RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Bericht door Alexander CD »

refo schreef:
Alexander CD schreef:Als A + B = C dan is C - B wel A.

Zo was het draaien van de aarde ook een onderdeel van de proef.

Nu zit je de proef te verdraaien.

Het idee was dat de baansnelheid van de aarde (30km/sec) van invloed zou moeten zijn op de snelheid van een lichtstraal. Met die baan mee of loodrecht erop zou verschillende uitkomsten moeten geven. Dat was niet zo.
De conclusie 'dus draait de aarde helemaal niet' kan daaruit ook niet getrokken worden (zie je voorbeeld van de onderzoeker in de Sahara). Andere onderzoeken tonen aan dat de lichtsnelheid (c) een constante is en tevens het einde van alle snelheden is. Zelfs een lichtstraal die verstuurd wordt uit een object dat zelf met c voortbeweegt gaat niet sneller dan c.
refo, je hebt het nu over een ander experiment, maar ook in dat experiment kreeg men niet de verwachte resultaten.
wat jij omschrijft ging om de orbit snelheid.

Je gaat er vanuit dat de wetenschap( die het bestaan van God ontkent) onpartijdig is, jij hebt het ook ergens gelezen.

De proef die ik bedoeld was ook het aantonen van ether belangrijk, de verschillende stukjes die ik erover gelezen heb zeggen ook niet allen hetzelfde.
het gevolg was dat ook het bestaan van ether later ontkent werd, want de combinatie draaiende aarde en ether passen niet bijelkaar.
Toch blijkt er bij proeven met een electron in het luchtledige altijd wel een proton aanwezig te zijn.

Mijn stelling blijft, als je geen vast punt in het heelal hebt is het niet te bewijzen welk hemellichaam beweegt en welke niet.
als op het station een trein staat naast de trein waar jij inzit en één van de treinen gaat rijden dat is het moeilijk te zien welke trein nu rijdt en welke stilstaat als je alleen naar de trein kijkt en als je niet naar het vast punt aan de andere kant, we letten even niet op ons gevoel.
De wetenschap gelooft ook niet meer in het heliocentric system, de zon beweegt ook al.

De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen den Heere, en tegen Zijn Gezalfde, zeggende:

Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen.

De mens zonder God gaat altijd deze brede weg op maar,
Die in den hemel woont, zal lachen; de Heere zal hen bespotten.
God wegen blijven hoger en betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Bericht door refo »

Alexander CD schreef:
refo schreef:
Alexander CD schreef:Als A + B = C dan is C - B wel A.

Zo was het draaien van de aarde ook een onderdeel van de proef.

Nu zit je de proef te verdraaien.

Het idee was dat de baansnelheid van de aarde (30km/sec) van invloed zou moeten zijn op de snelheid van een lichtstraal. Met die baan mee of loodrecht erop zou verschillende uitkomsten moeten geven. Dat was niet zo.
De conclusie 'dus draait de aarde helemaal niet' kan daaruit ook niet getrokken worden (zie je voorbeeld van de onderzoeker in de Sahara). Andere onderzoeken tonen aan dat de lichtsnelheid (c) een constante is en tevens het einde van alle snelheden is. Zelfs een lichtstraal die verstuurd wordt uit een object dat zelf met c voortbeweegt gaat niet sneller dan c.
refo, je hebt het nu over een ander experiment, maar ook in dat experiment kreeg men niet de verwachte resultaten.
wat jij omschrijft ging om de orbit snelheid.

Je gaat er vanuit dat de wetenschap( die het bestaan van God ontkent) onpartijdig is, jij hebt het ook ergens gelezen.

De proef die ik bedoeld was ook het aantonen van ether belangrijk, de verschillende stukjes die ik erover gelezen heb zeggen ook niet allen hetzelfde.
het gevolg was dat ook het bestaan van ether later ontkent werd, want de combinatie draaiende aarde en ether passen niet bijelkaar.
Toch blijkt er bij proeven met een electron in het luchtledige altijd wel een proton aanwezig te zijn.

