Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Auto »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Goed nieuws!
Wat jou betreft, mag echt iedereen het pand verlaten. Of niet?
Lijkt mij juist niet goed dat iedereen het pand verlaat. Alle ervaring weg die al zo minimaal. V/d Staaij wordt straks inderdaad 1 van de nestors terwijl hij nog geen 12 jaar in de Kamer zit. Lijkt me verstandig dat Balkenende blijft, alhoewel dat stemmen voor het CDA zal gaan kosten, omdat er toch wat 'gezicht' in Den Haag moet blijven. Anders vervalt ook de interesse voor de politiek en dan kun je beter geen verkiezingen houden omdat toch niemand komt opdagen. Ze hebben volgens mij bij het CDA ook geen geschikte vervanger voor Balkenende.
Beste Gijs,

dhr Vd Staaij is reeds 1 van de nestors

Roepnaam Fractie Woonplaats Leeftijd Geslacht Anciënniteit
Vlies, B.J. van der (SGP) Bas SGP Maartensdijk 67 Man 10515 dagen
Marijnissen, J.G.C.A. (SP) Jan SP Oss 57 Man 5791 dagen
Wit, J.M.A.M. de (SP) Jan SP Heerlen 64 Man 4328 dagen
Vendrik, C.C.M. (GL) Kees GL Amsterdam 47 Man 4328 dagen
Staaij, C.G. van der (SGP) Kees SGP Benthuizen 41 Man 4328 dagen
Schreijer-Pierik, J.M.G. (CDA) Annie CDA Hengevelde 57 Vrouw 4328 dagen
Kant, A.C. (SP) Agnes SP Doesburg 43 Vrouw 4328 dagen
Hamer, M.I. (PvdA) Mariëtte PVDA Maassluis 51 Vrouw 4328 dagen
Halsema, F. (GL) Femke GL Amsterdam 43 Vrouw 4328 dagen
Gent, W. van (GL) Ineke GL Groningen 52 Vrouw 4328 dagen
Bommel, H. van (SP) Harry SP Diemen 47 Man 4328 dagen
Atsma, J.J. (CDA) Joop CDA Surhuisterveen 53 Man 4328 dagen
Beek, W.I.I. van (VVD) Willibrord VVD Maarheeze 61 Man 4327 dagen
Arib, K. (PvdA) Khadija PVDA Amsterdam 49 Vrouw 4237 dagen
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Joannah »

refo schreef:Uit z'n verband gerukt klinkt dat inderdaad eigenaardig.

Het kabinet Balkenende IV bestond uit goede bewindslieden.
Maar de meesten hadden vooraf een paar cursussen moeten volgen:
'Hoe ga ik om met de media'
'Plannen presenteren aan toezichthouders'
'Algemene presentatietechnieken'

Het is nu eenmaal de vlotte babbel die scoort tegenwoordig.
Ook een tip voor de media: let erop dat het antwoord aansluit op de vraag, hoe vaak ik niet zie dat een politicus ontwijkende antwoorden geeft , of zelfs de vraag helemaal niet beantwoord, maar al gelijk een zijspoor kiest, en de journalist of reporter niet durft te zeggen, "'dat is geen antwoord op mijn vraag"!
Let maar eens op!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door refo »

Joannah schreef:
refo schreef:Uit z'n verband gerukt klinkt dat inderdaad eigenaardig.

Het kabinet Balkenende IV bestond uit goede bewindslieden.
Maar de meesten hadden vooraf een paar cursussen moeten volgen:
'Hoe ga ik om met de media'
'Plannen presenteren aan toezichthouders'
'Algemene presentatietechnieken'

Het is nu eenmaal de vlotte babbel die scoort tegenwoordig.
Ook een tip voor de media: let erop dat het antwoord aansluit op de vraag, hoe vaak ik niet zie dat een politicus ontwijkende antwoorden geeft , of zelfs de vraag helemaal niet beantwoord, maar al gelijk een zijspoor kiest, en de journalist of reporter niet durft te zeggen, "'dat is geen antwoord op mijn vraag"!
Let maar eens op!
Ik hoorde pas Antoine Bodar op BNR (friday move). Die schoot op een gegeven moment uit zijn slof: u zit steeds mijn antwoorden op uw eigen manier te interpreteren!

