Pechtold's heilige oorlog.

Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
parsifal schreef:Je vergeet hierbij te vermelden dat de SGP altijd meer de regering steunt dan de oppositie. Het is een van de weinige niet populistische partijen die gewoon wetsvoorstellen op de inhoud beoordeelt en niet op degene die het wetsvoorstel indient (en blij worden als het kabinet valt). Er is aardig wat mis met het regeerakkoord naar mijn idee, maar anti-islam standpunten van Wilders zitten er niet direct in.
Heb je gelijk in, maar ook de SGP zet zich in op het bestrijden van de islam. De tijd zal wel leren hoe dat uitpakt.
De SGP zou als Christelijke partij geen knip voor de neus waard zijn als ze de Islam niet bekritiseerde.
Zoals de CU en deels CDA niet doen.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Willem »

Het maakt alleen maar duidelijk hoe desperated de oppositie aan het worden is. Er valt nog genoeg te wensen voor degenen die een bijbels genormeerde politiek voorstaan maar figuren als Pechtold of Solipsis gaan langzamerhand inzien dat ze voorlopig buitenspel staan.
Lekker puh!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9271
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door parsifal »

Rijssen schreef:
Solipsis schreef:
parsifal schreef:Je vergeet hierbij te vermelden dat de SGP altijd meer de regering steunt dan de oppositie. Het is een van de weinige niet populistische partijen die gewoon wetsvoorstellen op de inhoud beoordeelt en niet op degene die het wetsvoorstel indient (en blij worden als het kabinet valt). Er is aardig wat mis met het regeerakkoord naar mijn idee, maar anti-islam standpunten van Wilders zitten er niet direct in.
Heb je gelijk in, maar ook de SGP zet zich in op het bestrijden van de islam. De tijd zal wel leren hoe dat uitpakt.
De SGP zou als Christelijke partij geen knip voor de neus waard zijn als ze de Islam niet bekritiseerde.
Zoals de CU en deels CDA niet doen.
In de Bijbel lees je weinig over Christenen met regeringsmacht. Daniel deed in zijn positie weinig aan afgodendienst, het staat in ieder geval niet beschreven. Ik denk dat de taak van de Christen politicus is het nastreven van sociale gerechtigheid en dat ieder een gerust leven kan leiden. Het is de taak van de Christen om aan te tonen dat de Islam afgodendienst is. Dit doe je niet door politieke macht te verkrijgen en de Islam met wetgeving uit te bannen.

Er is veel kritiek mogelijk, maar besef dat Wilders geen enkele asielzoeker uit Islamitische landen toe wilde laten. Christen? jammer dan!

Pechtold speelt foute spelletjes. Maar dat maakt andere foute spelletjes niet goed. Heulen met D66 is net zo fout als heulen met Wilders en de VVD die ook niet zo veel overlaten voor de Christen in de verdrukking en die sociale gerechtigheid wel eens uit het oog willen verliezen.

De SGP heeft een andere opvatting over de ideale staat dan CU en CDA. Maar de visie van CU en CDA is mij inziens meer in lijn met het NT. (Het OT is anders omdat Israel daar de bijzondere plaats had, een koninkrijk op aarde). Hierover valt te discussieren, maar ik zou niet willen zeggen dat SGP daarom niets waard is als Christelijke partij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Solipsis »

FlyingEagle schreef: Wie steunt nou wie? SGP steunt PVV niet. Je moet je wel bij de feiten houden en selectief gaan winkelen voor je eigen gelijk.
De SGP heeft een constructieve houding richting het VVD-CDA kabinet wat wordt gedoogd door PVV.
De SGP heeft al eerder aangegeven open te staan voor gedoogsteun.
In een parlement met meerdere partijen doe je zaken met partijen wanneer het je uitkomt, voor de koopzondagen wil de SGP zaken doen met de SP, nix mis mee.
Dus dat de SGP geen naastenliefde betracht omdat ze zaken doet met een kabinet wat wordt gedoogd door de PVV is echt onzin.
Op de cruciale punten hebben zij eenzelfde agenda.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Solipsis »