Mijn stelling blijft, als je geen vast punt in het heelal hebt is het niet te bewijzen welk hemellichaam beweegt en welke niet.
als op het station een trein staat naast de trein waar jij inzit en één van de treinen gaat rijden dat is het moeilijk te zien welke trein nu rijdt en welke stilstaat als je alleen naar de trein kijkt en als je niet naar het vast punt aan de andere kant, we letten even niet op ons gevoel.
De wetenschap gelooft ook niet meer in het heliocentric system, de zon beweegt ook al.

De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen den Heere, en tegen Zijn Gezalfde, zeggende:

Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen.

De mens zonder God gaat altijd deze brede weg op maar,
Die in den hemel woont, zal lachen; de Heere zal hen bespotten.
God wegen blijven hoger en betrouwbaarder.
Je maakt het wel complex.
a) Ik denk dat je een ander experiment met de MM proef combineert of verwart.
b) Waar komen de electon en dat proton nu opeens vandaan? Zie nogmaals a) MM ging puur over lichtstralen en c.
c) Ik ga niet uit van een onpartijdige wetenschap
d) De bijbel zegt (als Paulus schip Milete nadert) dat het land het schip naderde.
e) Er is inderdaad geen vast punt in het heelal (voorzover ik weet)
f) Venus, Mercurius, Mars etc. draaien allemaal wel om de zon. Voor zover ik kan nagaan in ieder geval niet om de aarde
g) Het lijkt me wel aannemelijk dat daarom de aarde vrolijk rondjes draait in zijn of haar eigen baan om de zon.
h) Dat treinenverhaal is niet te vergelijken. Het lijkt er maar deels op. Want kijk je wel naar de grond, dan...etc
i) Pslam 2 gaat wellicht over een ander probleem, hoewel ik me kan indenken dat God moet glimlachen over onze wetenschap
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Eskon
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2010, 18:11

Re: RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Bericht door Eskon »

Het huidige model kan dat ook al.
Heel simpel de aarde vastpinnen en het hele model draait om de aarde heen.
Dit is een zien vanuit planeet aarde.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Bericht door jvdg »

Eskon schreef:Het huidige model kan dat ook al.
Heel simpel de aarde vastpinnen en het hele model draait om de aarde heen.
Dit is een zien vanuit planeet aarde.
Het is mooi dat je dit zo simpel vindt.
En ook ik kijk vanuit de planeet aarde.
Maar uiteindelijk leef ik op de planeet Aarde, door God bijzonder geschapen, en daaruit leef ik.
Uit de Schepping van en door God de Almachtige.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Bericht door parsifal »

jvdg schreef:
Eskon schreef:Het huidige model kan dat ook al.
Heel simpel de aarde vastpinnen en het hele model draait om de aarde heen.
Dit is een zien vanuit planeet aarde.
Het is mooi dat je dit zo simpel vindt.
En ook ik kijk vanuit de planeet aarde.
Maar uiteindelijk leef ik op de planeet Aarde, door God bijzonder geschapen, en daaruit leef ik.
Uit de Schepping van en door God de Almachtige.
Ik begrijp niet hoe je hier reageert op Eskon. Wat je zegt is waar, maar ik zie niet hoe het Eskons bericht in perspectief zet of er een fout in aantoont.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: RK: $1000,- voor bewijs dat aarde rond zon draait

Bericht door jvdg »

parsifal schreef:
jvdg schreef:
Eskon schreef:Het huidige model kan dat ook al.
Heel simpel de aarde vastpinnen en het hele model draait om de aarde heen.
Dit is een zien vanuit planeet aarde.
Het is mooi dat je dit zo simpel vindt.
En ook ik kijk vanuit de planeet aarde.
Maar uiteindelijk leef ik op de planeet Aarde, door God bijzonder geschapen, en daaruit leef ik.
Uit de Schepping van en door God de Almachtige.
Ik begrijp niet hoe je hier reageert op Eskon. Wat je zegt is waar, maar ik zie niet hoe het Eskons bericht in perspectief zet of er een fout in aantoont.
Ik zette het niet in een perspectief en probeerde geen fout aan te tonen.
Ik onderschreef deze reactie met mijn eigen woorden.
Beschouw het maar als een posting zonder inhoud. :)
Plaats reactie