Welke muziek beluister je nu? [6]

Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door hmprff »

Ik vond koren nooit echt leuk om naar te luisteren, maar door de documentaire ben ik erachter gekomen dat ik mannenkoren wel gaaf vind! (dan zitter er niet van die hoge, iele, snerperige vrouwenstemmen doorheen (oke, niet alle vrouwen zingen zo, maar toch vind ik het mooier zonder vrouwen)) De klank is warmer dan bij een gemengd koor. En het heeft echt power!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door Gian »

Grappig, sinds de docu staat hier ook weer het mapje 'Koren' onderin de taakbalk. Wie had dat ooit gedacht :)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door Hendrikus »

Rijssen schreef:
Lourens schreef:Het is zo'n prachtig lied, geweldig om iedere keer te horen.
Echt een mooi lied, hier nog een impressie van het RMK. van de DVD opname.
Het vreemde van dit soort video's is, dat wat je ziet niet klopt met wat je hoort. Heb je ooit een koor in de open lucht horen zingen? Dat klinkt totaal anders dan wat je hier hoort. Beeld en geluid horen niet bij elkaar. De Urk-docu is wat dat betreft veel realistischer: als ze in de St. Eustache zingen hoor je ook echt hoe het koor klinkt in de St. Eustache, maar als ze staan te repeteren hoor je hoe het klinkt tijdens de repetitie.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door Lourens »

Hendrikus schreef:
Rijssen schreef:
Lourens schreef:Het is zo'n prachtig lied, geweldig om iedere keer te horen.
Echt een mooi lied, hier nog een impressie van het RMK. van de DVD opname.
Het vreemde van dit soort video's is, dat wat je ziet niet klopt met wat je hoort. Heb je ooit een koor in de open lucht horen zingen? Dat klinkt totaal anders dan wat je hier hoort. Beeld en geluid horen niet bij elkaar. De Urk-docu is wat dat betreft veel realistischer: als ze in de St. Eustache zingen hoor je ook echt hoe het koor klinkt in de St. Eustache, maar als ze staan te repeteren hoor je hoe het klinkt tijdens de repetitie.
Ben ik met je eens, Hendrikus. Maar als luisteraar en beperkt muziekkenner vind ik dat niet belangrijk. Ik geniet van de inhoud van het lied maar ook hoe het klinkt.
Laat mij dan maar denken dat je een akoestiek hebt in de open lucht. Het klink prachtig.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door albion »

Rijssen schreef:
Lourens schreef:Het is zo'n prachtig lied, geweldig om iedere keer te horen.

Echt een mooi lied, hier nog een impressie van het RMK. van de DVD opname.
[youtube]bk1TEzDV40o[/youtube]

Knap dat ze alles uit het hoofd zingen. Zijn het twee verschillende koren of is het een koor met een zomer- en een winterkostuum?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door Mara »

hmprff schreef:Ik vond koren nooit echt leuk om naar te luisteren, maar door de documentaire ben ik erachter gekomen dat ik mannenkoren wel gaaf vind! (dan zitter er niet van die hoge, iele, snerperige vrouwenstemmen doorheen (oke, niet alle vrouwen zingen zo, maar toch vind ik het mooier zonder vrouwen)) De klank is warmer dan bij een gemengd koor. En het heeft echt power!
Koren met dames erin, worden wat eerder "schril".
Mijn moeder (zij had verstand van zingen en koren :) ) zei altijd: de Urkers zingen zo mooi omdat ze op hun kotters zo voluit kunnen zingen, over het zoute water heen. Nu is het IJselmeer zoet water, dus het gaat voor palingvissers niet op ;)
Maar je hoort wel dat ze van binnenuit zingen ! Je kunt erVAN, erOVER of erUIT zingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door Gian »

albion schreef: Knap dat ze alles uit het hoofd zingen. Zijn het twee verschillende koren of is het een koor met een zomer- en een winterkostuum?
Reken maar van niet, dat lezen ze van de beamer...

eens kijken of Tukkertje wil happen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Welke muziek beluister je nu? [6]

Bericht door memento »

Gesloten