Moslims rukken op.

Harry

Bericht door Harry »

Quazzy, dat trek ik na, dat is nieuwe informatie voor mij.

zolang christenen vervolgd worden in moslimlanden, en wij geen kerk in dergelijke landen mogen bouwen dan is het voor mij part heel simpel

Er worden geen moskeeen gebouwd en zeer zeker niet met financiele steun van de overheid

Europa is van oudsher christelijk en laten we dat zo houden

(en hopelijk komt dit ook in de europeese grondwet te staan (ook iets waar de paus zich sterk voor gemaakt heeft))


Is Europa van oudsher christelijk? Dan begint de Europese geschiedenis zeker zo rond 500 na Christus en is Bonifatius dus door zijn geloofsgenoten om het leven gebracht? Hm, interessante theorie...

Het is ook wel laag bij de grond om net zo te redeneren als er in landen wordt geredeneerd waarvan het regime je niet aanstaat. Op die manier verlaag je jezelf. Moslims mogen hier gebedshuizen bouwen, dat is gelukkig niet afhankelijk van wat er onder het juk van bepaalde regimes niet mag. Dat zo´n moskee vervolgens nogal pompeus dreigt uit te vallen, is een andere zaak.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik wordt het nu echt spuugzat. Heb het helemaal gehad met die moslims.
Zo maar even een aantal koppen van bv. nu.nl

- Tientallen doden bij explosie in Riyad;

- Zware explosies in centrum Bagdad;

- Amerikanen gedood in Fallujah;

- Meer dan 260 massagraven ontdekt;

- 'Al-Qaeda beraamt aanslagen met transportvliegtuigen';

Het gaat maar door , het gaat maar door. Waarom moeten we respect hebben voor deze mensen die in de naam van allah dit doen. En kom dan niet met de zin van: niet alle moslims zijn zo. Oke, ze zijn mischien niet allemaal even radicaal, maar het blijft maar doorgaan. Telkens zijn het weer die moslims die voor aanslagen zorgen.
Heb het helemaal gehad met die gasten.
Harry

Bericht door Harry »

Bij de explosie in Riyad zijn hoofdzakelijk moslims omgekomen. (Goed nieuws voor Tukkertje). De Amerikanen die in Fallujah zijn gedood, zijn dat waarschijnlijk door aanhangers van Saddam. Echte Baathaïsten kan je moeilijk moslims noemen. Ook de massagraven zijn aangelegd door aanhangers van Saddam om er, inderdaad..gedode Moslims in te stoppen.
Toegegeven, Al-Qaeda is een moslimorganisatie. Maar die zijn niet van vandaag, dus waarom heb je het nu ineens gehad met moslims? Kortom, Tukkertje snelt de krantenkoppen en reageert erg emotioneel. Kan een keer gebeuren...
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het gaat mij niet zozeer om de krantenkoppen, maar hetgeen er achter zit. Bij elke aanslag die je tegenwoordig in het nieuws hoord, zijn Moslims betrokken. Is dit geen teken aan de wand?????
Geert

Bericht door Geert »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Bij elke aanslag die je tegenwoordig in het nieuws hoord, zijn Moslims betrokken.
Tukkertje, het is wat mij betreft net iets anders. Bij elke aanslag zijn geen moslims, maar moslimfundamentalisten betrokken. Het is goed om je dat te realiseren. Het gaat niet om de moslims, maar om de fundamentalisten. Die groep is niet zo groot als je misschien denkt.

En fundamentalisme is niet alleen bij moslims een probleem.
Stel dat wij als christenen op deze manier besproken zouden worden omdat in Ierland de christenen aanslagen op elkaar plegen...

G.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

En wat nu Tukkertje?
Dood aan alle moslims?
De kruistochten overnieuw houden?
Weet de zaken te scheiden zoals Geert aangaf.
Actueler zijn nu de aanslagen in Turkije.
De fundamentalisten moorden zelfs hun geloofsgenoten uit!
Er zijn wel degelijk arabieren die goed omgaan met joden en christenen, hier en in Palestina!

Ben wel met je eens dat het een gevaarlijke godsdienst is en een bedreiging vormt voor de wereldvrede.
Erger dan de verhouding tussen westerse wereld en communisme: dat waren machtsblokken die een soort evenwicht vormden.
Niet om het nu te verheerlijken maar ook het communistische grondbeginsel had nog een soort waarden&normenstelsel in zich.

dit soort fundamentalisten deinst nergens voor terug om hun doelen te bereiken.

Ook in de menselijke verhoudingen
Heb eens een hele goede waargebeurde film gezien van een irans/amerikaans echtpaar wat naar Iran ging emigreren.
daar sloeg de aanvankelijk zeer zorgzame gematigde man om in een fundamentalist. De afloop was voor dit gezin catastrofaal.

Gebed & verootmoediging lijkt me meer op zijn plaats.......
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Natuurlijk niet dood aan alle moslims. Ben niet zo gewelddadig.
Het vormt gewoon een groot probleem.

Kijk nu naar de aanslagen in Turkije en vanmorgen weer in Bagdad. Het zijn weer moslims die het doen. En kom niet met ze slachten ook hun eigen broeders af. De aanslagen worden gepleegd op Britse doelen.

Waarom keren ook de gematigde moslims het geweld de rug niet toe. Waarom doen die moslims er niks aan. Heel simpel. Diep in hun hart zijn ze het eens met deze terroristen, alleen durven ze zelf niet zulke daden te doen.
Als de overige moslims er zoveel problemen mee hadden, dan traden ze wel veeeel strenger op.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Soms ga je wat te ver tukkertje,

In Marokko hebben de daders van de aanslag op de synagoges levenslang of de doodstraf gekregen. Ook in Indonesie is dacht ik de doodstraf opgelegd aan de mensen achter de aanslagen op Bali. Turkije is nooit lief geweest voor radicale moslims.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Natuurlijk worden ze bestraft, dat bedoel ik niet.

Waarom komt het volk daar niet in opstand tegen dat geweld. Dat is wat ik bedoel. Waarom tolereren ze het geweld. Wat zou jij doen met iemand in jou gemeente die altijd radicaal is. Die continu het zaakje probeert op te stoken. Die constant de confrontatie zoekt???

Ik ben van mening dat men de islam zwaar onderschat. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen denkt men


Nog 10 jaar, en wij als nuchtere Hollanders moeten er ook aan geloven. Steeds meer drukt de islam een stempel op de wereldbevolking, ook in ons land.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re:

Bericht door tukkertje »

tukkertje schreef:Natuurlijk worden ze bestraft, dat bedoel ik niet.

Waarom komt het volk daar niet in opstand tegen dat geweld. Dat is wat ik bedoel. Waarom tolereren ze het geweld. Wat zou jij doen met iemand in jou gemeente die altijd radicaal is. Die continu het zaakje probeert op te stoken. Die constant de confrontatie zoekt???

Ik ben van mening dat men de islam zwaar onderschat. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen denkt men


Nog 10 jaar, en wij als nuchtere Hollanders moeten er ook aan geloven. Steeds meer drukt de islam een stempel op de wereldbevolking, ook in ons land.

Zei Tukkertje 7 jaar geleden. En het is alleen maar erger geworden.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Re:

Bericht door jvdg »

tukkertje schreef:
tukkertje schreef:Natuurlijk worden ze bestraft, dat bedoel ik niet.

Waarom komt het volk daar niet in opstand tegen dat geweld. Dat is wat ik bedoel. Waarom tolereren ze het geweld. Wat zou jij doen met iemand in jou gemeente die altijd radicaal is. Die continu het zaakje probeert op te stoken. Die constant de confrontatie zoekt???

Ik ben van mening dat men de islam zwaar onderschat. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen denkt men


Nog 10 jaar, en wij als nuchtere Hollanders moeten er ook aan geloven. Steeds meer drukt de islam een stempel op de wereldbevolking, ook in ons land.
Zei Tukkertje 7 jaar geleden. En het is alleen maar erger geworden.

Ik ga je daarom niet prijzen, integendeel, want het is ons allen voorzegd.
Volhardt in het geloof in de Heere Jezus Christus, en het zal, hoe moeilijk en zwaar ook, leiden tot Zijn eeuwige heerlijkheid.
Alweer, het loopt Hem niet uit de hand, en zeker niet jegens hen die de Heere van harte ootmoedig vrezen.
Alle invloed van de islam en politiek ten spijt.
Noch PVV, noch PvdA en andere "linkse" partijen het Gods werk ook maar enigszins kunnen beïnvloeden.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Marnix »

Precies. En laten we ondertussen onze "vijanden" dan ook blijven liefhebben.

Hier een link naar een artikel van Open Doors:

MUSLIM WORLD - The greatest challenge facing the western Church today

24/06/05 - Brother Andrew, Open Doors founder says the Western Church needs to learn to love Muslims

As Open Doors commemorates fifty years of service to the Persecuted Church on 15 July 2005, Brother Andrew, Open Doors' founder, reflects on the greatest challenge facing the western church today. He explains:

“We must start spelling ‘Islam’ as, ‘I Sincerely Love All Muslims’. That really gets people, because we don’t. We in the West see Islam as something threatening and outlandish; it doesn’t fit with our culture. We need to take time to get to know Muslims and show them real love – Christ’s love. If we cannot manage to invite them into our homes for a cup of coffee, forget about speaking to them about Jesus. We must earn the right to get their attention. Muslims are immune to preaching, they have had it for 1,400 years and it has got nowhere. The real secret is in your own heart: Do I really love them?.


