Boycotten

Moeten we luider onze stem laten horen?

1.ja, boycotten van on-/anti-christelijk producten en winkels
7
70%
2.nee, alles lijdzaam ondergaan
3
30%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Boycotten

Bericht door Joannah »

Mara schreef:O, ja, maar mag je daarom de Bijenkorf niet bezoeken ?
Gsus wordt op zoveel plaatsen verkocht.
En dan kun je volgens mij ook geen Shell meer tanken, die hebben ook bloed aan hun handen (Nigeria)
Dat wordt erg nadenken dan, voor je t'weet ben je fout bezig.
Hoe moet je dat ALLEMAAL weten dan ?

Nog even een aanvulling, zat net zo te denken toen ik naar mn boekenkast keek.
Vind jij ook dat je dan bepaalde boeken, dus van schrijvers, niet mag aanschaffen, c.q. lezen ?
ik heb een hekel aan het mag/mag niet gedoe.
alles is toegestaan, maar niet alles is nuttig.bepaalde literatuur mag dan literatuur heten, maar daarvoor respecteer ik het echt niet meer.
Het probleem met nadenken is dat we de opdracht hebben, na te denken.Onderzoekt alles, behoudt het goede.
Voor mij iig reden genoeg om, waar mogelijk, te selecteren.
we hebben al meer dan genoeg de reputatie dat we over ons heen laten lopen als christenen.We schamen ons toch niet voor Hem?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boycotten

Bericht door Mara »

Maar ik bedoel het serieus hoor.
Ik las altijd met genoegen Maarten thart, toch wel, ik kon het wel nuanceren, maar nadat hij zn boekje schreef: wie God verlaat heeft niets te vrezen, kon ik geen boek meer uit de bib meenemen, werd er bang van.
Siebelink lees ik overigens wel, omdat knielen op een bed violen niet spottend bedoeld is. (denk ik)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Boycotten

Bericht door memento »

Mara schreef:Hoe moet je dat ALLEMAAL weten dan ?
Hoeft niet hoor. Wie kennis vermeerderd, vermeerderd smart. Aldus Salomo. Die ook waarschuwde: Wees niet al te rechtvaardig...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Boycotten

Bericht door parsifal »

Joannah schreef:Tsonge jonge, wat leven julie in een beschermd wereldje zeg.Een leeuw verscheurt ook een lammetje, Mara.Zo is de natuur, En die Outspan boycot van Zuid Afrika, samen met de Shell en Macro-terreur heeft de regering daar destijds echt niet op de knieen gekregen, slechts meer werkelozen veroorzaakt onder de kleurlingen.(zwarten werkten nauwelijks in de sinaasappeltjesindustrie).Nee ik heb het over boycotten van BP omdat ze de schotse regering zover gekregen heeft die terrorist vrij te laten in ruil voor een olie-project, en een winkel als de Bijenkorf die het "G-sus / SINdustries" merk verkoopt, wat een regelrechte spotdrijverij is.
Boycotten werkt echt wel hoor. Shell had het er behoorlijk moeilijk mee toen ze slecht in het nieuws kwamen en hun werknemers op verjaardagen bijna niet meer durfden te vertellen dat ze voor shell werkten. Dit heeft Shell zijn strategie aardig doen veranderen (en later weer in omgekeerde richting onder druk van de aandeelhouders).
Nike heeft zijn strategie met betrekking tot kinderarbeid verandert. (Arbeidsrecht toepassen en onderwijs aanbieden) Ten tijde dat Naomi Klein No Logo schreef was Nike nog een van de slechterikken, het is daarna onder druk van de consument verandert in een vrij schoon merk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boycotten

Bericht door Mara »

Wat betreft kinderarbeid zijn er meerderen op de knietjes gedaan (niet letterlijk denk ik)
C&A, Ikea bijv.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Boycotten

Bericht door Joannah »

parsifal schreef:
Joannah schreef:Tsonge jonge, wat leven julie in een beschermd wereldje zeg.Een leeuw verscheurt ook een lammetje, Mara.Zo is de natuur, En die Outspan boycot van Zuid Afrika, samen met de Shell en Macro-terreur heeft de regering daar destijds echt niet op de knieen gekregen, slechts meer werkelozen veroorzaakt onder de kleurlingen.(zwarten werkten nauwelijks in de sinaasappeltjesindustrie).Nee ik heb het over boycotten van BP omdat ze de schotse regering zover gekregen heeft die terrorist vrij te laten in ruil voor een olie-project, en een winkel als de Bijenkorf die het "G-sus / SINdustries" merk verkoopt, wat een regelrechte spotdrijverij is.
Boycotten werkt echt wel hoor. Shell had het er behoorlijk moeilijk mee toen ze slecht in het nieuws kwamen en hun werknemers op verjaardagen bijna niet meer durfden te vertellen dat ze voor shell werkten. Dit heeft Shell zijn strategie aardig doen veranderen (en later weer in omgekeerde richting onder druk van de aandeelhouders).
Nike heeft zijn strategie met betrekking tot kinderarbeid verandert. (Arbeidsrecht toepassen en onderwijs aanbieden) Ten tijde dat Naomi Klein No Logo schreef was Nike nog een van de slechterikken, het is daarna onder druk van de consument verandert in een vrij schoon merk.
Ik had het als bijzaak over de zg boycot van Zuid Afrika destijds, waarbij ook de Makro in Duiven in vlammen opging en vaak slangen werden doorgesneden bij Shell stations.
Ook de politieke boycot heeft ZA niet op de knieeen gekregen, maar het ineenstorten van het communisme, de zwarten werden door USSR gesteund en opgestookt.Waarom is het anders ook rustig geworden in Namibia, Angola en Mozambique na jarenlang oorlogen, waar zelfs Cuba zich mee bemoeide...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie