het hele dorp loopt uit en eindelijk beseffen ze allemaal hoe goed hij was. Dat past totaal niet bij de dorpelingen, zoals ze eerder getekend zijn. Het is wel goed en humoristisch gescheven. Geen literatuur, maar ik heb er wel van genoten.
Het allermooiste boek van Rudolf van Reest is: de grote verwachting!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door memento »

Maarten Luther, Wees mij genadig. Een boekje geschreven voor leken, waarin hij de boetpsalmen uitlegt. Hier komen we Luthers volle, bevindelijke theologie tegen. Een dun boekje, maar vanwege de diepe inhoud een boekje wat je niet zomaar even uitleest, maar wat overdenking vergt.
Gesloten