Journalisten weten het antwoord al. Ze luisteren helemaal niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Zita »

Auto schreef:
Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Goed nieuws!
Wat jou betreft, mag echt iedereen het pand verlaten. Of niet?
Lijkt mij juist niet goed dat iedereen het pand verlaat. Alle ervaring weg die al zo minimaal. V/d Staaij wordt straks inderdaad 1 van de nestors terwijl hij nog geen 12 jaar in de Kamer zit. Lijkt me verstandig dat Balkenende blijft, alhoewel dat stemmen voor het CDA zal gaan kosten, omdat er toch wat 'gezicht' in Den Haag moet blijven. Anders vervalt ook de interesse voor de politiek en dan kun je beter geen verkiezingen houden omdat toch niemand komt opdagen. Ze hebben volgens mij bij het CDA ook geen geschikte vervanger voor Balkenende.
Beste Gijs,

dhr Vd Staaij is reeds 1 van de nestors

Roepnaam Fractie Woonplaats Leeftijd Geslacht Anciënniteit
Vlies, B.J. van der (SGP) Bas SGP Maartensdijk 67 Man 10515 dagen
Marijnissen, J.G.C.A. (SP) Jan SP Oss 57 Man 5791 dagen
Wit, J.M.A.M. de (SP) Jan SP Heerlen 64 Man 4328 dagen
Vendrik, C.C.M. (GL) Kees GL Amsterdam 47 Man 4328 dagen
Staaij, C.G. van der (SGP) Kees SGP Benthuizen 41 Man 4328 dagen
Schreijer-Pierik, J.M.G. (CDA) Annie CDA Hengevelde 57 Vrouw 4328 dagen
Kant, A.C. (SP) Agnes SP Doesburg 43 Vrouw 4328 dagen
Hamer, M.I. (PvdA) Mariëtte PVDA Maassluis 51 Vrouw 4328 dagen
Halsema, F. (GL) Femke GL Amsterdam 43 Vrouw 4328 dagen
Gent, W. van (GL) Ineke GL Groningen 52 Vrouw 4328 dagen
Bommel, H. van (SP) Harry SP Diemen 47 Man 4328 dagen
Atsma, J.J. (CDA) Joop CDA Surhuisterveen 53 Man 4328 dagen
Beek, W.I.I. van (VVD) Willibrord VVD Maarheeze 61 Man 4327 dagen
Arib, K. (PvdA) Khadija PVDA Amsterdam 49 Vrouw 4237 dagen
bovendien vertrekken Vendrik en Marijnissen.
edit: en Van der Vlies natuurlijk. :) En Schreijer en Kant ook. Atsma weet ik niet, De Wit ook niet. Het kan dus een gedeeld nestoraat zijn.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Rens »

de Wit (SP) staat hoog op de verkiezingslijst van de SP..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
refo schreef:
Tineke Huizinga niet beschikbaar voor Tweede Kamer
woensdag 24 maart 2010 19:00 Tineke Huizinga-Heringa, demissionair minister van VROM, heeft het landelijk bestuur van de ChristenUnie vandaag laten weten niet beschikbaar te zijn voor een plek op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen in juni 2010. Ze heeft dat besluit ,,na lang wikken en wegen'' genomen.
Peter Blokhuis, voorzitter van het landelijk bestuur, toont begrip voor de keuze die Tineke Huizinga, op dit punt van een indrukwekkende politieke carriére gekomen, maakt: ,,Het bestuur van de ChristenUnie respecteert het besluit van Tineke Huizinga om zich niet opnieuw beschikbaar te stellen voor de Tweede Kamer. Ze heeft de ruim 26 duizend kiezers die in 2006 een voorkeurstem op haar uitbrachten allerminst teleurgesteld. De partij is haar grote dank verschuldigd voor wat ze achtereenvolgens als raadslid in Heerenveen, als Tweede Kamerlid, staatssecretaris en minister voor de christelijke politiek én voor het landsbestuur heeft betekend. Dat was in velerlei opzichten baanbrekend, ook binnen de eigen partij, waarvoor zij ooit het eerste vrouwelijke Kamerlid was en thans de eerste bewindsvrouw is.''