Hele artikel: http://www.opendoorsuk.org.uk/press/art ... 001023.php

Met een houding van haat en angst is niemand gebaat. En de haat is niet goed en de angst niet nodig. Zoals al elders werd geschreven: God houdt het allemaal in zijn hand en Hij zal zijn plan volvoeren. (en de kerk bewaren)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Re:

Bericht door parsifal »

tukkertje schreef:

Zei Tukkertje 7 jaar geleden. En het is alleen maar erger geworden.
Ik weet dat dit een vrij vreemde vraag is, maar kun je het ook onderbouwen?
Ik zie dat er problemen zijn met Marokkaanse jongens, ik heb alleen zo het vermoeden dat dat niet de mensen zijn die iedere vrijdag de moskee bezoeken. Zie je echt meer problemen waarbij de islam een rol speelt?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:Precies. En laten we ondertussen onze "vijanden" dan ook blijven liefhebben.

Hier een link naar een artikel van Open Doors:

MUSLIM WORLD - The greatest challenge facing the western Church today

24/06/05 - Brother Andrew, Open Doors founder says the Western Church needs to learn to love Muslims

As Open Doors commemorates fifty years of service to the Persecuted Church on 15 July 2005, Brother Andrew, Open Doors' founder, reflects on the greatest challenge facing the western church today. He explains:

“We must start spelling ‘Islam’ as, ‘I Sincerely Love All Muslims’. That really gets people, because we don’t. We in the West see Islam as something threatening and outlandish; it doesn’t fit with our culture. We need to take time to get to know Muslims and show them real love – Christ’s love. If we cannot manage to invite them into our homes for a cup of coffee, forget about speaking to them about Jesus. We must earn the right to get their attention. Muslims are immune to preaching, they have had it for 1,400 years and it has got nowhere. The real secret is in your own heart: Do I really love them?.


Hele artikel: http://www.opendoorsuk.org.uk/press/art ... 001023.php

Met een houding van haat en angst is niemand gebaat. En de haat is niet goed en de angst niet nodig. Zoals al elders werd geschreven: God houdt het allemaal in zijn hand en Hij zal zijn plan volvoeren. (en de kerk bewaren)
Dat is weer eens een heel ander geluid dan wat de HC aanraadt omtrent valse godsdiensten.
In 1939 geloofden we ook in de dialoog en moesten we maar rustig gaan slapen.Angst was niet nodig.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Fjodor »

Joannah schreef:
Marnix schreef:Precies. En laten we ondertussen onze "vijanden" dan ook blijven liefhebben.

Hier een link naar een artikel van Open Doors:

MUSLIM WORLD - The greatest challenge facing the western Church today

24/06/05 - Brother Andrew, Open Doors founder says the Western Church needs to learn to love Muslims

As Open Doors commemorates fifty years of service to the Persecuted Church on 15 July 2005, Brother Andrew, Open Doors' founder, reflects on the greatest challenge facing the western church today. He explains:

“We must start spelling ‘Islam’ as, ‘I Sincerely Love All Muslims’. That really gets people, because we don’t. We in the West see Islam as something threatening and outlandish; it doesn’t fit with our culture. We need to take time to get to know Muslims and show them real love – Christ’s love. If we cannot manage to invite them into our homes for a cup of coffee, forget about speaking to them about Jesus. We must earn the right to get their attention. Muslims are immune to preaching, they have had it for 1,400 years and it has got nowhere. The real secret is in your own heart: Do I really love them?.


Hele artikel: http://www.opendoorsuk.org.uk/press/art ... 001023.php

Met een houding van haat en angst is niemand gebaat. En de haat is niet goed en de angst niet nodig. Zoals al elders werd geschreven: God houdt het allemaal in zijn hand en Hij zal zijn plan volvoeren. (en de kerk bewaren)
Dat is weer eens een heel ander geluid dan wat de HC aanraadt omtrent valse godsdiensten.
In 1939 geloofden we ook in de dialoog en moesten we maar rustig gaan slapen.Angst was niet nodig.
Over je eerste zin: je hebt de klok horen luiden maar de klepel gemist.
Over je tweede zin: angst is ook niet nodig.
Over je beide zinnen: ze lijken elkaar tegen te spreken, moeten we nu hard optreden of niet?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Plaats reactie