Willem schreef:Het maakt alleen maar duidelijk hoe desperated de oppositie aan het worden is. Er valt nog genoeg te wensen voor degenen die een bijbels genormeerde politiek voorstaan maar figuren als Pechtold of Solipsis gaan langzamerhand inzien dat ze voorlopig buitenspel staan.
Lekker puh!
Sterke inhoudelijke bijdrage!
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Solipsis »

parsifal schreef:In de Bijbel lees je weinig over Christenen met regeringsmacht. Daniel deed in zijn positie weinig aan afgodendienst, het staat in ieder geval niet beschreven. Ik denk dat de taak van de Christen politicus is het nastreven van sociale gerechtigheid en dat ieder een gerust leven kan leiden. Het is de taak van de Christen om aan te tonen dat de Islam afgodendienst is. Dit doe je niet door politieke macht te verkrijgen en de Islam met wetgeving uit te bannen.
Eens.
Er is veel kritiek mogelijk, maar besef dat Wilders geen enkele asielzoeker uit Islamitische landen toe wilde laten. Christen? jammer dan!
Scherp.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door refo »

Desperaat is een gewoon Nederlands woord.

Pechtold en Staaij staan allebei even buitenspel. In de regering zitten ze niet.
Maar de regering weet wel precies wat ze aan Staaij hebben: hij zal niet tegenstemmen om het tegenstemmen. Hij zal op dinsdag niet zonder meer met de oppositie meestemmen omdat hij op maandag op een ethisch vlak z'n zin niet kreeg.

De reactie van Staaij op Pechtold is niet echt sterk.
Maak er toch een geintje van!
We mogen namelijk hopen dat er veel zwartekousenliberalisme komt.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door tukkertje »

Pechteld is gewoon een heel naar mannetje. Zeg ik al jaren. Wolf in schaapskleren.
Annamaria
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:39

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Annamaria »

Nouja, je kan zeggen wat je wil, maar ik begrijp wel wat Pechtold bedoelt. Normaal gesproken hebben de VVD en de SGP niet echt heel veel gemeen. Wat niet betekent dat je het niet soms eens kan zijn, maar de basis is nogal verschillend. Liberaal kan je de SGP niet noemen.
Ik vind kopvoddentaks en zwartekousenliberalen nogal twee verschillende dingen. Al moet ik om beide wel een beetje lachen. Maar kopvoddentaks vind ik toch veel denigrerender, bovendien is de inhoud ook nogal wat: een bevolkingsgroep laten betalen als ze hun geloof op een bepaalde manier uitdragen. Waarbij kopvod een zeer onaardige benaming is, onaardiger dan zwarte kousen. Ik heb Pechtold nog nooit over een zwartekousentaks gehoord.

Overigens zie ik niet in waarom een christelijke partij de islam zou moeten bestrijden.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door memento »

Solipsis schreef:
parsifal schreef:Je vergeet hierbij te vermelden dat de SGP altijd meer de regering steunt dan de oppositie. Het is een van de weinige niet populistische partijen die gewoon wetsvoorstellen op de inhoud beoordeelt en niet op degene die het wetsvoorstel indient (en blij worden als het kabinet valt). Er is aardig wat mis met het regeerakkoord naar mijn idee, maar anti-islam standpunten van Wilders zitten er niet direct in.
Heb je gelijk in, maar ook de SGP zet zich in op het bestrijden van de islam. De tijd zal wel leren hoe dat uitpakt.
Volgens mij is de gedachte: Iemand die niet pro-Islam is, deugd niet ietwat simplistisch. Kortzichtig zelfs...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17472
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door huisman »

Annamaria schreef:Nouja, je kan zeggen wat je wil, maar ik begrijp wel wat Pechtold bedoelt. Normaal gesproken hebben de VVD en de SGP niet echt heel veel gemeen. Wat niet betekent dat je het niet soms eens kan zijn, maar de basis is nogal verschillend. Liberaal kan je de SGP niet noemen.
Ik vind kopvoddentaks en zwartekousenliberalen nogal twee verschillende dingen. Al moet ik om beide wel een beetje lachen. Maar kopvoddentaks vind ik toch veel denigrerender, bovendien is de inhoud ook nogal wat: een bevolkingsgroep laten betalen als ze hun geloof op een bepaalde manier uitdragen. Waarbij kopvod een zeer onaardige benaming is, onaardiger dan zwarte kousen. Ik heb Pechtold nog nooit over een zwartekousentaks gehoord.

Overigens zie ik niet in waarom een christelijke partij de islam zou moeten bestrijden.
Overigens zie ik niet in waarom D66(6) het christelijk gedachtengoed zo bestrijd (Art 23, zondagssluiting, ethische zaken enz.)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Solipsis »

memento schreef:
Solipsis schreef:
parsifal schreef:Je vergeet hierbij te vermelden dat de SGP altijd meer de regering steunt dan de oppositie. Het is een van de weinige niet populistische partijen die gewoon wetsvoorstellen op de inhoud beoordeelt en niet op degene die het wetsvoorstel indient (en blij worden als het kabinet valt). Er is aardig wat mis met het regeerakkoord naar mijn idee, maar anti-islam standpunten van Wilders zitten er niet direct in.
Heb je gelijk in, maar ook de SGP zet zich in op het bestrijden van de islam. De tijd zal wel leren hoe dat uitpakt.
Volgens mij is de gedachte: Iemand die niet pro-Islam is, deugd niet ietwat simplistisch. Kortzichtig zelfs...
En waarom zou dat zijn?
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door -DIA- »

Maar laten we niet vergeten dat mannen als dhr Pechtold en de vrouwen als Halsema maar één ding voor ogens staat, ook al zullen ze dan nog niet hardop zeggen, of misshcien zelfs zelf niet eens beseffen: Alles wat christelijk is moet uit het openbare leven verdwijnen. En hoe lang zal nog vrij vanaf de kansel de zonde bij de naam mogen worden genoemd? Ze zijn zichzelf tot een norm, en verachten de normen van de God des Hemels en der aarde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Erasmiaan »

Erasmiaan schreef:
Solipsis schreef:
FlyingEagle schreef:Geef eens een voorbeeld van dat de SGP naastenliefde niet zou betrachten.
Iemand die van artikel 1 van de Grondwet af wil om daarmee een religie weg te zetten - niet zozeer vanuit strijdigheid met de wet, maar vanuit de strijdigheid met zijn politieke agenda - lijkt me niet bepaald getuigen van naastenliefde. Zo iemand steunen dus ook niet.
Maar, waarde Solipsis, welke partij heeft de afgelopen jaren niet met Wilders samengewerkt? Alle partijen zijn bij hem langs geweest voor steun aan bepaalde standpunten. Dus dit kan geen argument zijn. Verder is het zo dat de SGP niemand steunt, alleen wetsvoorstellen langs de meetlat van de eigen beginselen legt en dan deze wetsvoorstellen al dan niet steunt.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Pechtold's helige oorlog.

Bericht door Willem »

Solipsis schreef:
parsifal schreef:In de Bijbel lees je weinig over Christenen met regeringsmacht. Daniel deed in zijn positie weinig aan afgodendienst, het staat in ieder geval niet beschreven. Ik denk dat de taak van de Christen politicus is het nastreven van sociale gerechtigheid en dat ieder een gerust leven kan leiden. Het is de taak van de Christen om aan te tonen dat de Islam afgodendienst is. Dit doe je niet door politieke macht te verkrijgen en de Islam met wetgeving uit te bannen.
Eens


Ik ben het er niet mee eens. De taak van de overheid wordt in het NT duidelijk genoeg beschreven en in het OT is een van de grote lijnen de combinatie regeerambt/christen. Ik vind echter wel dat men moet praktiseren wat men predikt. Dus het "eens" van Solipsis rijmt niet met zijn postings. Of zie ik dat verkeerd?
Plaats reactie