Het partijbestuur verwacht volgende week, op basis van een advies van de daartoe aangestelde selectiecommissie, een conceptkandidatenlijst te kunnen publiceren. Die wordt dan naar de kiesverenigingen (plaatselijke afdelingen) gestuurd, waarna het Uniecongres 24 april besluit over de definitieve kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen
Bron: site van de CU
Goed nieuws!
Wat jou betreft, mag echt iedereen het pand verlaten. Of niet?
Nee, liever niet, maar mevrouw Huizinga (met alle respect voor haar als persoon) vind ik één van de minst competente politici van dit moment. Onbegrijpelijk dat deze mevrouw ooit tot staatssecretaris is gepromoveerd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door huisman »

Luther schreef
Nee, liever niet, maar mevrouw Huizinga (met alle respect voor haar als persoon) vind ik één van de minst competente politici van dit moment. Onbegrijpelijk dat deze mevrouw ooit tot staatssecretaris is gepromoveerd.


Positieve discriminatie...bij gelijke geschiktheid heeft de vrouw voorrang. Ben het met jou eens, staatssecretaris was voor mevr. Huizinga duidelijk een brug te ver.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Luther »

huisman schreef:Luther schreef
Nee, liever niet, maar mevrouw Huizinga (met alle respect voor haar als persoon) vind ik één van de minst competente politici van dit moment. Onbegrijpelijk dat deze mevrouw ooit tot staatssecretaris is gepromoveerd.


Positieve discriminatie...bij gelijke geschiktheid heeft de vrouw voorrang. Ben het met jou eens, staatssecretaris was voor mevr. Huizinga duidelijk een brug te ver.
En het huidige ministerschap.... (vul maar in).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door jvdg »

Ook ik ben geen fan van staatssecretaris Huizinga, maar ondanks haar "zachtheid" heb ik wel tussen de regels doorgelezen dat ze bepaald geen speelbal was van het politieke klimaat.
Op de haar eigen wijze manier van verdedigen heeft ze toch tussen de partijen door weten te laveren.
Ik heb daar wel respect voor.

Maar het specifiek uitdragen van de CU-beginselen heeft haar ontbroken.
Maar dat kan ons niet verwonderen gezien haar niet principiële verantwoordelijkheid m.b.t. christelijke onderwerpen.

In dat opzicht valt Rou(w)voet en Van Middelkoop meer te verwijten.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Joannah »

huisman schreef:Luther schreef
Nee, liever niet, maar mevrouw Huizinga (met alle respect voor haar als persoon) vind ik één van de minst competente politici van dit moment. Onbegrijpelijk dat deze mevrouw ooit tot staatssecretaris is gepromoveerd.


Positieve discriminatie...bij gelijke geschiktheid heeft de vrouw voorrang. Ben het met jou eens, staatssecretaris was voor mevr. Huizinga duidelijk een brug te ver.
Positieve discriminatie is ook discriminatie, en eigenlijk nog veel erger, want je stemt er persoonlijk mee in, dat je zwakker en achtergesteld bent, en hulp nodig hebt om op een zelfde niveau te komen.

En slechts bij "gelijke geschiktheid".....ik vraag me af of het zo onschuldig en onbetekend is, vaak word er het halve land afgereist, om het juiste politiek correcte model te vinden.
(zoals met de politiecommisarissen geloof ik, een jaartje terug)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Bos stapt op; Cohen nieuwe lijsttrekker

Bericht door Gijs83 »

Ik vind dit wel een goeie: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... ieuwsbrief. Wat vind jullie hiervan? Onze Bas had het soms wel!
Plaats reactie