Eenvoudig leven als christen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Eenvoudig leven als christen.

Bericht door vogeltje »

Eenvoud wordt zelfs genoemd als de parel van het Evangelie. Maar wat houdt eenvoudig leven eigenlijk in?
Leef je eenvoudig als je geniet van genoeg? Als je in Utrecht Overvecht woont, met de trein reist en je, dwars tegen alle modetrends in, stug je tuinbroek uit '93 blijft dragen?

citaat uit: http://www.timetoturn.nl/new/pivot/entry.php?id=421

Wat is jullie mening?
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Eenvoudig leven als christen.

Bericht door scape »

Vanaf het begin dat ik mensen van Time-to-turn ontmoette hebben ze mij altijd geinspireerd . . .
Vooral omdat ze heel open zoeken naar connecties tussen geloof en levensstijl / maatschappelijke betrokkenheid /tijdgeest / politiek / creativiteit / gemeenschap.
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Eenvoudig leven als christen.

Bericht door vogeltje »

Dat is zo. Ik ben de laatste tijd best wel op zoek naar een beaald evenwicht.

Als je beslist niet arm bent en gewoon ruim kan leven hoe kan je dan toch eenvoudig zijn?
Wat is eenvoudig leven eigenlijk?
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Eenvoudig leven als christen.

Bericht door jvdg »

vogeltje schreef:Dat is zo. Ik ben de laatste tijd best wel op zoek naar een beaald evenwicht.

Als je beslist niet arm bent en gewoon ruim kan leven hoe kan je dan toch eenvoudig zijn?
Wat is eenvoudig leven eigenlijk?
Matthéüs 6:22
De kaars des lichaams is het oog; indien dan uw oog eenvoudig is, zo zal uw gehele lichaam verlicht wezen;

Lukas 11:34
De kaars des lichaams is het oog; wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw gehele lichaam duister.

Handelingen 2:46
En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij tezamen met verheuging en eenvoudigheid des harten,

Romeinen 12:8
Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid.

Romeinen 16:18
Want dezulken dienen onzen Heere Jezus Christus niet, maar hun buik, en verleiden door schoonspreken en prijzen de harten der eenvoudigen.

2 Korinthiërs 1:12
Want onze roem is deze, namelijk de getuigenis onzer consciëntie, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods in de wereld verkeerd hebben, en allermeest bij ulieden.

Efeziërs 6:5
Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees, met vreze en beven, in eenvoudigheid uws harten, gelijk als aan Christus;

Kolossensen 3:22
Gij dienstknechten, zijt in alles gehoorzaam uw heren naar het vlees, niet met ogendiensten als mensenbehagers, maar met eenvoudigheid des harten, vrezende God.
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Eenvoudig leven als christen.

Bericht door vogeltje »

jvdg schreef:
vogeltje schreef:Dat is zo. Ik ben de laatste tijd best wel op zoek naar een beaald evenwicht.

Als je beslist niet arm bent en gewoon ruim kan leven hoe kan je dan toch eenvoudig zijn?
Wat is eenvoudig leven eigenlijk?
Matthéüs 6:22
De kaars des lichaams is het oog; indien dan uw oog eenvoudig is, zo zal uw gehele lichaam verlicht wezen;

Lukas 11:34
De kaars des lichaams is het oog; wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw gehele lichaam duister.

Handelingen 2:46
En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij tezamen met verheuging en eenvoudigheid des harten,

Romeinen 12:8
Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid.

Romeinen 16:18
Want dezulken dienen onzen Heere Jezus Christus niet, maar hun buik, en verleiden door schoonspreken en prijzen de harten der eenvoudigen.

2 Korinthiërs 1:12
Want onze roem is deze, namelijk de getuigenis onzer consciëntie, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods in de wereld verkeerd hebben, en allermeest bij ulieden.

Efeziërs 6:5
Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees, met vreze en beven, in eenvoudigheid uws harten, gelijk als aan Christus;

Kolossensen 3:22
Gij dienstknechten, zijt in alles gehoorzaam uw heren naar het vlees, niet met ogendiensten als mensenbehagers, maar met eenvoudigheid des harten, vrezende God.
Mooie teksten. Ik ben benieuwd hoe wij dat met z'n allen in de praktijk brengen: eenvoudig leven. Dat kan alleen als je genade kent volgens mij.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Plaats reactie