Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Bericht door memento »

Tiberius schreef:En waarom zou men de ark willen vinden?
Áls het bewezen wordt dat het de ark is, is het een enorm sterk bewijs voor de historiciteit van de Bijbel.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Bericht door helma »

For more photo's download, please visit the official website: http://www.noahsarksearch.net/big5/

(je kan ook voor Engels kiezen; als het Chinees je wat moeilijk afgaat :huhu )
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Bericht door huisman »

helma schreef:For more photo's download, please visit the official website: http://www.noahsarksearch.net/big5/

(je kan ook voor Engels kiezen; als het Chinees je wat moeilijk afgaat :huhu )
Ik lees het wel gewoon in het chinees ;) Wat het ook is de ark van Noach of grootschalig bedrog, het is wel een spannend jongensboekavontuur.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Bericht door Erasmiaan »

memento schreef:
Erasmiaan schreef:
memento schreef:Op de foto's en filmpjes zie je mensen zónder zuurstof-flessen lopen. Voor onervaren klimmers lijkt me dat op een hoogte van 4000 meter, waar het zuurstofgehalte in de lucht erg laag is, toch wel wat apart.
Ik heb op 3700 meter geskied, ademhalen ging nog prima. En het nut van het herhalen van de argumenten van dr. Paul (willekeurig gekozen) ontgaat me ten enemale.
Wat betreft ademhalen op 4000 meter hoogte: Dat kan ja. Maar op die hoogte werken (graven en hakken) zonder extra zuurstof... Echt waarschijnlijk lijkt t me niet...
Ik had geen enkel probleem met skiën op een dergelijke hoogte. En daar waren ook enkele mannen met scheppen bezig een pad sneeuwvrij te maken... Zonder extra zuurstof...

Maar misschien zit het wel in de laatste 300 meter ;).
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Bericht door Fjodor »

Ik ben op 5000 geweest en daar kon ik ook nog gewoon lopen en de berg op klauteren (handen en voeten) zonder problemen. Dus op 4000 zal wel veel meer mogelijk zijn.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Ark van Noach gevonden; persconferentie op de Vanenburg

Bericht door Gian »

Vierduizend is voor de meesten geen enkel probleem. Ik heb er ook in 1 dag naar de 5000 zien rennen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie