Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Bert Mulder »

Marc W schreef:Volgens mij weet je heel goed wat ik bedoel. Je hebt gelijk dat katholiek algemeen betekend. Je weet ook dat in de volkmond met de katholieke kerk vaak de Rooms Katholieke kerk wordt bedoeld.
In mijn bijdrage was volgens mij duidelijk dat ik als Rooms-katholiek in Frankrijk en Italie geen probleem heb met het vinden van een kerk.
Ja, dat wist ik...

Maar ik denk dat jij ook best weet dat dit een REFO forum is, dat je gelogen hebt toen je lid werd van dit forum, en dat wij als gereformeerden er problemen mee hebben als de Roomsen zich de term 'katholiek' als hun bezit toeeigenen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marc W
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2010, 19:44

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Marc W »

Nee, ik heb niet gelogen. Ik heb wel nagelaten de forumregels te lezen en ben er achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen lid mag zijn. Ik ben lid geworden vanuit interesse. Ik vind het erg belangrijk te weten hoe mensen hun geloof beleven. Ik ontmoet regelmatig christenen van verschillende kerken en geloofsgemeenschappen. Door met hen in gesprek te gaan worden veel vooroordelen de wereld uit geholpen. Ik kijk graag over kerkmuren heen.

Het was zeker niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook voor het hoofd te stoten en daarvoor mijn welgemeende excuses. Bedankt voor je duidelijkheid.

Hoe lang ik nog lid kan blijven weet ik niet. Ik zie het wel.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Ubi caritas et amor, Deus ibi est!
(Waar liefde is en vriendschap, daar is God)
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Bert Mulder »

Marc W schreef:Nee, ik heb niet gelogen. Ik heb wel nagelaten de forumregels te lezen en ben er achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen lid mag zijn. Ik ben lid geworden vanuit interesse. Ik vind het erg belangrijk te weten hoe mensen hun geloof beleven. Ik ontmoet regelmatig christenen van verschillende kerken en geloofsgemeenschappen. Door met hen in gesprek te gaan worden veel vooroordelen de wereld uit geholpen. Ik kijk graag over kerkmuren heen.

Het was zeker niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook voor het hoofd te stoten en daarvoor mijn welgemeende excuses. Bedankt voor je duidelijkheid.

Hoe lang ik nog lid kan blijven weet ik niet. Ik zie het wel.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Ik zie dat dit inderdaad een zwakte van de registreerprocedure is, daar alleen gevraagd wordt daar of je met dit instemt:

Door het bezoeken/gebruiken van "refoforum.nl" (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", "refoforum.nl" of "http://refoforum.nl/forum"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaarden, bezoek/gebruik "refoforum.nl" dan niet langer. We behouden ons het recht voor om deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen je daar -waar mogelijk- van op de hoogte houden. Het is echter aan te bevelen om regelmatig zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "refoforum.nl". Als je wel gebruik blijft maken van "refoforum.nl", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Dit forum werkt op basis van phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB-software", "www.phpbb.com", "phpBB Groep", "phpBB Teams"). Dit is een forumpakket dat is vrijgegeven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan worden gedownload op www.phpbb.com. De phpBB-software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet en GPL verbiedt hen tussen te komen in wat wij toestaan en/of verbieden als toelaatbare inhoud en/of gedrag. Voor meer informatie omtrent phpBB, zie: http://www.phpbb.com/.

Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "refoforum.nl" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider. Je IP-adres wordt bij registratie en iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "refoforum.nl" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt. Noch "refoforum.nl", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden.


Mijn excuses dat ik je van een leugen beticht hebt.

Administrateur en moderators, kan dit aangepast worden in de procedure?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door helma »

het had ook wel iets vriendelijker gekund
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Democritus »

helma schreef:het had ook wel iets vriendelijker gekund
Inderdaad....maar ja sommige mensen zijn voor bepaalde zaken allergisch :OO3
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Eppo Gremdaat »

En zo wordt het toch weer gezellig op het forum!
Welkom Marc!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Luther »

Marc W schreef:Nee, ik heb niet gelogen. Ik heb wel nagelaten de forumregels te lezen en ben er achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen lid mag zijn. Ik ben lid geworden vanuit interesse. Ik vind het erg belangrijk te weten hoe mensen hun geloof beleven. Ik ontmoet regelmatig christenen van verschillende kerken en geloofsgemeenschappen. Door met hen in gesprek te gaan worden veel vooroordelen de wereld uit geholpen. Ik kijk graag over kerkmuren heen.

Het was zeker niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook voor het hoofd te stoten en daarvoor mijn welgemeende excuses. Bedankt voor je duidelijkheid.

Hoe lang ik nog lid kan blijven weet ik niet. Ik zie het wel.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Welkom!
We delen op z'n minst 1517 jaar kerkgeschiedenis met elkaar....;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
Marc W schreef:Nee, ik heb niet gelogen. Ik heb wel nagelaten de forumregels te lezen en ben er achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen lid mag zijn. Ik ben lid geworden vanuit interesse. Ik vind het erg belangrijk te weten hoe mensen hun geloof beleven. Ik ontmoet regelmatig christenen van verschillende kerken en geloofsgemeenschappen. Door met hen in gesprek te gaan worden veel vooroordelen de wereld uit geholpen. Ik kijk graag over kerkmuren heen.

Het was zeker niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook voor het hoofd te stoten en daarvoor mijn welgemeende excuses. Bedankt voor je duidelijkheid.

Hoe lang ik nog lid kan blijven weet ik niet. Ik zie het wel.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Welkom!
We delen op z'n minst 1517 jaar kerkgeschiedenis met elkaar....;)
:haha :haha :haha :haha :haha
(tja, als iemand hier recht van spreken heeft is het Luther wel natuurlijk, als die marc al welkom heet.... :haha )

Maarre... welkom Marc!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door tukkertje »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Wij zijn hier geweest, vorige week zondag.

http://www.haus-barnabas.com/

Volgens hun blog was het de bestbezochte bijeenkomst ooit. gepreekt werd in het Engels. Iedere zin werd in het Duits vertaald. Zelfs onze jongste van 10 kon het volgen.

http://haus-barnabas.blogspot.com/
Op de foto staan behalve Engelsen, Duisters en Amerikanen ook enkele Gouwenaars, Rijssenaaren en Veenendalers.
grappig om zo wat bekenden tegen te komen ;)

Idd, moet hem eens weer bellen voor een gezellig avondje. Is ie altijd wel voor in.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door refo »

Het leek me wel een tukkertje-type, ja.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door tukkertje »

refo schreef:Het leek me wel een tukkertje-type, ja.

We drinken wel eens een biertje. En dan komen er de meest fantastische discussies los.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:Administrateur en moderators, kan dit aangepast worden in de procedure?
Ik denk wel, dat dat kan, ja.
Maar ik geloof niet, dat we dat willen.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:Administrateur en moderators, kan dit aangepast worden in de procedure?
Ik denk wel, dat dat kan, ja.
Maar ik geloof niet, dat we dat willen.
Mag ik vragen waarom niet dan?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:Administrateur en moderators, kan dit aangepast worden in de procedure?
Ik denk wel, dat dat kan, ja.
Maar ik geloof niet, dat we dat willen.
Mag ik vragen waarom niet dan?
We hebben een gedoogbeleid voor mensen die niet tot de doelgroep behoren. We hebben wel de indruk, dat iedereen zich daar wel aan houdt, en anders spreken we ze daar gewoon op aan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door refo »

tukkertje schreef:
refo schreef:Het leek me wel een tukkertje-type, ja.

We drinken wel eens een biertje. En dan komen er de meest fantastische discussies los.
Dat bedoel ik.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie